ایران‌خودرو

قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو با تاکید بر این‌که تولید کامل در گروه صنعتی ایران‌خودرو ملاک عملکرد است، از افزایش ۴۷ درصدی تولید از ابتدای سال تا ۲۰ شهریورماه نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو با تاکید بر این‌که تولید کامل در گروه صنعتی ایران‌خودرو ملاک عملکرد است، از افزایش ۴۷ درصدی تولید از ابتدای سال تا ۲۰ شهریورماه نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته خبر داد. کیانوش پورمجیب با بیان این‌که برخی آمار منتشرشده بر مبنای تولید ناقص و به‌اصطلاح مکانیکی بوده، درحالی‌که تولید کامل و قابل عرضه به‌مشتریان ملاک عملکرد ایران‌خودرو است، گفت: «از ابتدای سال تا ۲۰ شهریورماه ۲۶۴ هزار و 202 دستگاه خودرو به‌صورت کامل تولید و آماده عرضه به‌مشتریان شده است.» وی افزود: «مقایسه عدد تولید امسال با سال گذشته که تولید در بازه زمانی یادشده ۱۸۰هزار دستگاه بوده، نشان‌دهنده رشد ۴۷ درصدی تولید کامل و بدون کسری خودرو است.» وی همچنین از افزایش تولید ماهانه در مردادماه امسال نسبت به‌مرداد سال گذشته خبر داد و گفت: «رشد ۵۶ درصدی در تولید ماهانه نیز حکایت از وضعیت مطلوب در ایران‌خودرو و بهبود شرایط تولید در ماه‌های اخیر دارد.»

افزایش بیش از ۴۰ درصدی صدور فاکتور محصولات
پورمجیب درعین‌ حال از افزایش بیش از ۴۰ درصدی صدور فاکتور محصولات از ابتدای سال تا ۲۰ شهریورماه نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: «در همین بازه زمانی تحویل خودرو نیز رشد بیش از ۳۲ درصدی را تجربه کرده است.» وی با بیان این‌که نیمه دوم سال همواره تیراژ تولید روند افزایشی دارد، گفت: «با همدلی و وفاق تمام ارکان تولید و زنجیره‌تامین به‌اهداف ترسیم‌شده تولید و تامین نیاز بازار دست خواهیم یافت.» قائم‌مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو تصریح کرد: «توسعه محصول نیز مطابق با برنامه زمان‌بندی در حال اجراست و علاوه‌بر بهبود محصولات فعلی، در سال آینده شاهد عرضه دو محصول جدید و مدرن به‌بازار خواهیم بود.» وی با بیان این‌که تولید و توسعه همراه با ارتقای کیفیت محصولات دنبال می‌شود، افزود: «شاخص‌های کیفیت در ماه‌های اخیر روند رو به‌رشدی را تجربه کرده و در زمینه ارائه خدمات پس از فروش نیز توفیقات خوبی حاصل شده که همگی بیانگر گام برداشتن در مسیر تحقق اهداف عالیه ترسیم‌شده برای رضایت‌مندی مشتریان بزرگ‌ترین خودروساز کشور است.»

افزایش ظرفیت تامین قطعات تارا
یکی از برنامه‌هایی که شرکت ساپکو در راستای شناخت ظرفیت نهایی و افزایش حداکثری تولید قطعات محصول تارا اجرا کرده و در بالا رفتن آمار تولید این محصول و درمجموع تیراژ تولید ایران‌خودرو موثر بوده، پروژه ارزیابی ظرفیت تولید قطعات خودرو تاراست. این برنامه برای نخستین‌بار ذیل پروژه‌های تکوین محصول ایران‌خودرو و ارزیابی ظرفیت تولید قطعات تارا با هدف تشخیص ظرفیت نهایی تولید و افزایش حداکثری ظرفیت تولید، طی نیمه نخست امسال توسط شرکت ساپکو تدوین و اجرایی شد. در این پروژه، ارزیابی ظرفیت‌سنجی قطعه سازندگان، شناسایی قطعات حائز ریسک، آموزش سازندگان و طراحی مدل ظرفیت‌سنجی (PCAT) با ۳۰۰ نفر-ساعت آموزش کارشناسان ساپکو و زنجیره‌تامین به‌اجرا رسیده است. بر پایه این گزارش، با همت کارشناسان ساپکو و زنجیره تامین و شناسایی قطعات حائز ریسک ظرفیت تولید، ۱۲۰ قطعه ریسکی در ۳۲ سازنده شناسایی شد که پیش‌بینی می‌شود تاثیر بسزایی در برنامه‌ریزی افزایش جریان تولید قطعات تارا خواهد داشت. گفتنی است در ارزیابی درصدی ظرفیت تولید قطعه توسط سازندگان، ۱۶ درصد ظرفیت نهایی به‌قطعات با ریسک بالا، پنج درصد به‌قطعات با ریسک متوسط و ۷۹ درصد باقی‌مانده به‌قطعات بدون ریسک خودرو تارا اختصاص یافته است.

افزایش تولید قوای محرکه به‌موازات رشد تولید خودرو
به‌موازات رشد تولید خودرو،‌ گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق شد از رکورد روزانه تولید موتور ملی عبور کند و عدد تولید ۹۰۱ دستگاه را به‌ثبت برساند. تولید ۹۰۱ دستگاه موتور ملی در روز ۱۴ شهریورماه، بالاترین تعداد در یک روز از ابتدای تولید تاکنون به‌شمار می‌رود. عدد ثبت‌شده با عرضه به‌موقع ساپکو، تلاش و همدلی کارکنان موتورسازی، سیستم جامع تولید، کیفیت، خرید و مهندسی محقق شده و در سال‌های اخیر و درشرایط تحریم‌های ظالمانه رکورد بی‌نظیری محسوب می‌شود.
گروه صنعتی ایران‌خودرو با توجه به‌ظرفیت‌های بالای مهندسی و تحقیقاتی درحوزه طراحی و توسعه موتور، به‌دنبال ایجاد پاورترین و افزایش سهم تولید موتور و قوای محرکه و عرضه آن به‌سایر خودروسازان است.
بر همین اساس، در کنار افزایش ظرفیت‌های تولید موتور، طرح تحول کیفیت درحوزه قوای محرکه از راهبردها و رویکردهای شرکت ایران‌خودرو بوده که نتیجه آن اطمینان از پروژه‌های بهبود کیفیت در زنجیره‌تامین و تولید قوای محرکه است که با محصول تارا آغاز و به‌دیگر محصولات نیز تعمیم خواهد یافت و این مسیر تا دستیابی به‌اهداف تعیین‌شده ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =