بورس

گروه خودرویی درحالی معاملات خود را در هفته جاری آغاز کرد که باتوجه به وضعیت بنیادی این گروه انتظار می‌رفت معاملات مثبتی را پشت سر بگذارد، اما باتوجه به جو کلی بازار سهام، دادوستدهای این صنعت بورسی نزولی بودند. حال باید دید در روزهای آینده آیا این روند همچنان ادامه پیدا می‌کند یا آنکه شاهد تغییر وضعیت معاملاتی در این صنعت بورسی خواهیم بود.

این درحالی است که روز شنبه در گروه خودرویی طی ۴۰ هزار نوبت معاملاتی ۸۲۶ میلیون سهم به ارزش ۳۳۷ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت‌به روز چهارشنبه با کاهش روبه‌رو شد. همچنین ارزش بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته به بیش‌از ۲۷۸ هزار میلیارد تومان رسید.

شروع ناامید کننده بورس

روز شنبه و در جریان دادوستدهای بازار سهام، شاخص‌کل بورس با رشد ۶۵۲واحدی در محدوده ۲میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌کل‌هم‌وزن نیز با رشد ۱.۳۹۵واحدی در محدوده ۷۶۵ هزار واحد ایستاد. در این بازار نیز ۸.۶میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۶.۳ هزار میلیارد تومان معامله شد.

شاخص فرابورس اما با کاهش ۸۵واحدی در محدوده ۲۵هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۹میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۹.۳هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

به اعتقاد کارشناسان بازار سرمایه، محرک‌های رشد بورس در هفته‌ جاری، معافیت مالیاتی عایدی سرمایه بورس یا افزایش نرخ دلار نیمایی هستند.

در همین رابطه انتشار خبر معافیت مالیاتی معاملات بورس، در هفته گذشته توانست از افت شاخص‌کل بورس جلوگیری کند که ورود پول حقیقی می‌تواند تاییدکننده این موضوع باشد.

البته نکته مهم‌تر مربوط به افزایش نرخ دلار در سامانه نیما مربوط است. در این رابطه، بانک‌مرکزی باز هم اقدام به بالابردن این نرخ کرده است که در صورت تداوم می‌تواند یک محرک جدی برای شرکت‌های بازار سرمایه باشد.

سایپا در فروردین چقدر فروخت؟

شرکت سایپا در یک‌ماهه منتهی‌به فروردین از فروش محصولات و خدمات خود ۴.۱۱۰میلیارد تومان درآمد کسب کرد. درآمد این شرکت در این یک‌ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۸درصد رشد داشته است. البته بیشترین درآمد سایپا از فروش داخلی در فروردین‌ماه مربوط به خانواده ۲۰۰ تیبا، کوییک، ساینا به مبلغ ۲.۵۳۰میلیارد تومان بود.

همچنین شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران در فروردین‌ماه نیز حدود ۹۸میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود به‌دست آورد که نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته با کاهش روبه‌رو بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

آخرین اخبار