ایران ‌خودرو

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش رضایت مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو در حوزه فروش محصولات براساس ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش رضایت مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو در حوزه فروش محصولات براساس ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) خبر داد. سهراب برفروشان گفت: «طبق نتایج اعلامی شرکت بازرسی و استاندارد ایران، شاخص رضایت مشتریان از فرآیند فروش در تیرماه ۱۴۰۱ به عدد ۸۱.۷ درصد رسیده که بیانگر بهبود ۷.۸ درصدی این شاخص در مقایسه با نتایج اردیبهشت امسال است.» وی افزود: «این شاخص براساس زمان تحویل و تحویل خودرو بدون ایراد به مشتریان بوده و در قالب طرح پیگیری تحویل خودرو بدون ایراد به مشتریان ارزش‌یابی می‌شود.»

بهبود ۱۸درصدی در کاهش مراجعات به شبکه خدمات
برفروشان با بیان این‌که تحلیل روند شاخص‌های کیفی محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو در چهارماهه ابتدایی امسال، موید کارایی و اثربخشی اقدامات صورت‌گرفته در طرح تحول کیفیت است که از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده، گفت: «مسیر تحقق اهداف و برنامه‌ها به‌درستی ریل‌گذاری شده است.» وی ادامه داد: «پایش نتایج شاخص میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R100/سه‌ماهه) خودروهای تولیدشده در فروردین‌ماه امسال نیز نسبت به میانگین مراجعات سه‌ماهه خودروهای تولیدشده سال ۱۴۰۰، نشان‌دهنده بهبود ۱۸درصدی در کاهش مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش است.» به گفته برفروشان، این شاخص بیانگر این است که سطح کیفی محصولات تولیدی امسال به نحوی بوده که در مقایسه با سطح کیفی محصولات سال ۱۴۰۰ لزوم مراجعات مشتریان به واسطه ایرادات کیفی را تقلیل داده است.

بهبود ۱۳.۵درصدی امتیازات منفی سبد محصولات
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو از بهبود ۱۳.۵درصدی امتیازات منفی سبد محصولات تولیدی ایران‌خودرو در آدیت کیفی تولیدات خردادماه امسال در مقایسه با میانگین محصولات تولیدی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: «بیشترین بهبودها مرتبط با پلت‌فرم‌های تارا، دناپلاس و پارس بوده است.» وی اظهار کرد: «بر اساس گزارش شرکت بازرسی، اجرای طرح ویژه تضمین کیفی موتور و گیربکس تارا در بازه زمانی شش ماه پس از تحویل از ابتدای تیرماه امسال، دستاوردهایی همچون بهبود سکوت نسبی داخل اتاق، تکمیل فرآیند عیب یابی در موتور TU5 و EF7، استفاده از سیستم QR Code بر روی خودرو به‌منظور افزایش قابلیت ردیابی محصول، استفاده از تکنولوژی Machin vison و افزایش قابلیت کشف ایرادات در فرآیند موتور TU5، اجرای فرآیند SPC آنلاین، تضمین کیفیت فرآیند ماشین‌کاری سالن‌های موتورسازی و تشکیل تیم‌های واکنش سریع در گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور تسریع در حل ریشه‌ای ایرادات شبکه خدمات را به دنبال داشته است.»

کاهش خودروهای ناقص سایت مرکزی به کمتر از ۲۰۰
در همین حال، با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و تلاش شبانه‌روزی کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو، خودروهای ناقص در سایت مرکزی به کمتر از ۲۰۰ دستگاه رسید و سایت تبریز به عنوان آخرین سایت، در حال تکمیل و جمع‌آوری خودروهای ناقص است. بنا بر اعلام این خودروساز، با پایان یافتن خودروهای ناقص در سایت‌های خزر، فارس، کرمانشاه و فارس ایران‌خودرو، خودروهای ناقص در تهران نیز به کمتر از ۲۰۰ دستگاه رسید و به این ترتیب صرفا حدود ۱۰هزار دستگاه خودرو سورن تولیدی سایت تبریز در حال تکمیل و تجاری‌سازی است که به‌زودی این سایت نیز خودرو ناقصی نخواهد داشت. رسیدن خودروهای ناقص به کانال ۱۰هزار دستگاه و برابر با تولید تنها چهار روزه ایران‌خودرو با نظارت‌های دقیق کیفی در فرآیند تکمیل‌کاری، در حالی رقم خورده است که پیش از این و در سال گذشته عدد خودرو ناقص در این گروه صنعتی از ۹۹هزار دستگاه نیز تجاوز کرده بود. تعداد کل خودروهای ناقص سایت تبریز که در سال گذشته حدود ۲۲هزار دستگاه را نیز به خود دیده بود، از ابتدای امسال تاکنون از رقم ۱۸.۹۶۴ به کانال ۱۰هزار دستگاه رسیده است و با تامین قطعه، به‌زودی پایان خودرو ناقص در گروه صنعتی ایران‌خودرو محقق خواهد شد. بر پایه این گزارش، در سال گذشته تعداد خودروهای ناقص به عدد ۹۹.۳۳۷ دستگاه نیز رسیده بود و در سایت تهران نیز این عدد بیش از ۴۴ هزار دستگاه بوده است.

رشد ۴۱درصدی تولید خودرو کامل
به موازارت این دستاوردها، با همت و عزم کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو تعداد تولید کامل از ابتدای سال تا ۲۱ مردادماه به ۲۱۸.۰۷۸ دستگاه رسیده و رشد ۴۱درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. این عدد در بازه زمانی مشابه سال گذشته ۱۵۵.۲۰۳ دستگاه بوده است. این گزارش می‌افزاید؛ تعداد اسناد صادرشده از ابتدای سال تا ۲۱ مردادماه ۲۱۰.۳۱۵ دستگاه، افزایش ۵۷هزار دستگاهی و بیش از ۳۶درصدی را نسبت به زمان مشابه سال گذشته تجربه کرده است. در همین بازه زمانی، تعداد تحویل خودرو به مشتریان نیز افزایش ۲۶ درصدی را به ثبت رسانده است. از ابتدای امسال تا پایان روز ۲۰ مردادماه ۲۱۵.۴۲۷ دستگاه خودرو به مشتریان تحویل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به تعداد ۴۵هزار دستگاه افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =