نفت‌پارس

شرکت نفت پارس در سالی که گذشت در حوزه پروژه‌های توسعه‌ای و بهره‌برداری از آنها  اقدامات مثبت و سازنده‌ای انجام داد که می‌تواند سرآغاز یک رشد بنیادین و تحقق سودآوری برای این مجموعه در سال‌های پیش رو باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت نفت پارس در سالی که گذشت در حوزه پروژه‌های توسعه‌ای و بهره‌برداری از آنها اقدامات مثبت و سازنده‌ای انجام داد که می‌تواند سرآغاز یک رشد بنیادین و تحقق سودآوری برای این مجموعه در سال‌های پیش رو باشد.
به گزارش روابط عمومی نفت‌پارس، این شرکت که اولین تولیدکننده محصولات روانکار در کشور است با وجود قدمت زیاد در این صنعت، به‌واسطه پروژه‌ای توسعه‌ای انجام شده، درحال‌حاضر یکی از با کیفیت‌ترین تولیدکنندگان محصولات روانکار در بازار است.
نفت پارس طی سال 1401 پروژه‌های مهمی را افتتاح و به‌ثمر رساند که از آن جمله می‌توان به افزایش ظرفیت واحدهای فورفورال که منجر به افزایش ظرفیت تولید به میزان 20درصد و کاهش دمای کوره‌های اکسترکت‌میکس و در نتیجه کاهش مصرف گاز و بهبود شاخص مصرف انرژی پالایشگاه شد، اشاره کرد. احداث یک دستگاه بویلر با ظرفیت 35تن بر ساعت و افزایش راندمان متناسب با ظرفیت و عملکرد بهینه بویلر با راندمان 88درصد متناسب با میزان مصرف گاز یکی دیگر از برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه بود.
از دیگر پروژه‌ها می‌توان به احداث کولینگ‌تاور واحدهای جذبی و بهینه‌سازی طراحی که ضمن ایجاد زیرساخت، باعث افزایش ظرفیت واحد موم‌گیری به میزان 10درصد و در ادامه منجر به افزایش راندمان کولینگ‌تاور و کاهش مصرف انرژی شد، اشاره کرد.
همچنین احداث 8 دستگاه مخزن ذخیره‌سازی محصولات جانبی به ظرفیت 3800مترمکعب که باعث ایجاد بستری مناسب برای افزایش تنوع سبد محصولات جانبی ازجمله انواع اسلاک‌وکس‌ها و اکستراکت شده است، نیز بخش دیگری از پروژه‌های توسعه‌ای این مجموعه طی سال 1401 به شمار می‌رود.
از دیگر پروژه‌ها که دستاوردهای زیست‌محیطی و کاهش مصرف انرژی را به همراه داشته است، می‌توان به بهینه‌سازی تکنولوژی سیستم بازیابی روغن در واحد موم‌گیری با احداث دو دستگاه کوره و درپی آن کاهش مصرف 14تن در ساعت بخار واحد موم‌گیری و صرفه‌جویی در مصرف آب‌های زیرزمینی به میزان 8 مترمکعب اشاره کرد که از دیگر پروژه‌های توسعه‌ای این مجموعه در سالی که گذشت، بود.
براساس این گزارش، پروژه‌ها و اقدامات ذکرشده، با میزان کل سرمایه‌گذاری معادل 15میلیون دلار، 20‌درصد افزایش تولید نسبت‌به سال قبل ، درآمد ارزی سالانه 50میلیون دلار، اشتغال 90نفر مستقیم و 170نفر غیرمستقیم، کاهش آلایندگی زیست‌محیطی و ...را به همراه داشته است که می‌توان گفت این اقدامات از مهم‌ترین دستاوردهای تحقق‌یافته شرکت نفت پارس طی سالی که گذشت و منطبق با شعار سال 1401 «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است.
لازم به ذکر است ؛ طراحی و ساخت 3 مخزن 35 تنی جهت بهره‌برداری واحد بلندینگ و توسعه و افزایش ظرفیت خطوط تولید محصولات با بسته‌بندی بشکه، چلیک و به‌ویژه ظروف کوچک نیز برنامه‌های دیگر مجموعه نفت پارس طی سال 1401 بودند که در این راستا با توسعه و به‌روزرسانی آزمایشگاه کنترل کیفیت ملزومات بسته‌بندی مطابق با استاندارد ملی، ارتقای کیفیت بسته‌بندی محصولات نیز محقق شد. همچنین در سال 1401 واحد آزمایشگاه این مجموعه تعداد 4دستگاه آزمایش روغن و محصولات نفتی مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا راه‌اندازی کرد که این موضوع باعث عرضه محصولات باکیفیت‌تر به مشتری خواهد شد. امید است این شرکت با بهره‌برداری از این پروژه‌ها با رویکرد توسعه و پیشرفت و با تولید محصولات مبتنی‌بر دانش، مسیر خودکفایی را در کشور هموارتر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

آخرین اخبار