در موتورسیکلت‌های انژکتوری پس از استارت یعنی دقیقا در زمان کار کردن پیشرانه و روشن بودن آن، اگر بنا به‌هر دلیلی چراغ‌چک روشن شده و ثابت باقی بماند، یا سریع یا آهسته شروع به‌چشمک‌زدن کند، این موضوع تنها به‌مشکل در ECU مربوط می‌شود.

موتورسیکلت بنللی 250 سی‌سی تک‌سیلندر دارم و پس از روشن شدن موتور، چراغ‌چک آن به‌صورت یکنواخت روشن می‌ماند و گاهی نیز آهسته به‌صورت چشمک‌زن روشن و خاموش می‌شود. البته گاهی نیز سریع چشمک می‌زند. همچنین زمانی که از سرعت 60 کیلومتر بر ساعت بیشتر گاز می‌دهم، موتورسیکلتم به‌صورت ناگهانی دچار افت سرعت می‌شود؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در ابتدا بد نیست بدانید عیب‌یابی موتورسیکلت‌ها و خودروها از راه دور چندان دقیق نیست؛ اما درپاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت در موتورسیکلت‌های انژکتوری پس از استارت یعنی دقیقا در زمان کار کردن پیشرانه و روشن بودن آن، اگر بنا به‌هر دلیلی چراغ‌چک روشن شده و ثابت باقی بماند، یا سریع یا آهسته شروع به‌چشمک‌زدن کند، این موضوع تنها به‌مشکل در ECU مربوط می‌شود. منظور از مشکل این است که ECU به‌راه‌اندازی مجدد نیاز دارد. دراین صورت اگر با سیستم‌های الکترونیکی آشنا هستید، باید به‌دفترچه راهنمایی موتورسیکلت مراجعه و مراحل عیب‌یابی را به‌طور صحیح دنبال کنید. اما اگر با سیستم‌های الکترونیکی آشنایی ندارید، توصیه می‌شود با توجه به‌این‌که این کار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، حتما به‌نمایندگی مراجعه کنید تا کارشناس فنی مرحله راه‌اندازی اولیه ECU را انجام دهد تا مشکل برطرف شود. درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما نیز باید گفت چنین مشکلی چهار علت عمده دارد. 1- احتمال دارد اتصالات کوئل موتورسیکلت شما با اشکال مواجه شده باشد؛ در این صورت برای اطمینان از سالم بودن اتصالات و سرسیم‌های آن باید کوئل بررسی شود. 2- اگر سوخت کافی به‌پیشرانه احتراق‌داخلی منتقل نشود، سوخت کافی به‌سیلندر هم نمی‌رسد و درنتیجه هنگام باز شدن بیشتر دریچه‌گاز، سوخت مورد نیاز وارد سیلندر نمی‌شود و این امر سبب افت ناگهانی سرعت می‌شود. در این حالت باید سیستم سوخت‌رسانی بررسی شود؛ چراکه احتمال دارد فیلتر بنزین مسدود شده باشد و این قطعه باید تعویض شود. همچنین در مسیر انتقال سوخت احتمالا مشکلی به‌وجود آمده است و باید وضعیت آن به‌خوبی بررسی شود. 3- اتصالات باتری و حتی سوئیچ نامناسب بوده و باید به‌دقت هر دو مورد بررسی شوند. 4- احتمال کمی نیز وجود دارد که اتصال بدنه پیشرانه و بدنه موتورسیکلت نامناسب باشد که در این حالت باید کلیه سیم‌های اتصال به‌بدنه بررسی شود و از اتصال آن‌ها مطمئن شد؛ چراکه این عامل نیز در افت سرعت ناگهانی تاثیرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =