کوییک S

سایپا برنامه افزایش ۶۵ درصدی تیراژ تولید در سال ۱۴۰۱ را در پیش گرفته و نمود این رشد تیراژ به‌ویژه با تمرکز روی خانواده کوییک در نمودار قیمت‌های آن در بازار مشهود است

کوییک هاچ‌بکی با طراحی مینی‌کراس است که به‌عنوان سگمنت پرطرفدار بازار ایران شناخته می‌شود. طراحی بخش دماغه این خودرو بر اساس استاندارد محافظت از عابرپیاده طراحی شده و بستر پلت‌فرم، طراحی بدنه و دیگر بخش‌های آن به‌گونه‌ای در نظر گرفته شده است که بتواند طی سال‌های طولانی برای توسعه مورد استفاده قرار بگیرد. کوییک در زمانی طراحی و معرفی شد که استانداردهای ۸۵ گانه در صنعت‌خودرو ایران الزامی نبود؛ اما شرایط بهره‌گیری از این امکانات در کوییک بسترسازی شده است تا بتواند در هر شرایطی با استانداردها تطبیق پیدا کند.

مصداق تولید اقتصادی

تولید اقتصادی از مهم‌ترین رویکردهای سایپا بعد از آغاز مدیریت محمدعلی تیموری بود که با دو خودرو کوییک و شاهین در دستور کار قرار گرفت و در نتیجه آن، این خودرو به‌پرفروش‌ترین محصول سایپا بدل شد و براساس آمار پرفروش‌ترین خودروهای جهان درسال ۲۰۲۱ این محصول در رتبه ۴۵ جهان قرار گرفته که نشان‌دهنده موفقیت سایپا در رشد تولید تیراژ این خودرو است. همچنین سیاست تولید اقتصادی و رشد تولید منتج به‌خروج مدل‌های معمولی کوییک.آر از فرآیند قرعه‌کشی و در نتیجه تعدیل بازار و قیمت‌ها شد. هم‌اکنون کوییک با ۴ مدل دنده‌ای، آر، اس (فیس‌لیفت) و اتوماتیک پلاس در بازار ایران حضور دارد.

کوییک‌پلاس اتومات؛ ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک بازار

بازه قیمت شرکتی خانواده کوییک در نسخه‌های دنده‌ای از ۱۶۸ تا ۱۸۵ میلیون‌تومان است و قیمت کارخانه‌ای نسخه اتوماتیک پلاس آن به‌حدود ۲۷۸ میلیون‌تومان می‌رسد. افزایش تولید سایپا و برنامه‌ریزی دقیق برای کنترل بازار موجب شده است کوییک با فاصله کمی نسبت به‌قیمت بازار آزاد عرضه شود و به‌نوعی الگویی برای کنترل بازار خودرو باشد.
به‌همین دلیل کوییک در بازار در نسخه‌های دنده‌ای از ۱۹۷ تا ۲۱۹ میلیون‌تومان خریدوفروش می‌شود که بالای این بازه مربوط به‌نسخه فیس‌لیفت جدید آن با پسوند اس است و نسخه اتوماتیک آن نیز ۳۰۲ میلیون‌تومان در بازار قیمت می‌خورد که ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک بازار است.

کوییک؛ محور برنامه افزایش تولید سایپا

سایپا برنامه افزایش ۶۵ درصدی تیراژ تولید در سال ۱۴۰۱ را در پیش گرفته و نمود این رشد تیراژ به‌ویژه با تمرکز روی خانواده کوییک در نمودار قیمت‌های آن در بازار مشهود است؛ به‌گونه‌ای که نمودار قیمتی خانواده کوییک در بازار از ابتدای خردادماه و رشد قابل توجه عرضه طی سه‌ماه نخست سال جاری روند نزولی به‌خود گرفته است.

کوییک؛ محبوب‌تر از تیبا و ساینا

پلت‌فرم ایکس۲۰۰ را دو عضو دیگر یعنی تیبا و ساینا نیز دارند که شاید در ظاهر محصولاتی مشابه کوییک باشند، اما درحقیقت تفاوت‌های متعددی بین این محصولات با کوییک وجود دارد. تیبا درحقیقت از نظر طراحی فرم بدنه و استانداردهای ظاهری یک پله پایین‌تر از کوییک قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در طراحی دماغه خودرو مشاهده می‌شود.

کوییک براساس استاندارد تست تصادف اروپا با کد ECER۱۲۷ طراحی شده و زوایای دماغه آن در کنار متریال استفاده‌شده در سپر و درِ موتور امکان پاس ‌کردن این استاندارد را فراهم می‌کند. درحالی‌ که چنین موضوعی در تیبا توسعه نیافته است.

از طرف دیگر امکان نصب برخی آپشن‌ها نظیر چراغ روشنایی در روز نیز در کوییک فراهم و اجرایی شده است.

کوییک همچنین حدود ۵ سانتی‌متر ارتفاع بیشتری از برادرانش یعنی تیبا و ساینا دارد و دربخش فنی از پیشرانه M۱۵ با حداکثر توان ۸۷ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۷ نیوتون‌متر بهره می‌برد که درنسخه فیس‌لیفت «اس» دریچه‌گاز آن از نوع برقی و در نسخه‌های پایه با گیربکس اتوماتیک نیز دریچه‌گاز به‌صورت برقی است.

کوییک همچنین در بخش امکانات درمقایسه با تیبا از تهویه‌مطبوع نیمه‌اتوماتیک، روف‌رک، دستگیره آسان‌بازشو، چراغ روشنایی در روز، آینه جانبی برقی، نمایشگر دمای بیرون، ISO fix و... بهره می‌برد و در نسخه اتوماتیک‌پلاس ضمن بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک CVT به‌آپشن‌های ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی ۷ اینچ، کنترل فشار باد تایرها و... نیز مجهز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =