ایران‌خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به نقش محوری مهرکام‌پارس در پروژه و محصولات جدید ایران‌خودرو مانند TF21 و ری‌را، بر ایجاد منافع اقتصادی گروه صنعتی ایران‌خودرو از طریق تامین از شرکت‌های زیرمجموعه گفت: «تامین از منابع خارج از شرکت، اقدامی اقتصادی نیست و نیازمندی‌ها باید از سوی زنجیره تامین شود.»

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به نقش محوری مهرکام‌پارس در پروژه و محصولات جدید ایران‌خودرو مانند TF21 و ری‌را، بر ایجاد منافع اقتصادی گروه صنعتی ایران‌خودرو از طریق تامین از شرکت‌های زیرمجموعه گفت: «تامین از منابع خارج از شرکت، اقدامی اقتصادی نیست و نیازمندی‌ها باید از سوی زنجیره تامین شود.» مهدی خطیبی در نشست با مدیرعامل شرکت مهرکام‌پارس، با تاکید بر افزایش سهم این شرکت در زنجیره تامین ایران‌خودرو اظهار کرد: «کیفیت محصولات مهرکام‌پارس، بالاتر از میانگین ساپکو است و اگر قیمت آن‌ها نیز رقابتی باشد، می‌تواند در تامین ایران‌خودرو سهم بیشتری به خود اختصاص دهد.» وی با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت‌های شرکت مهرکام‌پارس خراسان و همکاری هرچه بیشتر در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مجموعه، تاکید کرد: «به‌طور حتم با فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود در مجموعه مهرکام‌پارس و پیگیری اقدامات اصلاحی، می‌توان فرصت‌های اقتصادی ویژه‌ای در این شرکت فراهم کرد.»

هدف‌گذاری صادرات یک‌میلیون دلاری در سال جاری
خطیبی با اشاره به این‌که موضوع افزایش سرمایه و تامین نقدینگی مهرکام پارس پیگیری خواهد شد، گفت: «این مجموعه، با تنوع بالای محصولات، از شرکت‌های مهم گروه به شمار می‌رود و نقش مهمی در زنجیره تامین آن دارد و عرضه محصولات آن به مجموعه‌های خارج از گروه صنعتی ایران‌خودرو اقدام مثبتی است.» وی با اشاره به هدف‌گذاری شرکت مهرکام‌پارس برای صادرات یک‌میلیون دلاری در سال جاری، اظهار کرد: «اقداماتی مانند صادرات و عرضه محصولات به مجموعه‌های خارج از گروه، به تامین به‌موقع نقدینگی این شرکت کمک خواهد کرد.» مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با تاکیدبر اهمیت استفاده از توان شرکت‌های گروه برای پوشش بازار خدمات پس از فروش، تصریح کرد: «با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌هایی که از خارج از مجموعه تحمیل شده، آمار و شاخص‌ها بیانگر بهبود وضعیت گروه نسبت به سال گذشته است.» وی با تاکید بر این‌که جمع‌آوری خودروهای ناقص اقدامی اقتصادی است، عنوان کرد: «تکمیل و تحویل خودروهای ناقص در سطح گروه، از اولویت‌های اصلی ما به شمار می رود.»

افزایش 30درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل
در ادامه این نشست، گزارشی از فعالیت‌های شرکت مهرکام پارس و اقدامات صورت‌گرفته در چهارماهه ابتدای امسال ارائه شد. این شرکت تولیدکننده قطعات تزیینی و پلیمری، در چهارماهه امسال ۳۰درصد افزایش فروش را نسبت‌به مدت مشابه سال قبل رقم زده و موفق به دستیابی به بالاترین رکورد فروش روزانه در سال ۱۴۰۱ شده است.» مهرکام‌پارس درجهت تحقق برنامه‌های صادراتی خود در سال جاری، هدف گذاری صادرات یک‌میلیون دلاری را در دستور کار دارد و تا پایان سال نیز هر ماه یک پروژه محصولی را کلید خواهد زد. این مجموعه تولیدی برای پنج سال متوالی، موفق به دریافت نمره عملکرد کیفی بیش‌از ۹۰ شده و رتبه یک کیفی را ازسوی شرکت ساپکو دریافت کرده است. مهرکام پارس، همچنین تولید تزیینات داخلی و خارجی محصول «ری‌را» و طراحی، نمونه‌سازی، صحه‌گذاری و ساخت قالب و تجهیزات محصول TF21 را برعهده دارد. از سوی دیگر، داشبورد محصول آریسان2 و صندلی خودرو هایما توسط این مجموعه تولید و تامین می‌شود. بر اساس، پروژه خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز که از سال ۹۶ در این شرکت تعریف شده است، از ۱۱۸ قلم کالایی که تا پیش از این خرید خارجی می‌شد، درحال‌حاضر ۱۰۸ قلم کالا داخلی‌سازی شده است و ۱۰قلم کالای باقی‌مانده نیز بر اساس پروژه‌های تعریف‌شده، داخلی‌سازی خواهد شد، از ابتدای امسال تاکنون نیز کاهش هزینه ۴۰۰میلیون تومانی در این مجموعه محقق شده است. براساس گزارش، در پایان این نشست که با حضور قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو برگزار شد، از خطوط تولیدی مهرکام‌پارس بازدید به عمل آمد.

داخلی‌سازی ۱۰ نوع ماده اولیه وارداتی برای تولید محصول
شرکت مهرکام پارس در آبان‌ماه سال گذشته اعلام کرد که ظرف یک سال بیش از ۱۰ نوع ماده اولیه وارداتی را داخلی‌سازی و از خروج ارز برای خرید این مواد جلوگیری کرده است. موفقیت این شرکت با یاری شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌های امیرکبیر و صنعتی اصفهان و شرکت‌های تولیدکننده مواد پلیمری به دست آمده است. بدین ترتیب می‌توان گفت؛ این شرکت در تامین مواد اولیه موردنیاز برای تولید محصولاتش تا بیش‌از ۹۰درصد به خودکفایی رسیده است و امید دارد با همیاری شرکت‌های دانش‌بنیان بتواند دیگر مواد اولیه پلیمری موردنیاز خود ازجمله EPP ،ABS و PBT را به خودکفایی برساند. چراکه استفاده از مواد داخلی به‌جای نوع خارجی دارای صرفه اقتصادی بوده و موجب جلوگیری از خروج ارز است؛ مواد اولیه داخلی همواره در دسترس است و هیچ‌گاه برای تامین آن مشکل لجستیکی وجود ندارد. گفتنی است؛ مهرکام‌پارس به‌عنوان یکی از شرکت‌های تولیدکننده مجموعه قطعات پلیمری تزیینی برای گروه صنعتی ایران‌خودرو، تزیینات بیرونی و تولید سپر جلو و عقب تارا را نیز برعهده دارد. این سپرها در دو مدل برای خودروهای دنده‌ای و اتوماتیک تولید می‌شود که مجموعه سپر عقب مدل اتوماتیک به دوربین مجهز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =