کد خبر: 164457
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶

عملیات‌های عمرانی در سطح معابر باید دارای پلان ایمنی از حیث ایمن‌سازی در سطح راه باشند.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درمورد اجرای طرح پلان ایمنی، اظهار داشت: عملیات‌های عمرانی در سطح معابر باید دارای پلان ایمنی از حیث ایمن‌سازی در سطح راه باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: عملیات ایمن‌سازی و اجرای پلان ایمنی باید به صورت دقیق و کامل با استفاده از علائم، چراغ، تابلو، نوار زرد یا هر ابزار دیگری صورت گیرد تا در طول انجام عملیات عمرانی اتفاق و تصادفی رخ ندهد.

وی درخصوص نهادی که طراح نوع و چگونگی اجرای پلان ایمنی در عملیات‌ها باشد،گفت: علی‌القاعده کارشناس راهنمایی و رانندگی یا مهندسی حمل و نقل ترافیک باید این طراحی را  انجام دهند.

سردار حسینی با بیان این مطلب که مدت یک سال است این طرح در سطح معابر تهران اجرا می‌شود، اعلام کرد: بنابر ماده ۲۱۲ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی پلیس حق دارد عملیات عمرانی را که بدون پلان ایمنی اجرا می‌شود تعطیل کرده و پیمانکار یا مجری خاطی را به دادگاه معرفی کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام این مطلب که انجام عملیات‌های ساختمان‌سازی در زمره این طرح قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: تمام عملیات‌های عمرانی که توسط سازمان‌های خدماتی اعم از آب‌،‌گاز، مخابرات و ... برای توسعه شبکه صورت گرفته و نیاز به حفاری دارند و همچنین انجام هرگونه عملیات آسفالت‌کاری و غیره در سطح راه، نیاز به طراحی پلان ایمنی دارند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از اجرایی شدن این دسته از عملیات‌ها، یکی از مراحلی که برای دریافت مجوز طی می‌شود بحث بازدید محل توسط کارشناس به منظور طراحی سیستم پلان ایمنی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

آخرین اخبار