کد خبر: 173064
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

امروزه کیا ریو خودرویی است که با مصرف سوخت اندک و عملکرد معقولش در جاده شناخته می‌شود نه به خاطر هیجان بالایش در رانندگی.

اما این موضوع می‌تواند در نسل چهارم این خودرو تغییر کند. نسلی که قرار است به زودی به طور رسمی در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شود.

به گزارش اخبار خودرو ، کیا می‌گوید طرح جدید ریو حاصل همکاری مشترک بین دفاتر طراحی کالیفرنیا و آلمان است که هر دو تحت نظر دفتر مرکزی در کره جنوبی مشغول به فعالیت هستند. تاکنون فقط تصاویر نمونه هاچ بک پنج در آن منتشر شده است.

[caption id="attachment_173065" align="aligncenter" width="600"]کیا ریو کیا ریو[/caption]

در مقایسه با نسل قبلی در می‌یابیم که ابعاد ریو جدید عمدتا رشد داشته است. نسل چهارم کیا ریو ۱۵ میلی متر بلند تر (۴۰۶۵ میلی متر) و ۵ میلی متر عریض تر (۱۷۲۵ میلی متر) شده و فاصله بین دو محور نیز با ۱۰ میلی متر افزایش به ۲۵۸۰ میلی متر رسیده است. با این وجود ارتفاع خودرو شاهد کاهش ۵ میلی متری بوده و ۱۴۵۰ میلی متر می‌باشد، که این مورد به اسپرت تر شدن و داشتن ظاهری پویا تر کمک می‌کند.

[caption id="attachment_173066" align="aligncenter" width="600"]کیا ریو کیا ریو[/caption]

در داخل نیز داشبورد خودرو به سمت راننده متمایل شده است و در مرکز یک سیستم ارتباطی سرگرمی جدید به چشم می‌خورد. انتخاب نمای تجهیزات داخل کابین از مشکی براق شیشه ای و ترکیب آن با تزیینات متالیک موجب مدرن تر جلوه کردن طراحی داخلی ریو گردیده است.

[caption id="attachment_173067" align="aligncenter" width="600"]کیا ریو کیا ریو[/caption]

کیا مدعی شده با استفاده از سیستم ارتباطی سرگرمی جدید Uvo قابلیت های ارتباطی این اتومبیل به ویژه در تعامل با گوشی های هوشمند بهبود یافته است. در کنار فناوری های ارتباطی قطعا از سیستم های دیگری نیز برای بهبود عملکرد ریو استفاده خواهد شد که فناوری استپ استارت کیا می‌تواند یکی از گزینه های اصلی باشد که در صورت استفاده قطعا مصرف سوخت ریو را باز هم کاهش خواهد داد.

[caption id="attachment_173068" align="aligncenter" width="600"]کیا ریو کیا ریو[/caption]

احتمالا موتور چهار سیلندر خطی باز هم نامزد اصلی تامین قوای حرکتی ریو خواهد بود. نسل چهارم کیا ریو در اواخر سال جاری و به عنوان مدل ۲۰۱۷ وارد بازار اروپا خواهد شد و اندکی پس از آن نمایندگی های کیا در آمریکا نیز این محصول را به مشتریان عرضه خواهند کرد.

بنابراین نسل چهارم کیا ریو را نیز باید به فهرست حاضرین در نمایشگاه پاریس افزود و کمتر از یک ماه دیگر برای دیدن آن انتظار کشید.

منبع : motorauthority

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ainv ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    مدل ۲۰۱۵ اش خیلی شکیل تره تو مناطق آزاد تردد میکنه با قیمت ۵۰ ت
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    چقدر تغییر و به همون نام ریو!!!!! فرقون سازای ما تلق چراغ عقب عوض می کنند یه اسم جدید درست می کنند!!!!
  • سئو ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    ماشین خوبیه ریو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =