کد خبر: 160771
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲

جنرال موتورز می خواهد که وقتی سوار ماشین هستید بتوانید به راحتی با گوشی تان مشغول باشید و برای رسیدن به این هدف میلیون ها دلار هم می پردازد.

به گزارش اخبار خودرو ، این شرکت روز جمعه اعلام کرد که شرکت Cruise Automation را به مبلغ ناقابل یک میلیارد دلار خریده است تا با کمک تجربیات آن، بتواند فناوری هدایت خودکار ماشین را توسعه دهد.

شرکت کروز یک استارت آپ است که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده است که در زمینه فناوری های خودرو به تحقیق و توسعه می پردازد و با عرضه محصولات به خریداران خودروهای معمولی کمک می کند تا لذت رانندگی یک خودروی نیمه خودکار را تجربه کنند.

[caption id="attachment_160772" align="aligncenter" width="600"]جنرال موتورز جنرال موتورز[/caption]

این شرکت به طور مستقل به فعالیت خود تحت پرچم جنرال موتورز ادامه می دهد. مارک راس، یکی از مقامات بلندپایه جنرال موتورز در یک بیانیه گفت: «کروز فناوری های منحصر به فردی را برای ما به ارمغان می آورد که در صنعت خودرو نظیر ندارند. ما می خواهیم سرمایه گذاری بزرگی برای رشد نیروی انسانی و توانایی هایی کنیم که این شرکت از آنها برخوردار است.»

کایل ووف، بنیانگذار کروز نیز این معامله را «گامی ضروری به سمت تجاری سازی سریع تر فناوری هدایت خودکار» دانسته است.

جنرال موتورز امیدوار است که با این تیم جدید، یارای رقابت با غول های فناوری چون گوگل و اپل که به تازگی پای در حریم خودروسازان نهاده اند را داشته باشد. این غول سنتی بازار خودرو از سال ۲۰۱۴ مشغول توسعه سیستم نیمه خودکاری به نام Super Cruise بودتا از آن در خودروهای کادیلاک CT6 مدل ۲۰۱۷ استفاده کند، اما با رونمایی از محصولات  دیگر رقبا، سریعا طرح عقب مانده و تقریبا شکست خورده خود را کنار گذاشت.

دو ماه پیش نیز این شرکت ۵۰۰ میلیون دلار را صرف خرید سرویس به اشتراک گذاری خودرو Lyft کرد، به این امید که در آینده سهم بیشتری در بازار خودران ها داشته باشد.

گرچه خودروهای با قابلیت هدایت خودکار اکنون در جاده ها مشغول پشت سر گذاشتن آزمایش ها هستند، اما قوانین لازم راهنمایی رانندگی برای این خودروها هنوز تصویب نشده اند.

قانون گذاران آمریکایی شک دارند که آیا باید هوش مصنوعی خودرو را راننده آن به حساب بیاورند یا سرنشینان را. البته اخیرا سازمان ملی Highway Traffic Safety Administration اعلام کرده است که تنها در صورتی که سرنشینان پدال و فرمانی برای کنترل خودرو نداشته باشند، سیستم هوشمند خودرو را راننده خواهد شناخت.

البته باز هم راه زیادی تا تدوین قوانین کامل برای عرضه عمومی خودران ها در آمریکا باقی مانده است.

منبع : thetruthaboutcars

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    جنرال موتورز داره از ما کپی برداری میکنه
  • ناشناس ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    وقتی سیاست و اقتصاد دست افراد سالم و دانا باشه،پیشرفت حاصل میشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =