کد خبر: 151281
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

به جز ایران خودرو و سایپا که طرف قرارداد رنو و پژو فرانسه هستند،آیا قرار است خودروساز دیگری هم با سه کشور یاد شده طرف قرارداد برای تولید مشترک شود؟ این سئوالی است که هنوز هیچ مقام رسمی بدان پاسخ نداده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از خبر آنلاین ،محمدرضا نعمت زاده از نهایی شدن مذاکرات برای تولید خودرو در ایران با سه غول خودروساز خبر داد،اما او نگفت که این سه غول خودروسازی کدام خودروسازهای اروپایی هستند و چه خودروهایی قرار است تولید کنند. اگرچه طی ماههای گذشته خبرهای غیر رسمی نام خودروسازهایی که قرار است شریک خودروسازان ایرانی شوند، فاش شده است اما به صورت قطعی مشخص نیست که خودروسازهای اروپایی که می آیند،قرار است چه نوع محصولی را با خودروسازان داخلی تولید کنند.حال آنکه تجربه تولید مشترک با برخی از این خودروسازها از جمله پژو و رنو فرانسه از گذشته وجود دارد و به نظر می رسد این دو خودروساز همکاری خود را با خودروسازان ایرانی از سر خواهند گرفت. اما به جز ایران خودرو و سایپا که طرف قرارداد رنو و پژو فرانسه هستند،آیا قرار است خودروساز دیگری هم با سه کشور یاد شده طرف قرارداد برای تولید مشترک شود؟ این سئوالی است که هنوز هیچ مقام رسمی بدان پاسخ نداده است.با این حال به نظر می رسد با توجه به سلیقه بازار ایران که خودروهایی با کلاس B و رده قیمتی بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون را می پسندند،شرکت های خودروساز آلمانی و سوئدی کمتر شانس فروش انبوه تولیدات مشترک در ایران داشته باشند،مگر آنکه برندی که می خواهند در ایران تولید کنند ساده سازی شده که با قدرت خرید خانوارهای با درآمد متوسط ایرانی برابری کند.اتفاقی که برای لوگان که در ایران تندر شناخته می شود،افتاد. چندی پیش در خبرها آمده بود که خودروساز سوئدی که ولوو تولید می کند،قصد دارد سه خودروی سواری و یک خودروی شاسی بلند در ایران تولید کند.این خودروها شامل ولووC70 که قیمت پایه این مدل ۲۸۰ میلیون تومان  و قیمت فول و کامل این خودرو ۳۴۰ میلیون تومان تخمین زده شده، V40 دومین خودرو در کلاس هاچ بک که قیمت آن از ۲۸۰ میلیون تومان آغاز شود.،XC60 که قیمت پایه اش ۲۸۰ میلیون تومان و در نهایت ولووC30 درکلاس هاچ بک که در حدود ۲۸۰ میلیون تومان برآورد قیمت شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • استکبارجهانی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    برندهایی که بازار ایران رو قبضه کرده اند : جوک لیف ... جیلی چری و چرت و پرت و کلا همه ی آشغالهای چینی. خلایق هرچه لایق.
    • حسام ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
      راجع به خودرو های چینی و بی کیفیت و بی اصالت بودنشون باهات موافقم اما راجع به خلایق هر چه لایق باهات مخالفم...دلیلشم اینه همین خلایق تقریباً چهل سال پیش خودرو های آمریکایی و اروپایی لیاقتشون بود چی شده که الان لیاقت اون ماشینا ندارن...
    • جوان بیکار ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
      دقیقا
    • احمد مروایی ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
      دمت گرم درست زدی تو خال
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    تا زمانی که حمایت کورکورانه و یکطرفه از دو شرکت بدنام از طرف دولت برقرار باشد صنعت خودرو ترشیده باقی خواهد ماند. یعنی ولوو ۱۰۰ هزار دلاری هم داریم که بشه ۳۵۰ میلیون تومان!!؟؟؟
    • علی ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
      قیمت ولوو v40 در سایت خوده کارخانه قیمتی برابر با ۲۰ هزار دلار داره چطور بیاد ایران و تولید بشه بعد بشه ۱۰۰ هزار دلار ؟؟؟؟؟؟؟
    • استکبارجهانی ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
      وقتیکه چینی ۱۰۰ میلیون تومانی داشته باشیم اونم داریم!!!
  • 23 ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    دفت کردین مثلا پورشه یه مدل حالا خاصش ۱۸۰میلیون پول خودرو هستش خوب تو گمرک ایران میشه ۱میلیارد بعد جالبه ما بیاریم مثلا این خودرو رو تو ایرن تولید و مونتاژش کنیم قیمش بجا اینکه بیاد بشه ۱۳۰ یا ۱۴۰میلیون میاد میشه ۶۰۰میلیون یعنی من عاشق این فرمول خاصشونم یعنی منو کشته ...بعد میان میگن خودروی لوکس والا این قیمتش ۱۹۰میلیون یک میلیارد نیست میگین لوکس بعد معیار قیمت خودرو به ظاهرش یعنی بزار من برم هیچ شم خدافظ
  • روزگار ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    باور کن گوسفند تر از ما گیر نمیاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =