سایپایدک عزم خود را برای مقابله با عرضه قطعات تقلبی جزم کرده است و در این مسیر با تمام نهادها و سازمانهای مسؤول همکاری می‌کند.

به گزارش اخبار خودرو ،مدیر عامل سایپایدک با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با سازمان بازرسی اصناف تهران در سال گذشته و سال جاری به منظور مقابله با توزیع قطعات تقلبی در بازار، گفت: سایپایدک عزم خود را برای مقابله با عرضه قطعات تقلبی جزم کرده است و در این مسیر با تمام نهادها و سازمانهای مسؤول همکاری می‌کند. مهندس مصطفی وحیدزاده با اشاره به تعامل سایپایدک با سازمان بازرسی اصناف در زمینه برخورد با قطعات تقلبی، گفت: در نتیجه این نشست‌های مشترک، گشت‌های بازرسی نیز با همکاری اتاق اصناف  انجام شده و مدیریت بازرسی شبکه و امداد سایپایدک در راستای مقابله و برخورد قاطعانه و سریع با عوامل فروش قطعات تقلبی و غیر استاندارد، جلسات مستمری به منظور تعاملات هر چه بیشتر با سازمان بازرسی اصناف تهران  برگزار نموده است. وی ادامه داد: پس از انجام گشت‌های مشترک، برای ۳۳ واحد متخلف که قطعات یدکی تقلبی با نشان سایپا را عرضه می‌کردند پرونده تشکیل شد و پس از تکمیل مدارک و مستندات مربوطه، پرونده جهت اعمال مراحل قانونی و اخذ جریمه از متخلفین به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد. همچنین در این بازدیدها تعداد ۳۰۲ هزار قطعه تقلبی و طرح شرکتی از واحدهای صنفی متخلف خارج از شبکه نمایندگی‌ها و عاملیت‌های مجاز سایپا کشف شد و بیش از ۱۰۷ هزار لیبل و هولوگرام  جعلی و تقلبی شرکت سایپا یدک از این واحدها به دست آمد که همگی تحویل مراجع قضایی گردیده است. وحیدزاده در ادامه با تاکید بر عزم قاطع و جدی سایپایدک برای مقابله با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی و غیر استاندارد با نشان سایپا در بازار، از کشف بیش از دو کامیون قطعات تقلبی بدنه با کارتن و بسته‌بندی طرح شرکتی و کشف بیش از یک کامیونت انواع کارتن بسته بندی تقلبی طرح شرکتی خبر داد و گفت: حفظ مال و جان مردم برای سایپایدک امری مهم به شمار می‌روند و قطعا با ادامه بازرسی‌های مشترک خود با سازمان بازرسی اصناف تهران، راه هر گونه سوء استفاده از نام و برند سایپایدک را مسدود خواهیم کرد. مدیرعامل سایپایدک همچنین تاکید کرد: مشتریان محترم گروه خودروسازی سایپا قبل از هر گونه اقدام به خرید و تهیه لوازم یدکی اصلی سایپا باید از اصلی بودن آن با توجه به لیبل‌های نصب شده و همچنین ارسال بارکد به سامانه پیامکی ۵۰۰۱۸۱۳ اطمینان حاصل نمایند.

EL9A9614

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    شرکت سایپا از روز شنبه مورخ ۲۶ تیرماه سال ۹۵ مبادرت به افزایش قیمت پرتیراژترین گروه خودرویی سواری x100 ( پراید ) با عنوان موتور جدیدM13 نموده است که این تغییر و افزایش قیمت با نزدیک شدن به ماه دوم تعطیلات تابستانی و بنوعی High Season در تقاضا برای خودرو در بازار صورت گرفته که از طریق بخشنامه روز پنج شنبه مورخ ۲۴ تیرماه سال جاری به نمایندگی های سایپا اطلاع رسانی شده است. بنا بر اعلام معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا آقای رضا تقی زاده بر اساس مصوبه شورای رقابت که از ۴ خرداد ماه به شرکتهای خودروساز اعلام و ابلاغ شده خودروهای سایپا ۱۱۱، ۱۳۱ و ۱۳۲ افزایش قیمت و خودرو سایپا ۱۴۱ کاهش قیمت داشته است . قابل توجه اینکه در حال حاضر حاشیه مثبت قیمتی بر روی سه خودرو که دارای مجوز افزایش قیمت می باشند وجود داشته و در خصوص سایپا ۱۴۱ ، قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار زیر قیمت کارخانه می باشد. شایان ذکر است در اردیبهشت ماه سال جاری رضا شیوا رئیس شورای رقابت در مورد آخرین مصوبه شورای رقابت مبنی بر افزایش ۱.۸۱درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و ۰.۴درصدی سایپا موافقت شورا را اعلام نموده بود . با توجه به بخشنامه اخیر شرکت سایپا بطور میانگین ۲٫۲ درصد افزایش برای خودروهای مذکور را اعمال نموده که به شرح جدول ذیل مشاهده می نماییم. ظاهرا شرکت سایپا برای توجیه تخطی خود از افزایش قیمت های بدون مصوبه شورای رقابت ، مدعی شده است که بر روی خودروهای گروه X100 موتور جدید M13 را نصب می نماید . حال آنکه این موتور در سال ۹۱ طراحی شده و در سالهای اخیر برروی این محصولات مورد استفاده قرار گرفته است . با مراجعه به آرشیو خبرهای مربوط به مصاحبه آقای حمید کربلایی رضا معاون تحقیق و توسعه مگاموتور در سال ۹۱ موضوع طراحی و عرضه موتور M13 اعلام شده بود . حال سوء استفاده هدفمند از واژه ها در بخشنامه های فروش توسط شرکت سایپا و بهانه قرار دادن آن بمنظور افزایش قیمت محصولات ، جای سوال و پیگیری از سوی مبادی قانونی ذیربط را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =