کد خبر: 169745
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱

چهار شهر انگلیس به صورت آزمایشی مجری طرحی هستند که طی آن ۱۵۰۰۰ محل پارک رایگان به خودروهای هیبریدی و الکتریکی اختصاص می یابد. پیش بینی میشود این طرح با عنوان « مجوز پارکینگ سبز » تاثیر زیادی در استفاده مردم از این نوع وسایل نقلیه داشته باشد.

به گزارش اخبار خودرو ، رانندگان وسایل نقلیه هیبریدی و الکتریکی در انگلیس از امکاناتی مانند ایستگاه های شارژ بیشتر و پارکینگ رایگان بهره مند خواهند شد. این طرح در آینده در آینده سراسر انگلیس را در بر میگیرد تا تعداد روزافزون خودروهای الکتریکی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

[caption id="attachment_169746" align="aligncenter" width="560"]پارکینگ رایگان برای خودروهای الکتریکی در انگلیس پارکینگ رایگان برای خودروهای الکتریکی در انگلیس[/caption]

در حال حاضر شهرهای لندن، بریستول، ناتینگهام و میلتون به صورت آزمایشی مجری این طرح به عنوان یک حرکت تشویقی برای روی آوردن مردم به استفاده از خودروهای پاک هستند. در هر کدام از این شهرها ۱۵۰۰۰ محل پارک ویژه خودرو با عنوان «مجوز پارکینگ سبز» در نظر گرفته شده که با توجه به هزینه پارکومترها اهرم تشویقی قدرتمندی میتواند باشد.

دولت انگلیس در جهت حمایت هرچه بیشتر از خودروهای پاک بودجه ۴۰ میلیون پوندی برای این طرح به تصویب رسانده است

برای اینکه خودرویی بتواند از این پارکینگ ها استفاده کند باید کمتر از ۷۵ گرم در کیلومتر دی اکسید کربن تولید کرده و حداقل قادر به پیمودن مسافت ۱۰ مایل با استفاده از باتری الکتریکی باشد. بدین ترتیب خودروهای بی ام و i8 با ۳۵۶ اسب بخار قدرت و همچنین پورشه ۹۱۸ اسپایدر با ۸۷۵ اسب بخار قدرت و آلایندگی ۷۲ گرم در کیلومتر نیز میتوانند از پارکینگ های رایگان بهره مند شوند.

 این طرح با عنوان « مجوز پارکینگ سبز » می تواند تاثیر زیادی در استفاده مردم از این نوع وسایل نقلیه داشته باشد

طرح هایی نیز قرار است در آینده در زمینه تشویق رانندگان خودروهای الکتریکی به اجرا دربیاید که از آن جمله میتوان به نصب ایستگاه های شارژ سریع، راه اندازی مرکز تجربه خودروهای الکتریکی و امکان حرکت خودروهای الکتریکی در خطوط ویژه اتوبوس اشاره کرد. بنابراین اگر شما یک تسلا سوار شوید علاوه بر اینکه به پاکیزگی محیط زیست خود کمک کرده اید، با عبور از خط ویژه زودتر از سایر همکارانتان نیز در محل کار حاضر خواهید بود.

اندور جونز، وزیر حمل و نقل انگلیس میگوید : « به لطف بودجه ۹ میلیون پوندی که دولت تخصیص داده اکنون تعداد زیادی از خودروهای الکتریکی از پارکینگ رایگان بهره مند شده اند و این طرح میتواند گام موثری در گسترش استفاده از این وسایل نقلیه داشته باشد. »

منبع : carmagazine

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =