ولوو

ولوو در همکاری با شرکت تحقیقاتی و فناوری کوامکام (Qamcom) و یک شرکت نوپا به‌نام فایرکوم (Fyrqom) قصد دارد یک سیستم خودکار برای کالیبراسیون سیستم‌های پایش فشار تایر در خودروهای سنگین ارائه کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،ولوو در همکاری با شرکت تحقیقاتی و فناوری کوامکام (Qamcom) و یک شرکت نوپا به‌نام فایرکوم (Fyrqom) قصد دارد یک سیستم خودکار برای کالیبراسیون سیستم‌های پایش فشار تایر در خودروهای سنگین ارائه کند. رومن یوستین، سهام‌دار اصلی کوامکام و مدیرعامل این شرکت خواهد بود. از سال 2024، قوانین اروپا کامیون‌ها و تریلرها را ملزم به داشتن سیستم‌های نظارت بر فشار باد تایر (TPMS) می‌کند. درحال‌حاضر، این TPMS باید به صورت دستی روی هر کامیون و زمانی که در خط تولید قرار دارد یا زمانی که تایر تعویض می‌شود، کالیبره شود.
با این حال، یوستین که مهندس سابق ولوو است، ایده جدیدی برای ساده کردن این فرآیند از طریق توسعه یک سیستم کالیبراسیون خودکار دارد. وی با استفاده از تکنولوژی CampX، در عرصه نوآوری جهانی ولوو و در فناوری و کسب‌وکار تحولی ایجاد کرد و از اعتبارسنجی سیستم و پتانسیل بازار آن پشتیبانی به‌عمل آورد. به‌این ترتیب نشان داده شد این کمپانی ارزش بالایی برای مشتری قائل است. با توجه به اینکه راه‌حل او خارج از تجارت عادی ولوو بوده بنابراین شرکت مستقل او تصمیم گرفت سرمایه‌گذاری مشترک جدیدی با فایرکوم و ولوو ایجاد کند. یوهان لوندن، معاون ارشد گروه ولوو و رئیس کمپ ایکس می‌گوید: «دراختیار داشتن تکنولوژی‌های جدید و سازنده ازجمله سرمایه‌گذاری در طرح CampX، راهکار خوبی برای جذب ایده‌ها و فرصت‌های تجاری جدید، چه در داخل و چه در خارج از گروه ولوو و سرعت بخشیدن به آنها به بازار است.» یوستین اظهار می‌کند: «با تمرکز بر نیازهای مشتری، همکاران گروه ولوو تشویق می‌شوند از فناوری‌ها برای حل مشکلات خاص استفاده کنند. این اقدام ذهنیت دیگران را برای توسعه راه‌حل‌های تجاری با کمک فناوری تقویت می‌کند. من از این فرصت سپاسگزارم و مشتاقانه منتظر سفر هیجان انگیزی هستم که در پیش دارم.» جوناس سندبرگ، یکی‌دیگر از بنیانگذاران و توسعه‌دهندگان تجاری گروه فایرکوم در پایان می‌گوید: «از نظر ما، این سرمایه‌گذاری مشترک یک تطابق کامل است. پتانسیل زیادی برای ایجاد تاثیر مثبت در مقیاس بزرگ‌تر از طریق راه‌حل نوآورانه شرکت خود و منابع گروه ولوو که به صورت تجربی ارائه می‌شوند، در کنار فناوری خودمان می‌بینیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =