کد خبر: 162243
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

سازمان تحقیقاتی IIHS طی گزارشی اتومبیل‌های تویوتا پریوس، نیسان سنترا، اینفینیتی کیو‌ایکس ۶۰ و کیا اپتیما را به عنوان اتومبیل‌های ایمن معرفی کرد.

به گزارش اخبار خودرو ، سازمان تحقیقاتی IIHS طی گزارشی اتومبیل‌های تویوتا پریوس، نیسان سنترا، اینفینیتی کیو‌ایکس ۶۰ و کیا اپتیما را به عنوان اتومبیل‌های ایمن معرفی کرد. عنوان اتومبیل برتر از نظر ایمنی به اتومبیل‌هایی تعلق می‌گیرد که رتبه خوبی در تست ضربه کوچک به جلو، تست ضربه متوسط به جلو، تست استحکام اطراف و سقف اتومبیل و تست مهار سر به دست آورند. علاوه بر این، اتومبیل‌ها باید دارای سیستم جلوگیری از تصادفات در جلو باشند که بایستی رتبه پیشرفته یا عالی را از سازمان IIHS کسب کرده باشد. اتومبیل جدید پریوس تست ضربه کوچک به جلو را با موفقیت پشت سر گذاشت و به دلیل برخورداری از سیستم جلوگیری از تصادف در جلو که اختیاری است، مورد تقدیر قرار گرفت و رتبه عالی را به دست آورد. بد نیست بدانید مدل قبلی پریوس در ۴ تست از ۵ تست صورت گرفته، رتبه خوبی به دست آورده و در تست محافظت در مقابل ضربه کوچک رتبه قابل‌قبولی کسب کرده است.

EU-2016-Toyota-Prius-26-526x336

مدل ۲۰۱۶ اتومبیل نیسان سنترا و مدل ۲۰۱۶ اتومبیل اینفینیتی کیو‌ایکس ۶۰ هر دو رتبه‌های خوبی در هر ۵ تست تصادف به دست آوردند. هر دو اتومبیل اخیراً مجهز به یک سیستم پیشگیری از تصادف اختیاری شدند و سازمان IIHS این دو اتومبیل را به دلیل برخورداری از اجزای هشدار تصادف در جلو در سیستم پیشگیری از تصادف تحسین کرد. این اجزا معیارهای سازمان NHTSA را رعایت کرده‌اند. در آخر مدل ۲۰۱۶ کیا اپتیما در کل رتبه خوبی به دست آورد و سیستم پیشگیری از تصادف آن موفق شد رتبه عالی را به نام خود ثبت کند. مدل ۲۰۱۵ اپتیما نیز در این تست‌ها رتبه خوبی داشت؛ اما در تست ضربه کوچک به جلو توانست رتبه قابل‌قبولی کسب کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    برای ما حیف است ... خلایق هرچه لایق ....ملتی که میرن تو صف خرید پراید باید چند نسل پراید سوار شن که البته ۴ نسل که تا حالا سوار شدن هنوزم تو حسرت پرایدن ... هیچ کس و هیچ کس بدون ماشین شخصی نمرده ولی با پراید خیلی ها مردن مشکل ما اینه که اگر همسایمون آفتابه حلبی داشته باشه ما هم باید بخریم ... شهردار لندن با دوچرخه میره سر کار و نه تنها کلاسش پایین نیومده بالا هم رفته ... واقعا قیافه پراید راکبین خود را مسخره میکند
    • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      ... پراید ۲۰ میلیونی را با ماشین ۱۵۰ میلیونی مقایسه نکن چقدر نادان و ساده لوح هستی .
  • حسین ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    تویوتا و بنز و بی ام و احترام دارند واگر ظاهرشون هم به دل نشینه بازم عالی هستند مثل دانشمند ویا عالمی که از لباسش خوشتنون نیومده ولی باید بهش احترام بگذارید ولی ماشینهای چینی و حتی بعضی کره ای ها اگر هم زیبا باشند چون اصالت ندارن قابل اعتماد نیستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =