کد خبر: 77147
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

فرمول یک

خودروهای فرمول یک در سال ۲۰۱۴ شاهد تغییرات زیادی بودند که حتی می‌توان تغییرات اعمال شده را از جمله‌ی بزرگ‌ترین تحولات در دنیای فرمول یک خواند. استفاده از موتورهای V6 توربو شارژ شده‌ی هیبریدی نفس جدیدی را در روح مسابقات دمید، اما به نظر می‌رسد این پایان ماجرا نیست  و باید در سال ۲۰۱۷ همچنان شاهد تغییرات دیگری بود.

39806341_32440000dabea

با تغییر قوانین مسابقات فرمول یک در ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی تیم‌های شرکت کننده‌ در این مسابقات امکان استفاده از موتورهای توربو شارژ شده‌ی هیبریدی را در خودروهای خود پیدا کردند. یکی از تیم‌های که حداکثر استفاده را از این تغییرات کرد، مرسدس‌بنز بود که با اقتدار تمام به قهرمانی در مسابقات سال گذشته رسید. هرچند موتور‌های V6 هیبریدی توربوشارژ شده در مقایسه با نمونه‌های پیشین V8 از قدرت بالایی برخوردارند، اما گویا دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات هنوز راضی نشده و در پی افزایش قدرت پیشرانه‌های مورد استفاده به ۱۰۰۰ اسب بخار هستند.

در کنار تغییرات اعمال شده روی موتور این خودروهای مسابقه‌ای، باید به اعمال تغییرات در ظاهر خودروها نیز اشاره کرد. براساس اطلاعات ارائه شده تیم‌های شرکت‌کننده دوست دارند تا ظاهر خودروهای خود را بیش از پیش به خودروهای مسابقه‌ای شبیه کنند. این تغییرات حول افزایش عرض خودروها به‌همراه استفاده از لاستیک‌های پهن‌تر است تا خودروها به نمونه‌های مورد استفاده در دوران آیرتون سنا شبیه‌تر شود.

در همین راستا و پس از رونمایی تصویر رندر شده‌ی خودروی فرمول یک اسکودریا در ماه فوریه، حال Andries Va Overbeeke برداشت خود از ظاهر خودروی فرمول یک تیم ردبول را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است.

در این تصویر مفهومی می‌توان عریض‌تر شدن خودرو را به همراه استفاده از لاستیک‌های پهن به روشنی دید.

image 4

image 5

image 6

image 7

image 8

image 9

image 10

image 11

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =