سایپا

طرح‌های فروش فوق‌العاده آذرماه گروه خودروسازی سایپا برای محصولاتی مانند شاهین و انواع کوییک، با استقبال گسترده مشتریان مواجه شد و طی مدت کوتاهی ظرفیت آن تکمیل شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، طرح‌های فروش فوق‌العاده آذرماه گروه خودروسازی سایپا برای محصولاتی مانند شاهین و انواع کوییک، با استقبال گسترده مشتریان مواجه شد و طی مدت کوتاهی ظرفیت آن تکمیل شد. سایپا ثبت‌نام کوییک با گیربکس دستی را از روز شنبه 12 آذرماه 1401 رأس ساعت 11 صبح آغاز کرد. این مرحله از فروش سایپا بدون قرعه‌کشی برگزار شد و اولویت با خریدارانی بود که زودتر از سایر متقاضیان، فرآیند ثبت‌نام سایپا و واریز وجه خودرو را انجام می‌دادند. درطرح فروش فوق‌العاده کوییک سایپا، قیمت خودروها قطعی بوده و موعد تحویل آن‌ها 90 روزه است. پیش از این طرح نیز فروش بدون قرعه‌کشی سایپا ویژه آذرماه 1401 اعلام شد که ثبت‌نام آن از روز پنجشنبه 3 آذرماه کلید خورد و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه داشت. در این مرحله از ثبت‌نام اینترنتی سایپا، مشتریان فقط امکان خریداری شاهین دستی (G) را داشتند. براساس بخشنامه فروش سایپا، موعد تحویل خودروها در فروش فوق‌العاده نیز 90 روزه بود؛ اما در پیش‌فروش سایپا، موعد تحویل خودروها فروردین لغایت خرداد 1402 است. گفتنی است تا لحظه نگارش این مطلب نیز در سایت فروش سایپا خودروهایی همچون شاهین، وانت پراید و دو مدل از وانت‌های زامیاد برای پیش‌فروش عرضه شده بود که از ظرفیت لازم نیز برخوردار بود.

رضایت بالای مشتریان از حذف قرعه‌کشی
حذف قرعه‌کشی از انواع فروش‌های فوری، فوق‌العاده و پیش‌فروش محصولات سایپا در انواع طرح‌های عادی، جوانی و جمعیت (ویژه مادران) و خودروهای فرسوده، نه‌تنها رضایت بالای مشتریان این گروه خودروسازی را در پی داشته بلکه به‌ساماندهی، تعادل‌بخشی و حکم‌فرمایی آرامش و ثبات نسبی قیمت در بازار آزاد محصولات این خودروساز نیز انجامیده و فاصله قیمت کارخانه تا بازار آن‌ها را نیز کاهش داده است.

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا در بازار
محصولات سایپا عمدتا طی روز گذشته (13 آذرماه) بازار آرامی را تجربه کردند و اغلب با ثبات قیمت همراه بودند. کوییک دنده‌ای دیروز با همان قیمت پریروز یعنی ۲۳۰.۵ میلیون ارزش‌گذاری شد و تغییر خاصی در قیمت آن به‌وجود نیامد. شاهین اما این روزها شاهد افزایش قیمت در بازار بوده است که به‌جهش چشمگیر تقاضا برای این خودرو بازمی‌گردد. این درحالی است که سایپا نیز تولید و عرضه این خودرو را برای پاسخگویی به‌نیاز بازار افزایش داده است. روز گذشته افزایش قیمت شاهین حتی از محصولات سقف‌شیشه‌ای ایران‌خودرو که روی دور رشد قیمت هستند نیز سبقت گرفت و ۴.۵ میلیون‌تومان گران شد. این خودرو که شنبه نیز با افزایش قیمت ۲.۵ میلیون‌تومان همراه بود، دیروز نیز ۴.۵ میلیون‌تومان گران شد. شاهین سفید دیروز ۴۱۰.۵ میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شد و این درحالی‌ است که روز شنبه با قیمت ۴۰۶ میلیون‌تومان معامله شده بود.

چرایی جهش تقاضا برای شاهین
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا علت جهش تقاضا برای شاهین را افزایش کیفیت این محصول دانسته و گفته است: «در راستای استراتژی‌های گروه سایپا درخصوص افزایش رضایتمندی مشتریان درحوزه‌های مختلف از جمله کیفیت محصولات، برنامه‌ریزی مستمری با تعریف پروژه‌های مختلف انجام شده است.» حسین کاظمی افزود: «نتیجه این برنامه‌ریزی‌ها که با همت تمام همکاران صورت پذیرفته، سبب افزایش کیفیت خودرو شاهین شده است و در آخرین نظرسنجی‌های انجام‌شده از مشتریان این خودرو، سطح رضایتمندی مشتریان 87 درصد ارتقا یافته که نشان از به‌ثمر نشستن اقدامات انجام‌شده دارد.» وی افزود: «براساس این موضوع در آبان‌ماه، شاهد جهش فروش خودرو شاهین بوده‌ایم؛ به‌نحوی‌ که میزان پذیرش ثبت‌نام بیش از 400 درصد نسبت به‌مهرماه افزایش یافته و با توجه به‌افزایش درخواست متقاضیان برای خرید این محصول برنامه‌ریزی لازم جهت افزایش تولید صورت پذیرفته است.» گفتنی است؛ صندلی‌های شاهین با الگوبرداری از ارگونومی صندلی زانتیا و سیتروئن سی 3 طراحی مجدد و از اردیبهشت‌ماه با ارگونومی جدید راهی بازار شده است.
سایپا همچنین علاوه‌بر این موضوع و نیز رفع نقص موتور شیشه‌بالابرهای شاهین، در یک فرآیند 45 روزه صدای غیرعادی این محصول را حذف کرد. بدین‌ترتیب از اردیبهشت‌ماه امسال، شاهین نسبت ‌به‌صدا ایزوله شده و حذف صدای غیرعادی اتاق آن مورد تایید واحدهای کیفیت و مهندسی قرار گرفته که سبب رضایت نسبی خریداران بوده است.
در این خصوص باید گفت تجربه خودرو ال 90 نشان داد که هر محصول جدیدی که از کیفیت خوبی برخوردار باشد، فارغ از میزان استقبال اولیه، دیر یا زود جایگاه خود را در بازار پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =