بازار خودرو

کاهش قیمت درحالی در بازار خودروهای داخلی رخ داد که درچند روز اخیر دلیل چندان موجهی برای افزایش بهای محصولات وجود نداشت؛ اما به‌هر حال قیمت بیشتر مدل‌ها روندی صعودی به‌خود گرفت، تا این‌که روز دوشنبه برخی خودروها کاهش بها را تجربه کردند و روز گذشته قیمت انواع خودرو کاملا نزولی شد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو در روز گذشته با وجود نوسانات صعودی نرخ ارز با کاهش قیمت همـــــــراه بود و این مساله بعد از چند روز افزایش و نوسانات الاکلنـــــگی در بازار، دوباره شرایط بازار را ناپایدار کرد.
این کاهش قیمت درحالی در بازار خودروهای داخلی رخ داد که درچند روز اخیر دلیل چندان موجهی برای افزایش بهای محصولات وجود نداشت؛ اما به‌هر حال قیمت بیشتر مدل‌ها روندی صعودی به‌خود گرفت، تا این‌که روز دوشنبه برخی خودروها کاهش بها را تجربه کردند و روز گذشته قیمت انواع خودرو کاملا نزولی شد.
بر این اساس خودروهای داخلی روز گذشته نیز طبق معمول تغییرات قیمتی را تجربه کردند. جایی که علاوه‌بر ثبات بها در برخی مدل‌ها، با کاهش قیمت یک تا 4 میلیون‌تومانی برخی دیگر در بازار آزاد مواجه بودیم.
در گروه خودروهای چینی نیز تنها سه‌مدل خودرو با کاهش نرخ همراه بودند و مابقی آن‌ها روند ثابتی را دنبال کردند. بهای دیگنیتی با کاهش یک میلیون‌تومانی به‌یک میلیارد و 237 میلیون‌تومان، فیدلیتی با کاهش 5 میلیون‌تومانی به‌یک‌میلیارد و 170 میلیون‌تومان و هایما S7 پلاس با 2 میلیون‌تومان کاهش به 980 میلیون‌تومان در بازار رسید. در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز تنها دو مدل تغییر بها داشتند و مابقی آن‌ها با ثبات قیمت همراه بودند. در این میان قیمت سیتروئن C3 با 5 میلیون‌تومان کاهش به‌یک میلیارد و 365 میلیون‌تومان و مزدا 3 با 15 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 460 تومان در بازار رسید.
این درحالی است که باید گفت مزدا 3 با کاهش 15 میلیون‌تومانی، بیشترین تغییر و کاهش قیمت را در بازار آزاد داشته است. از طرفی در گروه خودروهای خارجی لوکس نیز ثبات قیمت همچنان ادامه دارد و بازار این خودروهــــــا بدون تغییر به‌کار خود ادامه می‌دهد.
نکته جالب توجه در بازار روز گذشته کاهش قیمت مطلق تمام خودروها در بازار بود؛ به‌طوری که هیچ خودرویی در بازار آزاد افزایش بها را تجربه نکرد.
درنهایت روز گذشته روند تغییرات قیمت خودرو عکس آن‌چه در بازار ارز اتفاق افتاد را دنبال کرد. جایی که همچنان نرخ ارز نوسان زیادی داشت و این درحالی است که روز گذشته بازار ارز با 30 هزار و 260 تومان کار خود را آغاز کرد و با رسیدن به‌سقف 30 هزار و 300 تومان، در ادامه روز دوباره روندی نزولی را در پیش گرفت و در ساعات پایانی روز پرونده آن با نرخ 30 هزار و 250 تومان بسته شد.
درنهایت می‌توان گفت درحالی هر روز شاهد این تغییرات قیمت در بازار ارز هستیم که این موضوع به‌خودی خود سبب تغییرات قیمت خودروها در ساعات اولیه روز بعد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =