کد خبر: 173214
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

ماکسیما در حرکت بر جاده های مستقیم یا مسیرهای مارپیچ تا سرعت ۱۶۰ مایل بر ساعت عملکرد نرمی داشته و با وجود قدرت ۳۰۰ اسب بخاری موتور ۳٫۵ لیتری V6 سر و صدای آن بسیار پایین است

خوانندگان عزیز اخبار خودرو توجه داشته باشند که بررسی زیر اقتباس شده از نشریه معتبر موتور ترند بوده و از زبان خبرنگار این نشریه بیان می‌شود.

[caption id="attachment_173223" align="aligncenter" width="600"]نیسان ماکسیما SR 2016 نیسان ماکسیما SR 2016[/caption]

قبل از انجام آزمون رانندگی با ماکسیما ۲۰۱۶، من فولکس واگن پاسات را تست کرده بودم و قبل از آن نیز سراغ کیا اپتیما رفته بودم. اپتیما خودرویی است که ‌می‌توانید زمان زیادی را در آن بدون اینکه احساس خستگی کنید، سپری نمایید. صندلی های مجهز به تهویه مطبوع و گرمکن، سیستم ارتباطی سرگرمی مجهز و کاربر پسند، سانروف بزرگ، طراحی داخلی راحت و استفاده از مواد مرغوب. در یک کلام باید گفت حس یک رانندگی ساده.

[caption id="attachment_173227" align="aligncenter" width="600"]نیسان ماکسیما SR 2016 نیسان ماکسیما SR 2016[/caption]

اما احساسی که در رانندگی با ماکسیما به شما دست می‌دهد به مراتب بهتر از اپتیما است و این درحالی است که ماکسیما SR مورد آزمایش نسخه فول هم نبود. صندلی ها و تودوزی پوشیده شده از چرم مرغوب، فرمان D شکل که خیلی خوب در دست جا می‌گیرد و صندلی هایی راحت. هرچند طراحی داخلی مدرن و امروزی به نظر می‌رسد اما استفاده از طرح لوزی بر روی صندلی ها و کرومکاری برخی قطعات حس ارزان قیمت بودن را القا می‌کند.

[caption id="attachment_173220" align="aligncenter" width="600"]نیسان ماکسیما SR 2016 نیسان ماکسیما SR 2016[/caption]

فضای جادار صندلی های عقب تقریبا نسبت به اکثر رقبای ماکسیما در این بیشتر است. طراحی بیرونی ماکسیما به طور مشخصی سعی در ارائه جلوه ای تهاجمی و خشن دارد که رنگ قرمز شرابی نیز به رساندن این منظور کمک می‌کند اما هم ظاهر آن و به خصوص جلوپنجره ممکن است مورد پسند تمام سلایق قرار نگیرد.

[caption id="attachment_173218" align="aligncenter" width="600"]نیسان ماکسیما SR 2016 نیسان ماکسیما SR 2016[/caption]

ماکسیما در حرکت بر جاده های مستقیم یا مسیرهای مارپیچ تا سرعت ۱۶۰ مایل بر ساعت عملکرد نرمی داشته و با وجود قدرت ۳۰۰ اسب بخاری موتور ۳٫۵ لیتری V6 سر و صدای آن بسیار پایین است. حتی وقتی پدال گاز را ناگهانی فشار می‌دهید عکس العمل خودرو بیش از آنکه در افزایش صدای موتور باشد در شتاب سریع آن است. اما در سرعت های بالاتر و زمانی که عقربه دورشمار به محدوده قرمز رنگ خود نزدیک می‌شود شاهد حالتی مانند تلو تلو خوردن در آن هستیم.

[caption id="attachment_173226" align="aligncenter" width="599"]نیسان ماکسیما SR 2016 نیسان ماکسیما SR 2016[/caption]

ماکسیما دچار اندکی بیش فرمانی است که در پیچ ها وزن نسبتا بالای آن علیه خودش عمل کرده و حفظ تعادل به خصوص تعادل قسمت عقب دشوار می‌شود. توزیع وزن بیشتر در جلو چندان کمکی به حل موضوع نکرده و این روش با توجه به اینکه ماکسیما دیفرانسیل جلو است حتی معایبی نیز درپی دارد.

[caption id="attachment_173224" align="aligncenter" width="267"]نیسان ماکسیما SR 2016 نیسان ماکسیما SR 2016[/caption]

گیربکس CVT از واکنش پذیری بالایی برخوردار بوده و تعویض دنده ها را در کمترین زمان انجام می‌دهد. در حالت دستی نیز گیربکس هفت دنده داری عملکرد خوبی است. این نرمی در حالت دستی به حدی است که شما گمان می‌کنید خودرو هنوز در حالت CVT است و افزایش یا کاهش دنده ها را متوجه نمی‌شوید. با انتخاب گیربکس در حالت اسپرت نیز تعویض دنده در دورهای بالاتر انجام می‌شود.

[caption id="attachment_173217" align="aligncenter" width="599"]نیسان ماکسیما SR 2016 نیسان ماکسیما SR 2016[/caption]

یکی از اولین تست های من در موتور ترند مربوط به کراس اوور مزدا CX-5 2013 بود. مزدا در طراحی ستون A و آینه های جانبی دقت زیادی کرده بود تا راننده حداکثر دید ممکن را به اطراف داشته باشد. از آن زمان به بعد من در همه اتومبیل هایی که مورد تست قرار می‌دهم به نسبت به دید اطراف و نقاط کور بسیار حساس هستم و باید بگویم نیسان ماکسیما SR 2016 در این زمینه مرا شگفت زده کرد.

[caption id="attachment_173219" align="aligncenter" width="600"]نیسان ماکسیما SR 2016 نیسان ماکسیما SR 2016[/caption]

در بیشتر موارد هنگام توقف در تقاطع ها ستون A می‌تواند دید سرنشینان را نسبت به عابران پیاده که در حال گذر از خیابان هستند، سد کند. و برای اینکه راننده از ایمن بود مسیر اطمینان داشته باشد باید با جابجا کردن سر خود اطراف را بررسی کند تا ستون A مانع دید نباشد که طبیعتا راحتی راننده را کاهش می‌دهد. این وضعیت به خصوص هنگام دور زدن به چپ بغرنج تر شده و ستون ها می‌توانند دید راننده نسبت به سمت راست را بسیار کاهش دهند که این نقاط کور باعث ایجاد تصادف های شدیدی می‌شود.

[caption id="attachment_173215" align="aligncenter" width="267"]نیسان ماکسیما SR 2016 نیسان ماکسیما SR 2016[/caption]

در ماکسیما SR علی رغم ارتفاع پایین صندلی راننده اما دید نسبت به اطراف بسیار خوب بوده و آینه ها، به ویژه آینه سمت راننده به گونه ای طراحی شده که تقریبا بیشتر نقاط کور اطراف را پوشش می‌دهد. و در دور زدن به چپ نیز عریض بودن آینه ها به دید بهتر کمک می‌کند.

منبع : motortrend

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =