کد خبر: 168743
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

داچیا در ساندرو دقیقا همان سطحی از آسایش درون خودرو را ارائه میدهد که از چنین اتومبیل ارزان قیمتی انتظار میرود. تمام نسخه ها از سر و صدای موتور در داخل کابین رنج میبرند و این مسئله در موتورهای دیزلی بسیار حادتر است

عرضه رنو ساندرو در ایران در حالی آغاز شده که مدل ۲۰۱۶ این خودرو با ظاهری کاملا متفاوت، توسط کمپانی داچیا و با استفاده از شبکه توزیع رنو در اروپا عرضه میشود. در واقع ساندرو ۲۰۱۶ نمونه هاچ بک نسل جدید داچیا لوگان است. همان لوگانی که در ایران هنوز نسل اول آن با نام تندر ۹۰ عرضه شده و جدیدترین مدل آن با نام رنو سیمبل و به صورت وارداتی به فروش میرسد. اخبار خودرو شما را به مطالعه بررسی کامل این اتومبیل ارزان ولی پر فروش در اروپا دعوت میکند.

[caption id="attachment_168748" align="aligncenter" width="600"] رنو ساندرو مدل 2016 رنو ساندرو مدل ۲۰۱۶[/caption]

کلاس خودروهای کوچک یکی از داغ ترین و مورد توجه ترین رده های صنعت خودرو است که رقابت بین انبوهی از مدل ها به اوج خود میرسد. با این حال داچیا ساندرو به عنوان یک اتومبیل ارزان قیمت (۵۹۹۵ پوند به عنوان قیمت پایه و ۹۷۹۵ پوند برای رده فول) یکی از پر فروش ترین های این کلاس میباشد.

[caption id="attachment_168747" align="aligncenter" width="600"] رنو ساندرو مدل 2016 رنو ساندرو مدل ۲۰۱۶[/caption]

شما به نسبت هزینه پرداختی یک اتومبیل جادار تحویل میگیرید که از این لحاظ نیز ساندرو در کلاس خود جایگاه خوبی دارد. در داخل هم برای سرنشینان و هم برای بار جای کافی وجود دارد. با اینکه ساندرو فقط در نسخه ۵ درب عرضه میشود اما طیف وسیعی از موتور و رده های تجهیزاتی برای آن در نظر گرفته شده است.

[caption id="attachment_168754" align="aligncenter" width="600"] رنو ساندرو مدل 2016 رنو ساندرو مدل ۲۰۱۶[/caption]

در ساندرو اصولا مسائلی مثل کیفیت جنس کابین مطرح نیست و برای راضی بودن از خرید خود باید این انتظارات را فراموش کنید. به یاد داشته باشید که خودروهایی با سواری بهتر و کیفیت مواد بالاتر نیز در این کلاس وجود دارند، اما تعداد بسیار اندکی از آنها چنین قیمت پایینی را به شما پیشنهاد میدهند.

[caption id="attachment_168756" align="aligncenter" width="600"] رنو ساندرو مدل 2016 رنو ساندرو مدل ۲۰۱۶[/caption]

بر روی جاده

شما میتوانید بین سه موتور ۱٫۲ لیتری بنزینی عادی، ۰٫۹ لیتری بنزینی توربو و ۱٫۵ لیتری دیزل انتخاب کنید. پیشنهاد ما موتور ۱٫۲ لیتری بنزینی است که واکنش بسیار خوبی به پدال گاز نشان داده و از کشش مطلوبی برخوردار است. هرچند در بزرگراه و سرعت های بالا گشتاور مورد نیاز برای یک رانندگی تند و تیز را فراهم نمیکند.

[caption id="attachment_168755" align="aligncenter" width="600"] رنو ساندرو مدل 2016 رنو ساندرو مدل ۲۰۱۶[/caption]

موتور ۰٫۹ لیتری از نظر سرعت در وضعیت بهتری قرار داد اما شتاب گیری آن بسیار کند بوده و عملا انتظاری که از یک موتور توربو دارید را برآورده نخواهد کرد. موتور دیزل از قدرت و گشتاور کافی در همه مسیرها برخوردار بوده و این توانایی را در دورهای پایین نیز در اختیار خواهد گذاشت.

[caption id="attachment_168749" align="aligncenter" width="600"] رنو ساندرو مدل 2016 رنو ساندرو مدل ۲۰۱۶[/caption]

تمام انواع ساندرو از یک نوع سیستم تعلیق استفاده میکنند که بدان معنی است که همه آنها در سواری دچار ضعف هستند، به ویژه آنهایی که رینگ های کوچکتری نیز دارند. در سرعت های پایین ناهمواری های جاده و به داخل کابین و به مسافران منتقل شده و آنها دائما در حال تکان خوردن هستند. در مقایسه با رقبایش مانند سوزوکی سوییفت، ساندرو اتومبیل چابکی محسوب نمیشود. در پیچ های دچار عدم فرمان پذیری شده و تقسیم وزن آن هم مناسب نیست.

[caption id="attachment_168751" align="aligncenter" width="600"] رنو ساندرو مدل 2016 رنو ساندرو مدل ۲۰۱۶[/caption]

با این حال خودروی های کوچک چندان نیازی به دینامیک رانندگی بالا ندارند. این حقیقت قابل انکار نیست که خریداران ساندرو آن را به عنوان یک خودروی مسابقه ای خیابانی نخریده اند و چیزی که بیش از هندلینگ اهمیت دارد ایمنی و تجهیزات آن است.

داچیا در ساندرو دقیقا همان سطحی از آسایش درون خودرو را ارائه میدهد که از چنین اتومبیل ارزان قیمتی انتظار میرود. تمام نسخه ها از سر و صدای موتور در داخل کابین رنج میبرند و این مسئله در موتورهای دیزلی بسیار حادتر است. در سرعت های بالا صدای باد و لاستیک ها نیز به این سر و صدا اضافه خواهد شد.

در داخل کابین

متاسفانه در ساندرو فقط در صورتی که نسخه فول آن در اختیار داشته باشید از صندلی قابل تنظیم برخوردار هستید. این امکان موجب میشود در هنگام رانندگی از موقعیت مناسب برخوردار باشید که دستیابی به آن در سایر رده های تجهیزاتی دشوار است. این وضعیت وقتی بغرنج تر میشود که مطلع شوید هیچ یک از انواع ساندرو از فرمان تلسکوپی قابل تنظیم برخوردار نیستند.

[caption id="attachment_168753" align="aligncenter" width="600"] رنو ساندرو مدل 2016 رنو ساندرو مدل ۲۰۱۶[/caption]

صندلی راننده و سرنشین کناری از راحتی شاخصی برخوردار نیست و نشیمنگاه مسطح و تکیه گاه آن از راننده حمایت چندانی به عمل نمی آورند. اما حداقل پدال های در موقعیت مناسبی قرار دارند تا نیازی نباشد برای کار با آنها با زاویه روی صندلی بنشینید.

اگر به دنبال ذخیره بودجه خود هستید میتوانید رده تجهیزاتی پایه ساندرو با نام اکسس را انتخاب کنید؛ اما دیگر انتظار هیچ نوع سیستم ارتباط و سرگرمی را نداشته باشید. حتی رادیو ! در این رده از ساندرو یک سوراخ مستطیلی شکل بر روی داشبورد قرار دارد که در صورت تمایل میتوانید رادیوی مورد نظرتان را خریداری و در آن قرار دهید. نسخه های آمبیانس و لائورت از یک صفحه دیجیتال تک رنگ برخوردار بوده و برای تنظیم سیستم صوتی از پیچ ها و دکمه های گوناگون استفاده میکنند. این حداقل یک سیستم ارتباط و سرگرمی است، هرچند دکمه های کوچک بکار رفته کار با آنها را در هنگام رانندگی دشوار میکند.

[caption id="attachment_168757" align="aligncenter" width="600"] رنو ساندرو مدل 2016 رنو ساندرو مدل ۲۰۱۶[/caption]

با پرداخت ۳۰۰ پوند بیشتر میتوانید سیستم ساندروی خود را به رده لائورت که همان رده فول میباشد ارتقا دهید. پیشنهاد میکنیم این کار را انجام دهید زیرا امکاناتی که در اختیار شما قرار میگیرد نسبت به یک اتومبیل کوچک ارزان قیمت کاملا مناسب میباشد. امکاناتی از قبیل ارتباط بلوثوت، USB و AUX در کنار هدایت ماهواره ای ابتدایی.

ساندرو یک خودروی ارزان قیمت است و این احساس زمانی که به داخل آن میرود کاملا شما را در بر میگیرد. پلاستیک استفاده شده در داشبورد مشابه نسل قبلی رنو کلیو است، بنابراین انتظار یک داشبورد نرم یا تزیینات فانتزی را نباید از آن داشته باشید. به طور کلی به نسبت سایر رقبا داشبورد ساندرو کسل کننده محسوب میشود.

فضای داخلی

جادار بودن دقیقا همان ویژگی است که ساندرو به عنوان یک اتومبیل کوچک بسیاری از رقبای خود در این کلاس را پشت سر میگذارد. فضای سرنشینان جلو برای زانو و سر کاملا جادار بوده و دو سرنشین بالغ بلند قد به هیچ وجه احساس تنگی در آن نمیکنند. یک محفظه کاربردی بین دو صندلی و جلوی اهرم تعویض دنده قرار دارد که میتوانید کیف پول، کلیدهای منزل و گوشی خود را به راحتی در آن قرار دهید. دو محفظه بر روی هریک درب های جلو قرار دارد که البته چندان بزرگ نبوده و صرفا میتوان بطری های کوچک را در آن قرار داد.

[caption id="attachment_168750" align="aligncenter" width="600"] رنو ساندرو مدل 2016 رنو ساندرو مدل ۲۰۱۶[/caption]

تعداد بسیار کمی از خودروهای کوچک هستند که فضای کافی برای سرنشینان عقب خود در نظر میگیرند. اما ساندرو در این خصوص کاملا سخاوتمندانه عمل کرده و به عنوان یک اتومبیل کوچک فضای مناسبی برای پاها و بالاتنه سرنشینان عقب ارائه کرده است. هیچ پاکت یا محفظه ای در پشتی صندلی های جلو برای قرار دادن نقشه و امثالهم وجود ندارد، با این حال چنین فضایی بر روی درب های عقب تعبیه شده که البته بسیار کوچک و با فضایی محدود است.

صندوق عقب و محفظه بار ساندرو فضای قابل توجهی داشته و در واقع یکی از بیشترین فضاها برای بارهای حجیم را در این کلاس ارائه میدهد که شاید فقط هیوندای i20 در این خصوص از ساندرو جلوتر باشد. به ویژه زمانی که صندلی های عقب را بخوابانید کاملا از ابعاد فضای بار احساس رضایت خواهید کرد.

تجهیزات و ایمنی

اگر حتی به کمترین میزان رفاه و راحتی در یک خودروی کوچک فکر میکنید، باز هم از خرید رده اکسس اجتناب نمایید. داچیا در این رده واقعا در ارزان بودن افراط کرده است و این مدل از ساندرو حتی از امکاناتی مانند تهویه مطبوع، قفل مرکزی، رادیو و سپرهای رنگ شده نیز برخوردار نیست.

[caption id="attachment_168746" align="aligncenter" width="600"] رنو ساندرو مدل 2016 رنو ساندرو مدل ۲۰۱۶[/caption]

رده میانی آمبیانس احتمالا بیشتر نظر شما را جلب خواهد کرد. با اینکه قیمت آن هنوز هم پایین است اما امکاناتی مانند قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی جلو و بلوتوث را در اختیار شما میگذارد. و اگر به رفاه و راحتی اهمیت میدهید رده فول یا لائورت مناسب شما بوده و از امکاناتی مانند تهویه مطبوع، بالابر برقی برای چهار پنجره و کروز کنترل برخوردار خواهید بود؛ هرچند باید پرداختی خود را اندکی افزایش دهید.

تمام انواع ساندرو به نمایشگر باد لاستیک ها، ترمز کمکی اضطراری، ترمز ضد قفل، کنترل پایداری و چهار ایربگ استاندارد مجهز هستند؛ با این حال هنوز نباید این اتومبیل را با باقی رقبایش در این کلاس که تجهیزات به مراتب بیشتری دارند مقایسه کرد.

[gallery link="file" columns="5" ids="168758,168757,168756,168755,168754,168753,168752,168751,168750,168749,168748,168747,168746,168745,168744"] منبع : whatcar

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    دوام قطعات بالاترین نکته مثبت این خودرو است که به آن هیچ اشاره ای نشد. به نوعی نویسنده در همه موارد یک خصومت شخصی با این خودرو داشته است.
    • بی نام ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
      شما احتمالا داداش یکی از اینا را خریدی نه اشکالی نداره میتونی بدیش یه پراید بگیری.خوب به هر حال هر کسی اشتباهی میکنه خو
    • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      تناقض در نویسنده بیداد مبکند. این همه ضعف بعد پرفروش در اروپا ؟ اروپایی با این همه انتخاب متنوع. دوستمون درست گفتن. با چینی ها نقدی حساب فرمودن
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    با ضعفهایی که این خودرو داشته حالا معلوم شد که مدیران خودروسلزی چرا مدل ۲۰۰۸ آن را برای مونتاژ انتخاب کردن این نشان میدهد که آنها به فکر مصرف کننده داخلی هستند :-)) شایسته است که از آنها تقدیر هم بشود !!
    • هادی ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
      خیییییلی به فکر مصرف کننده داخلی هستند
  • ناشناس ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    ساندرو ۲۰۰۸ چهاراربک هم دارد
  • D ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    4
    این نویسنده با چینی ها نقدی حساب کرده.
  • رامون ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    1
    من خودم دو ماهه یکی از این ماشین دارم خیلی هم راضیم. واقعا ماشین خوبیه
    • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
      5
      منظورت ۲۰۰۸ دش دیگه ؟چون این که اینجا در موردش نوشته ۲۰۱۶ هستش
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    1
    اگه غیر از این بود باید به سایپای چینی شده شک کرد! تاریخ نشان می دهد این دو شرکت بنجول مونتاژ کن هستند و اصلا به خودرو با کیفیت و ارزشمند فکر هم نمی کنند چه برسد به اینکه بخوان مونتاژش کنند!! به حق این شب عزیز ملت از شر این دو شرکت و شرکتهای چینی مونتاژکن در جایجای کشور، به زودی زود خلاص شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =