لامبورگینی

فرزند آونتادور نیز از یک موتور V12 استفاده خواهد کرد؛ بنابراین طرفداران خودروهای احتراق‌داخلی می‌توانند این شرکت را به‌عنوان یکی از آخرین سنگرهای سوخت‌های فسیلی بدانند.

به گزارش «اخبار خودرو»،اگرچه طی دهه‌های آتی شاهد حذف خودروهای درون‌سوز عادی خواهیم بود اما براساس آخرین طرح پیشنهادی برای آینده صنعت خودرو اروپا، چند برند که فقط به تولید ابرخودرو می‌پردازند، شرایط اقتصادی کشورهای منطقه یورو را تغییر خواهند داد و زمینه پیشرفت آنها را فراهم خواهند کرد،زیرا این شرکت‌ها می‌توانند در شرایط آسان‌تری به فعالیت خود ادامه دهند و در مدت زمان طولانی‌تری به برقی‌سازی تمام محصولات خود فکر کنند. اتفاقی که به نظر می‌رسد در سانتاآگیستی درحال رخ دادن است زیرا لامبورگینی به کوچک‌سازی ابعاد پیشرانه‌ها فکر می‌کند تا فقط تولید برقی‌ها. درواقع شرکت ایتالیایی لامبورگینی با حفظ موتور V12 محبوب خود و استفاده از آن در خودروهای خاص، درحال حرکت در خلاف جهت برقی‌شدن است.
طبق اطلاعیه‌های رسمی، فرزند آونتادور نیز از یک موتور V12 استفاده خواهد کرد؛ بنابراین طرفداران خودروهای احتراق‌داخلی می‌توانند این شرکت را به‌عنوان یکی از آخرین سنگرهای سوخت‌های فسیلی بدانند. البته خودرو آینده این شرکت برای رعایت قوانین آلایندگی به یک سیستم هیبرید نیز مجهز خواهد شد اما درنهایت این موتور درون‌سوز است که وظیفه حرکت خودرو را برعهده می‌گیرد. البته لامبورگینی تایید می‌کند جایگزین سوپرخودرو اوراکان به موتوری بیشتر از ۶ سیلندر مجهز است. ظاهرا این خودروساز برای برقی‌کردن خودروهایش عجله ندارد. مدیرعامل لامبورگینی، استفان وینکلمن در مصاحبه با مجموعه «Tech Crunch» اعلام کرد این شرکت هنوز تصمیم‌ قطعی برای زمان دقیق برقی‌شدن نگرفته است. با وجود اینکه بیشتر خودروسازان انبوه جهان ساکن اتحادیه اروپا راهی جز ترک موتورهای درون‌سوز ندارند اما خودروسازانی چون لامبورگینی که به اندازه دیگران خودرو تولید نمی‌کنند، فرصت بیشتری برای ایجاد تغییر دارند. وینکلمن گفت: «شرایط کمی سخت است، پارلمان اروپا کمی پیش‌تر تصمیم گرفت تا سال ۲۰۳۵ تولید موتورهای دیزلی و بنزینی را ممنوع کنند. تولیدکنندگان کوچک‌تری چون لامبورگینی نیز تا سال ۲۰۳۶ فرصت دارند بنابراین هم‌اکنون نیازی به تصمیم‌گیری نداریم.» مدیرعامل کنونی این شرکت باور دارد هنوز احتمال نجات موتورهای درون‌سوز وجود دارد. او می‌گوید سوخت‌های مصنوعی می‌توانند گزینه مناسبی برای جایگزینی موتورهای بنزینی باشند. وی ادامه داد «هنوز فرصت داریم و شاید به سراغ سوخت‌های مصنوعی برویم.» وینکلمن اشاره می‌کند استفاده از این سوخت‌ها تنها زمانی امکان‌پذیر است که قانون‌گذاری‌ها تغییر کنند. او معتقد است این تغییرات به‌زودی رخ نخواهند داد. او می‌افزاید:‌ «اگر سوخت‌های مصنوعی نتوانند جایگاه خود را پیدا کنند، این برند نیز مانند سایر خودروسازان تا سال ۲۰۳۰ تمام‌برقی خواهد شد. نخستین خودرو تمام‌برقی لامبورگینی یک کراس‌اوور خواهد بود که در سال ۲۰۲۸ رونمایی می‌شود. پیش از آن هم یک نمونه هیبریدی از اوروس تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار جهانی خواهد شد، به این ترتیب، نمونه فیس‌لیفت اوروس و اوراکان استراتو به‌عنوان آخرین محصولات تمام بنزینی این شرکت هستند.» لامبورگینی این دو خودرو را تا چند ماه دیگر معرفی می‌کند. ایتالیایی‌ها قصد دارند با سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیارد یورویی تا سال ۲۰۲۵ انتشار گاز دی‌اکسیدکربن خود را به صفر برسانند. بخشی از این سرمایه برای توسعه فیبرکربن و کاهش وزن خودروها استفاده خواهد شد تا این خودروساز درعین استفاده از موتورهای برقی بتواند وزن خودروهایش را برای رسیدن به عملکرد بهتر، پایین نگه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =