کد خبر: 171568
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

رییس کمیته سوخت های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری گفت: تولید روغن موتور سازگار با محیط زیست با هدف کاهش آلودگی زیستی محیط زندگی افراد انجام شده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران ،میثم طباطبایی، رییس کمیته سوخت های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به تولید روانسازهای زیست محیطی اظهار داشت: تولید روانسازهای زیستی از  مواد حاصله از انواع روغن های گیاهی مانند سویا، آفتابگردان، کلزا، کانولا، پالم، و نارگیل هستند که در نتیجه بشدت  محیط زیست را تحت تاثیر قرار داده و موجب تخریب آن می شود.
وی یاد آور شد: روانسازهای زیستی برای انسان و یا محیط های آبی، غیر سمی هستند و در انواع ماشین آلاتی که در هنگام استفاده از آنها روغن مستقیما وارد طبیعت شده در زمان استفاده از چنین روغن هایی در ماشین آلات مواد سمی و خطرناکی را در هوا پخش می کنند.
طباطبایی،  عنوان کرد: این مواد در دستگاه‌هایی مانند همانند اره برقی، موتورهای دو زمانه، فلنج راه آهن، روانسازهای دریایی، به کار می روند.
وی گفت: استفاده از این مواد به دلیل سازگاری با محیط زیست و غیر سمی بودن آنها بسیار رایج است و توسعه تولید و استفاده از آنها یکی از اولویت های کمیته محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =