کد خبر: 160746
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

در ماه مارس ۱۹۹۷ برای اولین بار خط تولید خودروی تویوتا هایلوکس در شهر زاراته کشور آرژانتین راه اندازی شد.

به گزارش اخبار خودرو ، در آن زمان، این کارخانه توانایی تولید ۲۰ هزار دستگاه در سال را داشت و بیست سال بعد این کارخانه گسترش پیدا کرد بطوری که امروزه توانایی تولید ۱۴۰ هزار دستگاه در سال را دارد.

[caption id="attachment_160747" align="aligncenter" width="600"]تویوتا در آرژنتین هزار شغل جدید ایجاد کرده است تویوتا در آرژنتین هزار شغل جدید ایجاد کرده است[/caption]

هنگامی که طرح توسعه در سپتامبر ۲۰۱۳ اعلام شد، ظرفیت کارخانه ۹۲ هزار دستگاه بود. تویوتا با هدف تشویق صادرات منطقه ای تولید دو محصول خود یعنی فورچونر(بصورت محلی SW4 نام دارد) و هایلوکس را ۴۸ هزار دستگاه افزایش داد و هزار شغل دیگر ایجاد کرد که در نهایت تعداد استخدامی ها در آن منطقه از آرژانتین به ۵۰۰۰ نفر رسید و این نقطه عطفی برای جامعه محلی محسوب می شود.

در مراسمی که با حضور رئیس جمهور آرژانتین، سفیر ژاپن در آرژانتین و دیگر مقامات محلی و کشوری انجام شد، سیچی سودو معاون اجرایی تویوتا گفت: این پروژه یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های در بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ بود. ما در حال رسیدن به صادرات بیشتر در آمریکای لاتین هستیم و ما امیدواریم تا کمک گسترده ای به توسعه صنعت خودرو در جوامع و اقتصاد محلی داشته باشیم.

دانیل هررو مدیر تویوتای آرژانتین نیز گفت: با این گسترش، ما معتقدیم هایلوکس جدید و SW4 قادر به رسیدن به مقصد جدید صادرات در آمریکای لاتین خواهد بود. نتایج به دست آمده توسط هایلوکس، در کشور ما و سراسر منطقه افتخار بزرگی برای ما می باشد و مایلیم به مرز یک میلیون دستگاه هایلوکس برسیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =