کد خبر: 171149
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

شرکت کیاموتورز در صدد تولید خودرویی برای رقابت با نیسان جوک میباشد که به پیشرانه هیبرید نیز مجهز خواهد بود.

به گزارش اخبار خودرو ، کیا که برای سال آینده نسخه جدیدی از ریو سوپرمینی ارائه خواهد کرد تا با تولید یک کراس اوور با همین نام وارد بازار فشرده کراس اوور های کامپکت شود. قیمت این کراس اوور قطعا بیش از سوپرمینی و در حدود ۱۴ هزار پوند خواهد بود و از سال آینده به مشتریان تحویل میشود.

[caption id="attachment_171150" align="aligncenter" width="420"]کیا ریو SUV کیا ریو SUV[/caption]

این کراس اوور کوچک کیا به نیروی هیبریدی نیز مجهز خواهد بود. این خودروساز پیش از این با کانسپت کیا نیرو ۲۰۱۳ (تصویر آورده شده) تجربه تولید اس یو وی های کوچک را داشته اما حالا میخواهد وارد فاز تولید انبوهی شود که بر پایه نسل آینده کیا ریو در سال ۲۰۱۷ شکل خواهد گرفت.

جان کیم، رییس شعبه کیا در اروپای غربی در این خصوص گفت : « کیا در سال آینده با محصولات جدید مانند نسل جدید ریو و اس یو وی آن وارد بازار رقابت خواهد شد. »

[caption id="attachment_171151" align="aligncenter" width="420"]کیا ریو SUV کیا ریو SUV[/caption]

به لطف موقعیت بالاتر راننده و ارتفاع بیشتر خودرو، اس یو وی جدید نسبت به گونه عادی ریو کارایی بالاتری خواهد داشت. المان های شاخص کیا در طراحی مانند جلوپنجره باریک به همراه ویژگی های اسپرتی دیگر سبب میشود تا اس یو وی جدید رقیب مناسبی برای نیسان جوک باشد. اگر بنا بر استفاده از نیروی الکتریکی در خودرو باشد میتواند از فناوری بکار رفته در کیا نیرو جدید به همراه موتوری، کوچک تر از موتور ۱٫۶ لیتری نیرو بهره بگیرد.

این کراس اوور جدید در کنار کیا سول، فهرست محصولات کیا را کامل تر میکند، با این تفاوت که سول به صورت تمام الکتریکی نیز عرضه میشود. سول با موتور ۱۰۹ اسب بخاری میتواند با اتکا به نیروی الکتریکی مسافتی در حدود ۱۳۲ مایل را طی کند اما با توجه به اضافه وزن احتمالی اس یو وی ریو نسبت به سول قاعدتا از برد کمتری برخوردار خواهد بود.

در مقایسه با سول، اس یو وی جدید از طراحی مد روز تری برخوردار بوده و فضای داخلی آن نیز متداول تر خواهد بود. اینطور که از میان صحبت های مقامات کیا موتورز میتوان متوجه شد در طراحی این محصول جدید از نسل جدید اسپورتیج الگوبرداری میشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =