کد خبر: 154155
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

سال جدید میلادی آغاز شده و این یعنی زمان زیادی تا برگزاری بزرگ ترین کنفرانس فناوری دنیا باقی نمانده است. هفته هاست که سایت ها و خبرگزاری های مختلف در باب CES 2016 می نویسند و بی صبرانه انتظار برپایی این رویداد مهم را در لاس وگاس می کشند.

طی روزهای آتی رویداد CES 2016 با تمام حواشی و محصولات جدیدی که قرار است در آن معرفی شوند، در لاس وگاس آمریکا آغاز می‌شود. شرکت‌های زیادی از سراسر دنیا راهی این شهر می‌شوند تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند.

[caption id="attachment_154265" align="aligncenter" width="600"] نمایشگاه CES 2016 نمایشگاه CES 2016[/caption]

البته در سال های اخیر، تا حدود زیادی از جذابیت این رویداد کاسته شده با این همه، نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی لاس وگاس، فرصت خوبی است تا نگاهی کلی بیاندازیم به فناوری هایی که برای سال پیش رو، بیشتر از سوی شرکت ها مورد توجه قرار خواهند گرفت و به آنها پرداخته می شود.

امسال هم انتظار می رود که همچون سنوات گذشته، شاهد انتشار خبرهای جذابی از این نمایشگاه سالانه باشیم و از دستاوردهای متعدد کمپانی های تولید کننده به خصوص خودروسازان، مطلع گردیم. حالا دیگر برخی به شوخی می‌گویند که CES تبدیل به نمایشگاه خودرو شده است. ولی امسال واقعا این امر شوخی به نظر نمی‌رسد؛ چرا که بسیاری از خودروسازان مهم، محصولات خود را در این رویداد معرفی خواهند کرد و البته شرکت‌های کوچک خودروساز نیز مقدمات لازم برای حضور در CES 2016 را فراهم کرده‌اند.

[caption id="attachment_154264" align="aligncenter" width="600"] نمایشگاه CES 2016 نمایشگاه CES 2016[/caption]

به گزارش اخبار خودرو ، این نمایشگاه به طور رسمی کار خود را از چهارشنبه آغاز می‌کند.  انتظار می رود جنرال موتورز نسخه تولیدی از خودروی Chevy Bolt خود را معرفی کند که برای نخستین بار در میان ماشین های الکتریکی با قیمتی منطقی عرضه می گردد و با برد بیش از ۳۲۰ کیلومتری اش قطعا مورد توجه خریداران قرار خواهد گرفت.

فولکس واگن نیز مدتی است که به تبلیغ یک ماشین مفهومی الکتریکی می پردازد و در نظر دارد در جریان CES امسال معرفی اش کند. پیش بینی می شود این خودرو نسخه جدیدی از Microbus باشد که یکی از شناخته شده ترین محصولات این شرکت به شمار می رود.

فورد هم یکی دیگر از حاضران این رویداد است که طبق شایع

[caption id="attachment_154267" align="aligncenter" width="600"] نمایشگاه CES 2016 نمایشگاه CES 2016[/caption]

ات با گوگل وارد همکاری شده و در نظر دارد همراه با آن ماشین های خودران خود را بسازد. اما در این میان نام بی ام و خالیست. این شرکت هم طبق آخرین خبرهای رسیده، روی سیستم تازه ای برای کنترل نسل جدیدی از رابط های کاربری درون ماشین به نام AirTouch کار می کند و پیش بینی می شود که آن را روی ماشین مفهومی i8 Spyder پیاده سازی کند.

حالا که صحبت از بی ام و و i8 به میان آمد بهتر است یادی کنیم از شرکت Rinspeed که در نظر دارد نسخه ای بهینه سازی شده از این ماشن را همراه با یک درون رونمایی کند. آئودی از آن شرکت هایی است که در جریان CES دست به کارهای جالبی می زد و این بار نیز قطعا حضوری فراموش نشدنی در آن خواهد داشت.

اما مهم ترین خبر مربوط به صنعت اتومبیل این است که یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های صنعت خودرو به نام NAIAS (نمایشگاه بین المللی اتومبیل آمریکای شمالی) درست هفته بعد از CES برگزار می گردد.

سال ۲۰۱۵ برای ابزارهای قابل راندن الکتریکی هم سال خوبی بود. شرکت‌های کوچک سازنده اسکیت بوردها، اسکوترها و دوچرخه‌های الکتریکی در سال ۲۰۱۵ توسعه پیدا کردند و البته برخی از آن‌ها در مواردی نظیر عمر باتری و دامنه مسافت قابل پیمایش با این ابزارها به موفقیت‌هایی هم دست پیدا کردند.

همین روند در CES 2016 نیز با تمرکز بر الکتریکی کردن این ابزارها ادامه خواهد یافت. شرکت‌های کوچک زیادی در این زمینه‌ی محصولات خود را آماده نمایش کرده‌اند. Arcimoto سبد خرید ۳ چرخه خود را به نمایش می‌گذارد. Inboard اسکیت بورد خود با چرخ‌های دارای موتور الکتریکی را به نمایش می‌گذارد و شرکت‌های کوچک دیگر هم به همین ترتیب درCES 2016 حاضر می شوند. اما نام‌های بزرگ هم در این زمینه وارد عمل شده‌اند. Segway که در حال حاضر متعلق به Ninebot (شرکتی که شیائومی پشت آن است) مراسم معرفی مهمی را برای ۶ ژانویه تدارک دیده است.

[caption id="attachment_154266" align="aligncenter" width="600"] نمایشگاه CES 2016 نمایشگاه CES 2016[/caption]

نکته‌ی قابل توجه در این زمینه این است که امسال مسئولان برگزاری CES استفاده از هاوربوردها را در محل برگزاری نمایشگاه ممنوع اعلام کرده‌اند؛ بنابراین در غرفه‌ها شاهد افرادی که در حال تست این ابزارهای قابل راندن الکتریکی باشند، نخواهیم بود.

آیا طراحی ابزارهای قابل راندن الکتریکی سال ۲۰۱۶ با موارد ساخت شده در سال ۲۰۱۵ متفاوت خواهد بود؟ آیا قابلیت‌های اندکی به نسل جدید این ابزارها اضافه شده است یا شاهد تغییرات شگرفی در این محصولات خواهیم بود؟ پاسخ این پرسش‌ها را به زودی در جریان CES 2016 متوجه می‌شویم.

منبع : زومیت

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    انتظار داریم بمب هاشم دوباره بترکه!
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    انتظار داریم پراید ۴۰ میلیونی صفی دوباره عرضه بشه تا از سر و کول هم برویم بالا!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =