ترمز الكترومكانیكی

صنعت‌خودرو به‌طور همه‌جانبه‌ای درحال پیشرفت است و به‌نظر می‌رسد پیشرفت در این حوزه متوقف نمی‌شود. ادامه پیشرفت و توسعه در این صنعت سبب توسعه و حرکت دیگر صنایع نیز شده است و با وجود این‌که گفته می‌شود سیستم ترمز با روی کار آمدن خودروهای برقی دیگر تغییرات بزرگی به‌خود نمی‌بیند.

به گزارش «اخبار خودرو»،صنعت‌خودرو به‌طور همه‌جانبه‌ای درحال پیشرفت است و به‌نظر می‌رسد پیشرفت در این حوزه متوقف نمی‌شود. ادامه پیشرفت و توسعه در این صنعت سبب توسعه و حرکت دیگر صنایع نیز شده است و با وجود این‌که گفته می‌شود سیستم ترمز با روی کار آمدن خودروهای برقی دیگر تغییرات بزرگی به‌خود نمی‌بیند، اما این بخش از خودرو نیز درحال تغییر و بهبود است. سیستم‌های متفاوتی طی سال‌های اخیر توسعه‌ پیدا کرده و شاهد بهبود عملکرد در این بخش بوده‌ایم. بر این اساس ترمز الکترومکانیکی (EMB) این روزها با سرعت هرچه‌تمام‌تر درحال توسعه است و این سیستم ترمز دارای صفحات گازانبری ترمز با برق و از طریق اهرم‌بندی کاملا دنده‌ای کار می‌کند و سیستم روغن‌ترمز نیز در آن حذف می‌شود. شرکت Haldex که طی سال‌های اخیر روی این سیستم ترمز سرمایه‌گذاری کرده قرار است در نمایشگاه بین‌المللی IAA که ماه آینده در فرانکفورت برگزار می‌شود، اطلاعات پیش از تولید را درمورد ترمز الکترومکانیکی EMB جدید ساخت این شرکت منتشر کند. البته به‌گفته مدیران این شرکت قرار نیست این سیستم‌های جدید ترمز تا سال 2025 یا بعد از آن وارد تولید با حجم بالا شوند. از نظر ارزش پیشنهادی سیستم EMB بسیار ساده‌تر از سیستم پنوماتیک موجود است؛ زیرا کاملا الکتریکی کنترل می‌شود و از پدال ترمز تا انتهای چرخ حرکت می‌کند. در ترمز الکترومکانیکی EMB تقریبا نیمی از اجزا وجود دارد که سبب می‌شود کل سیستم سبک‌تر و ساده‌تر تولید شود. از آنجایی که ترمز الکترومکانیکی EMB نیازی به‌کمپرسور ندارد، درمقایسه با سیستم‌های پنوماتیک معمولی موجود در کامیون‌ها و اتوبوس‌ها به‌دلیل راندمان بالاتر، تا 90 درصد صرفه‌جویی درمصرف انرژی را پشتیبانی می‌کند. به‌نظر می‌رسد این مزیت سبب تغییرات بزرگی درحوزه تولید خودرو خواهد شد. مزایای سر و صدا نیز وجود دارد؛ زیرا کمپرسورها و سوپاپ‌ها معمولا هنگام شارژ و هواگیری پر سر و صدا هستند. موردی که در ترمز الکترومکانیکی EMB شنیده نمی‌شود. همچنین ترمز الکترومکانیکی EMBدارای یک عملکرد ترمزدستی الکتریکی به‌عنوان بخشی از طراحی یکپارچه انتهای چرخ است.
Haldex همچنین ادعا می‌کند این سیستم به‌لطف کنترل بهتر و دقیق‌تر، سرعت چرخ درمقایسه با سیستم‌های پنوماتیک هنگام ترمز فاصله توقف کمتری را ارائه می‌دهد. طی چندسال آینده Haldex به‌توسعه، آزمایش و اعتبارسنجی این فناوری با شبیه‌سازی‌ها در واحدهای فیزیکی برای صنعتی‌سازی این محصول ادامه خواهد داد.
معاون اجرایی محصول و فناوری Haldex می‌گوید: «با توجه به‌توسعه عظیم هیبریدها، اکنون زمان انتقال صنعت به‌خودروهای تمام‌الکتریکی است و ما معتقدیم زمان برای تغییر نسل سیستم ترمز فرا رسیده و به‌زودی شاهد تغییرات بزرگی در این حوزه خواهیم بود.» شرکت Landskrona مستقر در سوئد، در نمایشگاه IAA برخی از جدیدترین و مهم‌ترین محصولات ترمز خود از جمله ترمزهای دیسکی ModulT را به‌نمایش خواهد گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =