کامیون‌های برقی

شرکت BP نخستین ایستگاه شارژ سریع خود را برای کامیون‌های الکتریکی متوسط و سنگین به‌عنوان بخشی از آماده‌سازی برای ایجاد شبکه انبوه شارژ خودروهای سنگین افتتاح کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت BP نخستین ایستگاه شارژ سریع خود را برای کامیون‌های الکتریکی متوسط و سنگین به‌عنوان بخشی از آماده‌سازی برای ایجاد شبکه انبوه شارژ خودروهای سنگین افتتاح کرده است.
شرکت BP در طراحی ایستگاه شارژ خودروهای سنگین نیز دست به‌نوآوری زده تا این خودروها به‌راحتی شارژ دریافت کنند. این ایستگاه‌ها از نوع کششی و مجهز به‌دو شارژر CCS2 300 کیلوواتی است. به‌این معنی که وسایل نقلیه بزرگ و سنگین می‌توانند به‌راحتی مانور دهند. درمقایسه با دکه‌های شارژ خودروهای سواری که اغلب به‌پارکینگ عمومی نیاز دارند این ایستگاه‌ها بسیار متفاوت هستند.
این شرکت تخمین می‌زند که در طول یک استراحت اجباری 45 دقیقه‌ای، یک کامیون برقی معمولی می‌تواند حدود 150-200 کیلومتر (90-125 مایل) مسافت رانندگی را شارژ کند. در همین حال، راننده به‌خدمات اضافی مانند غذا و نوشیدنی برای سفر خود و همچنین سرویس بهداشتی دسترسی دارد.
البته انتظار می‌رود در آینده، ایستگاه‌هایی مانند این به‌شارژرهای بسیار قوی‌تر، با خروجی بالاتر و کانکتور سیستم شارژ مگاوات (MCS) مجهز شوند.
هم‌اکنون این فقط نخستین قدم است و درمورد نخستین ایستگاه BP این شرکت با کامیون دایملر که کامیون‌های الکتریکی مرسدس بنز eActros و eEconic را تولید کرده، شریک شده است. این دو شرکت قصد دارند الزامات یک مرکز شارژ کامیون را ایجاد کنند. Emma Delaney، معاون اجرایی، مشتریان و محصولات bp گفت: «این ایستگاه نمونه کاملی از آنچه صنعت به‌آن نیاز دارد است و شارژ فوق سریع با محل‌های شارژ ایمن برای کامیون‌ها، نزدیکی به‌شبکه‌های جاده‌ای استراتژیک و مکانی که رانندگان می‌توانند در آن استراحت کنند از جمله این موارد است.»
طبق گزارش ACEA حدود یک‌هزار دستگاه کامیون برقی در سال 2021 در آلمان فروخته شد و انتظار می‌رود این تعداد به‌طور قابل توجهی افزایش یابد. پیش‌بینی می‌شود تعداد کامیون‌های برقی در اروپا تا سال 2030 به بیش از 150 هزار دستگاه برسید که از این تعداد حدود 43 درصد (یا تقریبا 65 هزار دستگاه) در آلمان عرضه شده است.
شبکه شارژ پالس آرال BP در آلمان درحال حاضر دارای بیش از 850 نقطه شارژ سریع برای خودروهای سواری و تجاری سبک است که در ایستگاه‌های خرده‌فروشی آرال نصب شده‌اند. در سال‌های آینده، این شرکت هزاران شارژر اضافی را نصب خواهد کرد که برخی از آن‌ها با مشارکت فولکس‌واگن در آلمان و بریتانیا خواهد بود. کامیون‌های برقی چند سال پیش غیرقابل تصور به‌نظر می‌رسیدند، اما امروزه با همکاری شرکت‌های بزرگی مانند دایملر و فولکس‌واگن و شرکت BP نه‌تنها وجود کامیون‌های برقی عجیب نیست بلکه جایگاه‌های شارژ سریع این خودروها نیز شکل گرفته و طی سال‌های آینده این خودروها بخش اصلی ناوگان حمل بار اروپا خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =