مدیر عامل ایران خودرو خراسان، قیمت خودرو چینی هایما را کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش اخبار خودرو ، مدیر عامل ایران خودرو خراسان، قیمت خودرو چینی هایما را کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. بیژن زاهدی‌فرد در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد اظهار کرد: خودرو شاسی بلند هایما در خط تولید خودرو سوزوکی تولید خواهد شد. وی با بیان این که در سالهای گذشته به دلیل مشکلات خارجی تنها راه ارتباط با خودروسازان خارجی کشور چین بود، خاطرنشان کرد: پروژه هایما نیز حدود یکسال پیش تعریف و اجرایی شد. مدیر عامل ایران خودرو خراسان ادامه داد: البته طبق سیاست‌گذاری صورت گرفته حداکثر ۵ درصد تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو مربوط به محصولات چینی خواهد بود. زاهدی‌فرد در خصوص قیمت این خودرو اظهار کرد: پروسه قیمت‌گذاری این خودرو با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی در حال انجام است. با این حال قیمت این خودرو کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. به گفته وی در سال جاری ۲۰۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

490444_786 490443_488

درباره S7

هایما برای S7 که آن را یکی از استراتژیک‌ترین محصولات خود می‌داند،  S7 در دسته خودروهایی قرار می‌گیرد که از طراحی بیونیک بهره می‌برد. هر چند با نگاه‌های ریزبینانه نیز به سختی می‌توان الگویی از طبیعت را در این خودرو یافت، اما وبسایت رسمی این شرکت تصاویری را منتشر کرده که نشان می دهد خطوط شانه این خودرو از کشیدگی بدن یک ببر الگو برداری شده است.

تنها یک گزینه برای پیشرانه این خودرو قابل انتخاب است. یک نمونه ۲ لیتری که توسط هایما توسعه داده شده و حداکثر خروجی ۱۴۸ اسب بخار را ارائه می‌دهد. هر چند این رقم از جکS5 توربو حدود ۲۰ اسب بخار کمتر است، اما  نزدیک ۱۰ اسب بخار از چری تیگو۵ قوی‌تر است. بیشینه گشتاور این پیشرانه در دور ۴۵۰۰ به رقم ۱۸۰ نیوتن می‌رسد. ایران خودرو از میان دو نوع گیربکس ۵ سرعته دستی و ۵ سرعته خودکار هر دو نمونه را برای عرضه در بازار ایران برگزیده است. با این ترکیب از قوای محرکه وزن S7 به ۱۵۴۵ کیلوگرم می رسد که نهایت سرعت آن را به ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت محدود می‌کند. هایما هیچ یک از نسخه‌های مدل S7را به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز نکرده است.

تعداد سیلندرها

۴سیلندر خطی

حجم موتور (cc)

۱۹۹۵

حداکثرقدرت(hp/rpm)

۶۰۰۰/۱۴۸

حداکثر گشتاور(nm/rpm)

۴۵۰۰/۱۸۰

وزن خالص(Kg)

۱۵۴۵

نوع جعبه دنده

۵سرعته خودکار

حداکثر سرعت(Km/H)

۱۶۵

مصرف سوخت(L/100Km)

۸٫۸

سیستم فرمان

برقی

حجم مخزن سوخت(L)

۶۱

حجم صندوق بار(L)

۴۰۰

مشخصات چرخ

۲۳۵/۷۰r16

ترمزهای جلو و عقب

دیسکی خنک شونده-دیسکی

طول×عرض×ارتفاع(mm)

۴۴۹۸×۱۸۳۰×۱۷۳۰

فاصله بین دو محور(mm)

۲۶۱۹

فاصله از سطح زمین(mm)

۱۶۵

حدود قیمت(میلون تومان)

۸۵

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسی ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    واقعا برای جامعه ایران متاسفم که شدیم مسخره دست این شرکتها همه اش ماشین چینی، بس کنید بابا، شما که نمی تونید ماشین تولید کنید برید، به جای ماشین آشغال چینی 100 میلیونی ، واردات ماشین روز اروپایی و آمریکایی داشته باشیم. انحصار باعث فساد میشه اینم قانونه نه حرف من. اون کسی که حاضره 100 میلیون بده این مخش تاب داره واقعا. تحریم خرید تا ابد
  • محمد ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    صاحب اول و آخر ماشین چینی خود خریداره
  • ali ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    کمتر از ۱۰۰میلیون یعنی چند؟منت سر مردم میذارین؟
    • شیرزاد ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
      طوری می گن زیر 100 میلیون, که انگار جیب مردم (قشر متوسط ) پره از 100 میلیونی یی که تو جیب بالا و پایین می پرن.... بر
  • كاربر ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    يعني ايران خودرو .... توليد خودرو كه هيچ عرضه انتخاب محصول براي وارداتم نداره. شاسي بلند سايز متوسط با موتور ٢٠٠٠؟؟؟ اونم تك دف؟؟ اونم با منت مثلا ٩٥ ميليون؟ چرا انقدر اين نا مديرا اصرار دارند ماشينارو با موتور آشغال ضعيف به بازار بدن و هي شكست بخورن مثل سايپا و برليانس ...
  • kamran.qamgosar ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    صد میلیون هم خیلی پوله.از دهن در میاد راحتا.فکر کن من تو شهرستان یه خونه ویلایی پنج سال ساخت خریدم صدو بیست میلیون.تازه جون کندم و با هزار بدبختی جور شد.اونوقت وایه این اسباب بازی بد فروش صد میلیون بدم.خب بگید رو چه حساب کتاب؟ایمنه؟شیکه؟برند هست؟کلاس داره؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =