کد خبر: 241950
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
واردات خودرو

سرمایه‌گذاری خارجی در بخش حمل‌ونقل عمومی و سازمانی در مناطق آزاد کیش و قشم بوده است و بحث واردات صرف خودرو مطرح نبوده و در روش سرمایه‌گذاری خارجی به‌هیچ‌وجه مالکیت خودرو به اشخاص منتقل نشده و صرفا توسط شرکت سرمایه‌گذار و با مالکیت آن شرکت مدیریت می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به‌منظور شفاف‌سازی درخصوص واردات خودرو اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد:
۱- درخواست ارسالی به وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت سرمایه‌گذاری خارجی در بخش حمل‌ونقل عمومی و سازمانی در مناطق آزاد کیش و قشم بوده است و بحث واردات صرف خودرو مطرح نبوده و در روش سرمایه‌گذاری خارجی به‌هیچ‌وجه مالکیت خودرو به اشخاص منتقل نشده و صرفا توسط شرکت سرمایه‌گذار و با مالکیت آن شرکت مدیریت می‌شود.
۲- بر اساس ظرفیت بند ۴ از مصوبه 26/۰۵/1401 هیات وزیران، سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه حمل‌ونقل عمومی را مجاز شمرده و این دبیرخانه به جهت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مناطق آزاد در آستانه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از تمامی پیشنهادهای سرمایه‌گذاران خارجی در چارچوب قوانین و مقررات استقبال می‌کند.
۳- طبق مصوبه مذکور، مسئول تهیه دستورالعمل مربوطه وزارت صمت و کشور است که پس از معرفی سرمایه‌گذاران خارجی توسط دبیرخانه شورایعالی، طبق دستورالعمل فوق‌الذکر تصمیم قطعی اتخاذ خواهد شد.
۴- بدیهی است واردات خودرو صرفا بر اساس سامانه موجود در وزارت صمت و با تشخیص و اهلیت سنجی توسط این وزارت خانه به صورت عادلانه در مورد همه متقاضیان برقرار خواهد بود که البته متفاوت از بحث سرمایه‌گذاری خارجی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =