کد خبر: 167636
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

براساس گزارش‌های موجود، در سال ۲۰۱۵، ۱۳ برند خودروسازی جهان رکورد جدیدی را در زمینه فروش خودرو به نام خود ثبت کردند. سال ۲۰۱۵، با فروش بیش از ۱۷ میلیون خودرو در آمریکا نقطه عطف فروش خودرو پس از سال ۲۰۰۱ محسوب می‌شود.

به گزارش اخبار خودرو ،براساس گزارش‌های موجود، در سال ۲۰۱۵، ۱۳ برند خودروسازی جهان رکورد جدیدی را در زمینه فروش خودرو به نام خود ثبت کردند. سال ۲۰۱۵، با فروش بیش از ۱۷ میلیون خودرو در آمریکا نقطه عطف فروش خودرو پس از سال ۲۰۰۱ محسوب می‌شود. دراین مطلب به بررسی ۱۰ خودروی محبوب وارداتی در آمریکا می‌پردازیم.   ۱۰- هیوندایی سوناتا، ۲۱۳ هزار و ۳۰۳ دستگاه

hyundai-sonata

هیوندایی سوناتا، یکی از رقبای اصلی در بخش سدان‌هاست و در میان مجموعه خودروهای اروپایی، آسیایی در مقام بیستم فهرست قرار می‌گیرد. فروش این خودرو در مقایسه با سال ۲۰۱۴ (فروش ۲۱۳,۹۳۶ دستگاه) حدود ۱٫۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۹- هیوندایی الانترا، ۲۴۱ هزار و ۷۰۶ دستگاه

hyundai-elantra

۲۴۱ هزار و ۷۰۶ دستگاه از خودروی جمع ‌و جور و مقرون به صرفه الانترا هیوندایی، در سال ۲۰۱۵ در خیابان‌های آمریکا دیده شد. به لطف بازطراحی‌های جدید در هیوندایی الانترا، فروش این خودرو با ۸٫۹ درصد افزایش از ۲۲۲ هزار و ۲۳ دستگاه در سال ۲۰۱۴ به رقم فوق رسید.

۸- نیسان روگو، ۲۸۷ هزار و۱۹۰ دستگاه

nissan-rogue

در بازار امروزی خودرو نیسان روگو یک SUV محبوب باقی مانده است. فروش این خودرو در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال ماقبل آن حدود ۴۴٫۲ درصد رشد داشته و از ۱۹۹,۱۹۹ دستگاه به ۲۸۷ هزار و۱۹۰ دستگاه خودرو رسیده است.

۷- تویوتا راو۴، ۳۱۵ هزار و ۴۱۲ دستگاه 

toyota-rav4

این خودرو در سال ۲۰۱۴ در آمریکا ۲۶۷ هزارو ۶۹۸ دستگاه فروش داشت و با افزایش ۱۷٫۸ درصدی به فروش ۳۱۵ هزار و ۴۱۲ دستگاه در سال ۲۰۱۵ رسید.

۶- نیسان آلتیما، ۳۳۳ هزار و ۳۹۸ دستگاه

nissan-altima

بهترین فروش خودروسازی نیسان مدل آلتیما خلاصه می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۱۵ در آمریکا ۳۳۳ هزار و ۳۹۸ دستگاه فروخته شد. فروش نیسان آلتیما در سال‌های گذشته تقریبا ثابت باقی مانده بود و در سال ۲۰۱۴ به میزان ۳۳۵ هزار و۶۶۴ دستگاه رسید.فروش این خودرو در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال ماقبل آن حدود ۰٫۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۵- هوندا سیویک، ۳۳۵ هزار و ۳۸۴ دستگاه

honda-civic-sedan

از نظر برخی نشریات تخصصی آمریکا نام خودرو سال را از آن خود کرد. در سال ۲۰۱۴ هوندا سیویک حدود ۳۲۵ هزار و ۹۸۱ دستگاه فروش کرد، اما در سال ۲۰۱۵ با افزایش ۲٫۹ درصدی فروش این خودرو به ۳۳۵ هزار و ۳۸۴ دستگاه رسید.

۴- هوندا CR-V، ۳۴۵ هزار و ۶۴۷ دستگاه

honda-cr-v

محبوب ترین کراس‌اوور و SUV این روزها به ویژه در آمریکا به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۳۵ هزار و ۱۹ دستگاه از این خودرو در امریکا فروخته شد. اما این تعداد با افزایش ۳٫۲ درصدی در سال ۲۰۱۵ به ۳۴۵ هزار و ۶۴۷ دستگاه رسید.

۳- هوندا آکورد، ۳۵۵ هزار و ۵۵۷ دستگاه

honda-accord-sedan

با کاهش ۸٫۵ درصدی فروش در سال گذشته توانست، تعداد فروش خودروهایش در آمریکا را به ۳۵۵ هزار و ۵۵۷ دستگاه برساند. همین کاهش ۸٫۵ درصدی باعث شد تا هوندا به فکر ایجاد تغییرات بنیادین در آکورد بیفتد. در سال ۲۰۱۴، بیش از ۳۸۸ هزار و ۳۷۴ دستگاه از این مدل هوندا در آمریکا فروش رفت تا جایگاه ششمین خودروی پرفروش آمریکا را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کند.

۲- تویوتا کرولا، ۳۶۳ هزار و ۳۳۲ دستگاه

toyota-corolla

کرولا یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی در آمریکا به شمار می‌آید و در سال ۲۰۱۴ فروش خود را به ۳۳۹ هزار و۴۹۸ دستگاه رساند. اما فروش این خودرو در سال ۲۰۱۵ با افزایش ۷ درصدی به ۳۶۳ هزار و ۳۳۲ دستگاه رسید.

۱- تویوتا کمری، ۴۲۹ هزارو ۳۵۵ دستگاه

toyota-camry

حتی اگر توجه اندکی به بازار خرید و فروش خودرو داشته باشید، در می‌یابید که تویوتا کمری در چند سال گذشته عنوان پرفروش‌ترین خودرو بازار آمریکا را به خود اختصاص داده است. کمری در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۲۸ هزار و ۶۰۶ دستگاه در آمریکا به فروش رسیده و با ۰٫۲ درصد افزایش میزان فروشش را ۴۲۹ هزارو ۳۵۵ دستگاه، در سال ۲۰۱۵ رسانده است.

منبع:autoguide

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    ژاپن همچنان بر جاده های آمریکا حکومت میکند
  • حسین ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    فقط همین چند مدل ژاپنی رو جمع بزنین نزدیک ۳ میلیون خودرو میشه تازه طیف وسیعی از ماشینهای لوکس ژاپنی مثل انواع لکسوس و نیسان GT و مزدا ۷ و ... هستند که در تیراژ کمتر وارد میشن ودر این لیست آمارشون نیومده !!!! یعنی بیش از ۴ برابر کل تولید فرغونهای خودروسازان ایران از ژاپن ماشین میخرن !!!!بعد ما خودمون رو خودرو ساز میدونیم !!!!!!!
  • علی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    ما تو ایران ۳۰۰ هزار پراید درست کردیم و به خودمون فروختیم ... و ژاپن فقط ۳۱۵ هزار RAV4 فقط به آمریکا صادر کرده !!!! فک کنم تو کل دنیا از هر ماشینش بیشتر از یک میلیون میفروشه !!! اونم چه ماشینایی !!! عجب غولیه این ژاپن
  • حسین ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    تازه غیر از این لیست و خودروهای لوکس ، پررفروشترین خودروهای هیبرید جهان هم ژاپنی هستند .... تویوتا پریوس هم پر فروشترین هیبرید جهان وهمچنین پر فروشترین در آمریکا شد .
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    بعد فرغون مونتاژ کن های دولتی و خصوصی ما بدون توجه به خواست ملت در بازار انحصاری میرن با چین و رنو وارد مذاکره میشن!!!!!! انتظار هم دارن ملت با خرید فرغوناشون ازشون حمایت کنند! ژهی خیال باطل. عمدا اسم پژو رو بردم چون اونم چینیه! دانگ فنگ و چانگان چین اونو خریدند که یکیش با ایران فرغون شریک شده یکیش هم با سایپا چینی شده.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =