کد خبر: 167280
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

در سفر به کالیفرنیا من این فرصت را داشتم که توانایی های میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ را در یک رانندگی طولانی محک بزنم.

[caption id="attachment_167285" align="aligncenter" width="600"]میتسوبیشی اوتلندر 2016 میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶[/caption]

نشریه معتبر موتور ترند اخیرا در یک تست جاده ای میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ را مورد بررسی قرار داده است. از آنجا که این خودرو به تازگی وارد بازار کشورمان شده، دانستن جزییات این بررسی فنی خالی از لطف نیست. پس با اخبار خودرو همراه باشید.

رفت و آمد های روزانه از جمله راه هایی است که میتوانید به وسیله آن یک خودرو را بشناسید اما این روش همه چیز را به شما نخواهد گفت. در سفر به کالیفرنیا من این فرصت را داشتم که توانایی های میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ را در یک رانندگی طولانی محک بزنم.

[caption id="attachment_167291" align="aligncenter" width="600"]میتسوبیشی اوتلندر 2016 میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶[/caption]

مسیر من به سمت مقصد نهایی با ۳۰ مایل حرکت به سمت شمال تا سان لوییز آغاز شده و مرا به سواحل زیبای کالیفرنیا میرساند. از لس آنجلس تا سانتا باربارا ممکن است در ترافیک پرتراکم مسیر گیر کنم اما دیدن خطوط ساحلی زیبا و صخره ای ارزش آن را دارد. مثل همیشه از اینکه در این ترافیک رادیوی ماهواره ای سیریوس XM همراهم است خوشحالم. داشتن یک حق انتخاب وسیع از انواع موسیقی ها اعصاب تان را در یک ترافیک بن بست آرام تر میکند. اما گیرنده رادیوی ماهواره ای اوتلندر خیلی خوب جواب نمیداد و سیگنالش هرچند ثانیه یک بار قطع میشد. من عادت دارم موقع عبور از تونل یا گذشتن از زیر پل هوایی سیگنال رو از دست بدم اما نه در آسمان صاف و آفتابی. این مشکل مخصوصا وقتی قسمت مورد علاقه آهنگتون رو از دست میدید خیلی رو اعصابه.

[caption id="attachment_167293" align="aligncenter" width="600"]میتسوبیشی اوتلندر 2016 میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶[/caption]

از این دلخوری جزیی که بگذریم، اوتلندر یک همسفر خوب در جاده محسوب میشه. قسمت بار با حجم ۳۴٫۲ فوت مکعب دو چمدان ما به اضافه تمام سوغاتی هایی که خریده بودیم رو تو خودش جا داد. یک طاقچه برای صندوق بار همراه با وسایل جانبی ۱۵۰ دلار قیمت داره که با این حال برای پنهان کردن محتوای صندوق از دید ضروری به نظر میرسه. مصرف سوخت در طی مسیر ۵۰۰ مایلی ۸٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود که باید نظر سازمان حفاظت از محیط زیست درباره اون رو جویا شد. هم موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی و هم گیربکس اتوماتیک CVT در سربالایی ها سخت کار میکردند و برای حفظ سرعت باید بیشتر گاز داد و دور موتور رو بالا برد. اما زمانی که در جاده کفی یا سرپایینی با دو سرنشین یا کمتر باشید، اوتلندر یک ماشین طلایی است.

[caption id="attachment_167290" align="aligncenter" width="600"]میتسوبیشی اوتلندر 2016 میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶[/caption]

مدت کوتاهی بعد از این تعطیلات آخر هفته، من سفر دیگه ای رو با سوبارو اوتبک ۲۰۱۶  شروع کردم. اوتبک به طور مستقیم رقیب اوتلندر محسوب نمیشه اما نزدیک ترین گزینه ای بود که من در بررسی های فنی پیدا کردم. اوتبک بزرگ تره و ردیف سوم هم نداره اما وزن، موتور و قیمت اون برای مقایسه با اوتلندر به اندازه کافی مناسب هست. به عنوان مثال علی رغم ۹ اسب بخار بیشتر نسبت به اوتلندر، اوتبک کندتر به نظر میرسه و اون شاهکاری که من فکر میکردم نیست. گیربکس CVT یک یا دو کلاس بالاتر از میتسوبیشی قرار داره و تعویض دنده ها نرم تر بوده و هم میتوان با استفاده از پدال های پشت فرمان یا فشار سنگین بر پدال گاز آن را تعویض کرد. سواری در سوبارو آرام تر و راحت تر است. به طور خلاصه اوتلندر در بسیاری از موارد انتخاب معقولی به نظر میاد اما وقتی در برابر یک گزینه دیگر قرار گرفت به ندرت پیش میاد که بهتر ظاهر بشه.

[gallery link="file" ids="167295,167294,167293,167292,167291,167290,167288,167287,167286,167285,167284,167283,167282,167281"]

منبع : motortrend

 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدى ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    1
    ماشینهایى وارداتى که شتاب مناسبى ندارند هیچوقت تو بازار ایران جایى پیدا نمیکنند عجیبه اینو هنوز وارد کنندگان خودرو متوجه نشدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =