سومیتومو

به‌تازگی یک آرایه بزرگ پنل خورشیدی روی پشت‌بام و یک ژنراتور گازی در کارخانه تولید تایرهای سومیتومو تایلند در استان رایونگ تعبیه شده، هدف از افزودن این امکانات دسترسی به انرژی پایدار است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌تازگی یک آرایه بزرگ پنل خورشیدی روی پشت‌بام و یک ژنراتور گازی در کارخانه تولید تایرهای سومیتومو تایلند در استان رایونگ تعبیه شده، هدف از افزودن این امکانات دسترسی به انرژی پایدار است.
این تاسیسات همچنین برق سبز را که توسط شرکت تایلندی راهکارهای انرژی کانسای (KES-T) تامین می‌شود، خواهد داشت. این شرکت با حمایت وزارت محیط‌زیست ژاپن به‌عنوان بخشی از برنامه مالی 2022 برای پروژه‌های تخصیص مالی و به‌منظور احداث آرایه پنل خورشیدی پشت‌بام، حدود 40000 پنل نصب خواهد کرد که این تعداد معادل خروجی 22 مگاوات است.
این شرکت همچنین مسئول نصب سیستم کوژنراتور گازی است که از دو دیگ 6.6 مگاواتی تشکیل می‌شود. برق و بخار تولیدشده توسط این دو سیستم برای تامین نیاز تاسیسات تولیدی سومیتومو استفاده خواهند شد و جایگزین منابع انرژی مورد استفاده
فعلی می‌شوند.
پس از تکمیل هر دو فاز، سومیتومو تخمین می‌زند انتشار سالانه دی‌اکسیدکربن کارخانه مورداشاره تا 38 هزار تن کاهش یابد. علاوه‌بر نصب تجهیزات جدید، شعبه تایلند سومیتومو قراردادی با شرکت برق کره (KEPCO) به‌منظور دریافت گواهینامه‌های انرژی تجدیدپذیر امضا کرد.
علاوه‌بر این، کارخانه رایونگ به لطف گواهینامه‌های بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (I-REC) که توسط KEPCO تهیه و ارائه شده‌اند، به انرژی الکتریکی کم‌کربن متصل خواهد شد.
ازآنجاکه I-REC نشان‌دهنده استفاده از انرژی تجدیدپذیر الکتریکی نشأت‌گرفته از زیست توده است؛ مشتعقات تولیدشده از سوزاندن شاخه‌ها، تنه‌ها و سایر بقایای درختان کائوچو که به‌عنوان الوار در تایلند برداشت می‌شوند، در این طرح استفاده
خواهند شد.
این پروژه همچنین برای تامین کائوچو طبیعی از روش‌های پایدار به شرکت کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =