کد خبر: 173466
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

لکسوس برای نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ تدارک یک کانسپت جدید در ابعاد کراس اوور های کامپکت را دیده که می‌تواند نسل بعدی NX را تشکیل دهد. این کانسپت جدید UX نام دارد.

به گزارش اخبار خودرو ، پس از لو رفتن چند عکس از این کانسپت در برخی وبسایت ها، لکسوس به طور رسمی این خبر را اعلام کرد.

[caption id="attachment_173467" align="aligncenter" width="600"]لکسوس UX لکسوس UX[/caption]

این کانسپت توسط مرکز طراحی اروپایی لکسوس طراحی شده و در آن از خطوط تیز و لبه دار استفاده گردیده که نمونه آن را کمابیش در اکثر محصولات این خودروساز شاهد هستیم. این خطوط به ویژه در گلگیرها، ستون C و چراغ های عقب مشاهده می‌شوند.

[caption id="attachment_173469" align="aligncenter" width="600"]لکسوس UX لکسوس UX[/caption]

از دیگر ویژگی های بکار رفته در طراحی می‌توان به دستگیره های درب اشاره کرد که در عقب و جلو به یکدیگر متصل شده اند. همچنین چراغ ترمز سوم نصب شده بر روی اسپویلر عقب نیز از طرح منحصر به فردی برخوردار است.

اگر کانسپ UX به مرحله تولید برسد باید آن را محصول دیگر از سبک طراحی جدید تویوتا دانست. سبکی که با نسل چهارم پریوس آغاز شد و با کراس اوور کوچک CH-R تداوم یافت. این بدان معنی است که پیشرانه این خودرو باید ترکیبی از موتور بنزینی و موتور الکتریکی دانست. حدس و گمان های نیز زده می‌شود که UX احتمالا جایگزین هاچ بک CT 200 خواهد شد که در اواخر دوران تولیدش به سر می‌برد.

[caption id="attachment_173468" align="aligncenter" width="600"]لکسوس UX لکسوس UX[/caption]

این امر حاکی از این است که لکسوس قصد دارد تولید هاچ بک خود را کاهش دهد، اما در خصوص کراس اوور ها به هیچ وجه این چنین نیست و با وجود NX و RX اما گویا مدل UX هم قرار است به زودی وارد خط تولید این خودروساز شود تا با اس یو وی های کامپکت لوکسی مانند آئودی Q2، بی ام و X1 و مرسدس بنز GLA رقابت کند.

منبع : motortrend

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =