کد خبر: 165761
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹

گویا قرار است خودروهای الکتریکی اسپرت نقش فعال تری را ایفا کنند، به خصوص پس از خرید پینین فارینا توسط ماهیندرا در سال گذشته که به تیم « فرمولا ای » (Formula E – مسابقات اتومبیلرانی خودروهای برقی) این کمپانی نیز کمک خواهد کرد.

به گزارش اخبار خودرو ، پس از اینکه پینین فارینا در سال گذشته به مالکیت خودروساز بزرگ هندی، ماهیندرا در آمد اکنون قرار است خودروهای الکتریکی اسپرت را برای این کمپانی تولید کند. این شرکت طراحی در نمایشگاه خودروی ژنو که در سال جاری برگزار شد خودروی اسپرت هیدروژنی خود با نام H2 اسپید را به نمایش گذاشت اما حضور ماهیندرا در مسابقات فرمولا ای بدین معنی است که خودروی اسپرت الکتریکی گام بعدی خواهد بود، تا در کنار فناوری موجود هندی ها شاهد طرح های مشهور پینین فارینا نیز باشیم.

[caption id="attachment_165762" align="aligncenter" width="600"]پینین فارینا پینین فارینا[/caption]

در خصوص اهمیت پینین فارینا، پراوین شاه مدیر بخش خودروسازی ماهیندرا توضیح داد : « طراحی نقش حیاتی در تولید چنین وسیله نقلیه ای ایفا میکند که از یک طرف باید حداقل آلودگی را داشته باشد و از طرفی آنقدر قوی باشد تا هیجان را به مردمی که آن را میخواهند منتقل کند. » وی اذعان میکند که شباهت بین خودروهای اسپرت و مسابقات بدین معناست که مالیکت پینین فارینا قطعا ما را در فضای مسابقات فرمولا ای یاری خواهد کرد.

پراوین شاه اضافه کرد قرار گرفتن تجربه یک طراح شناخته شده در کنار بازوی فناوری ماهیندرا بدین معنی است که این شرکت خود را در صنعت خودرو از بقیه متمایز کند. با کار کردن در کنار پینین فارینا میتوان امیدوار بود که در بازار اتومبیل، در حوزه مسابقات، در حوزه مفهوم طراحی تبدیل به یک چهره منحصر به فرد شد و با این حال نگرانی های زیست محیطی را نیز مدنظر قرار داد.

آناند ماهیندرا مدیر عامل شرکت گفت است که شرکت متبوعش قبل از خریداری پینین فارینا نیز یکی از بزرگترین مشتریان آن بود و این روند ادامه خواهد داشت. وی از طراحی به عنوان یک چالش در صنعت یاد کرد و اظهار امیدواری نمود که پینین فارینا به هرچه بهتر شدن طرح های این برند کمک نماید. ماهیندرا بیان نمود که شرکتش در مسیری حرکت میکند که توانایی های خود را در ارائه پلتفرم های گوناگون به نمایش بگذارد و کانسپت H2 اسپید یک مثال برای درک بهتر این رویکرد است.

او گفت پینین فارینا یک برند نمادین است. ماهیندرا با مسیر دشواری در طراحی و مهندسی محصولاتش روبرو است. ما میخواهیم زمینه خدمات « تبدیل هنر به قطعه » را فراهم کنیم و برای این کار طرح های پینین فارینا را به خودروسازان ارائه خواهیم کرد. این یک پیشنهاد جذاب است.

منبع : autocar

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =