شلبی هریتیج ادیشن

شلبی نام آشنا کوپه قدرتمند و عضلانی فورد است که به عنوان یکی از خودروهای محبوب بازار جهانی شناخته می شود. درحقیقت شلبی نسخه پرفورمنسی و قوی موستانگ است که تا امروز چند نسل از آن به بازار جهانی عرضه شده است

طراحی خارجی

با نگاهی به موستانگ شلبی هریتیج ا دیشن باید گفت از نظر طراحی همان موستانگ شلبی GT۳۵۰ ا ست؛ با این تفاوت که قطعات آیرودینامیکی الحاقی و بازطراحی در سپر جلو و عقب سبب شده است این خودرو چهر ه تهاجمی تر وا ستایل اسپرت تری به خود بگیرد.

چراغهای جمع و جور و جلوپنجره شش ضلعی با ورودی هوا زیر چراغ های جلو و یک دماغه کشیده و لیپ سپر جلو سبب شده است چهره کاملا تهاجمی و خشنی به نمایش گذاشته شود. هرچند که برای حس ماسل و عضلانی بودن این خودرو، تورم کاپوت و گلگیرها کافی به نظر می رسند.

خط شخصیتی افقی با سطوح تخت و حجمهای روی گلگیرها و سایز رینگهای ۲۰ اینچی کاراکتر نافذی به این کوپه ماسل آمریکایی بخشیده ا ست.

در نمای عقب همچنان چراغهای مربع شکلی با سه خط عمودی آشنای موستانگ و با یک حجم پردازی ویژه خودنمایی میکند. همچنین در این بخش اسپویلر فیبرکربنی زیبایی چشم نوازی را به این کوپه می دهد. هرچند که اگزوزهای بزرگ کرو ی شکل دوبل درطرفین سپربا دیفیوزر میانی، حس هیجان را در شلبی هریتیج ادیشن دوچندان می کند.

کابین و تجهیزات رفاهی

در زمان ورود به کابین شلبی هریتیج ادیشن با ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن مواجهیم و نمایشگر ۱۲ اینچی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) و نمایشگر ۹.۲ ا ینچی تمام لمسی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی فضای مدرنی را به این خودرو کوپه ماسل می بخشد. هرچند که طراحی کلاسیک داشبورد و چیدمان قطعات، همان حس قرارگیری در پشت فرمان موستانگ شلبی دهه ۷۰ میلادی را تداعی می کند.ناگفته نماند که طراحی غربیلک فرمان اسپرت، پدال های شیفتر بزرگ آلومینیومی در پشت فرمان،دسته دنده روتاری و صندلی های اسپرت، رانندگی هیجان انگیزتری را به راننده القا می کند.

از مهمترین امکانات رفاهی موستانگ شلبی هریتیج ادیشن میتوان به امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع دوگانه،صندلی های اسپرت با ۱۲ حالت تنظیم، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم نیمه خودران و کمکی پیشرفته رانندگی، سیستم ترمز سرامیکی با هماهنگی ABS، EBD، ESP، DSC ، سیستم هشدارنقاط کور، سیستم کمکی پارک هوشمند،استارت هوشمند، صندلی مخصوص کودک ISOFIX و ۸ ایربگ و سیستم ارتباط کاربری فورد اشاره کرد.

وقتی فورد موستانگ به دنیای اسپرت معنا می دهد

پیشرانه قدرتمند

زیر کاپوت کشیده و متورم موستانگ شلبی هریتیج ادیشن همان پیشرانه شلبی GT۵۰۰ جا خوش کرده است. به عبارت دیگر موتور ۸ سیلندر وی شکل ۵.۲ لیتری مزین به تکنولوژی سوپرشارژر روتاری و سیستم پاشش سوخت مستقیم زیر کاپوت شلبی هریتیج ادیشن قرار گرفته که صدای غرش آن برای اسپرت دوستان واقعا هیجان انگیز است.ا ین پیشرانه ۸ سیلندر وی شکل ۵.۲ لیتری سوپرشارژ می تواند حداکثر ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتون متر گشتاور به ارمغان آورد.

آ نطور که کمپانی فورد اعلام کرده،نسخه شلبی هریتیج ادیشن حدود ۴۰ اسب بخار توان بیشتری نسبت به نسخه GT۵۰۰ دارد. همچنین گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک قدرت و گشتاور را ب ه چرخ ها انتقال می دهد.

درعین حال کیت منحصر به فرد اگزوز درا ختیار خریدار شلبی هریتیج ادیشن قرار می گیرد تا با شخصی سازی آن بتواند هیجان بیشتری به این سوپراسپرت قدرتمند فورد ببخشد. از سوی دیگر نیز سیستم اکو پلاس برای این خودرو تعبیه شده که مصرف سوخت این سوپراسپرت قدرتمند را در داخل شهر به یک خودرو ۶ سیلندر نزدیک می کند.

کمپانی فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ را با قیمت ۷۲ هزار و ۹۰۰ دلار به بازار عرضه کرده است که برای خرید شلبی هریتیج ادیشن باید ۱۲ هزار و ۱۴۰ دلار بیشتر پرداخت کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =