کد خبر: 178856
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

ایران‌ خودرو و پژو در حالی پس از چهار سال جدایی، دوباره به یکدیگر رسیدند که طبق قرارداد منعقد‌شده میان آنها، قرار است ۵ پژوی جدید در ... قیمت ۵ محصول جدید ایران‌ خودرو حدودا چقدر است؟

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایران جیب ، ایران‌خودرو و پژو در حالی پس از چهار سال جدایی، دوباره به یکدیگر رسیدند که طبق قرارداد منعقد‌شده میان آنها، قرار است ۵ پژوی جدید در کشور تولید و عرضه شود. این دو دوست قدیمی که اواخر سال ۹۱ ناگهان و به دلیل تشدید تحریم‌ها، از هم جدا شدند، پس از توافق هسته‌ای ژنو، باب مذاکرات با یکدیگر را آغاز و در نهایت طی زمستان ۹۴، قرارداد جدیدی را امضا کردند. طبق این قرارداد که گفته می‌شود از جنس جوینت ونچر است، پژو پنج محصول جدید خود را به تدریج راهی بازار ایران خواهد کرد و در این بین برخی در مدار تولید قرار می‌گیرند و برخی نیز فقط وارد خواهند شد. هرچند با توجه به تراکم بسیار زیاد در بازه قیمتی زیر ۵۰ میلیون تومان، انتظار می‌رفت ایران‌خودرو و پژو محصولاتی در این بخش از بازار را عرضه کنند، با این حال کف قیمتی خودروهایی که قرار است راهی کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص شوند، ۵۰ میلیون تومان است. آن طور که ایران‌خودرویی‌ها اعلام کرده‌اند، پنج محصول مدنظر پژو برای بازار ایران، بین ۵۰ تا ۱۸۵ میلیون تومان قیمت خواهند داشت و هر کدام، بخشی جداگانه از بازار را پوشش می‌دهند. بر این اساس، پژو ۳۰۱، پژو ۲۰۸، پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۸ و پژو ۵۰۸ به تدریج از اواخر امسال راهی بازار کشور خواهند شد که چراغ اول را مدل ۲۰۰۸ روشن خواهد کرد. بنا به گفته مدیر فروش ایران‌خودرو، مدل ۲۰۰۸ بسته به آپشن و امکانات، قیمتی بین ۷۵ تا ۹۰ میلیون تومان خواهد داشت و با ۲۰ درصد ساخت داخل اولیه از زمستان امسال وارد خط تولید می‌شود. در مرحله بعد اما قرار است دو مدل ۲۰۸ و ۳۰۱ و در ادامه، مدل‌های ۳۰۸ و ۵۰۸ روانه بازار شوند که در این بین، پژو ۲۰۸ بازه قیمتی ۶۰ تا ۶۵ میلیون تومان را پوشش می‌دهد. همچنین مدل ۳۰۱ نیز که ارزان‌ترین محصول جدید پژو در ایران به شمار می‌رود، با قیمتی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان (بسته به آپشن‌ها و امکانات) عرضه می‌شود. بنا به گفته مسوولان ایران‌خودرو، مدل ۵۰۸ نیز که گران‌ترین خودرو جدید پژو در ایران محسوب می‌شود، احتمالاً قیمتی حدود ۱۸۵ میلیون تومان خواهد داشت. در مورد مدل ۳۰۸ نیز ایران‌خودرویی‌ها عنوان کرده‌اند که هنوز قیمت خاصی برای آن لحاظ نشده و مشخص نیست این محصول در کدام بازه قیمتی عرضه خواهد شد. به جز خودروهای نام‌برده‌شده، پژو قصد دارد مدل ۲۰۷ را بار دیگر در ایران به تولید برساند، محصولی که چند سال پیش نیز میهمان ایران‌خودرو بود اما بعد از رفتن پژو، تولیدش متوقف شد. این خودرو در واقع محصول جدیدی به شمار نمی‌رود و قرار است با قیمتی حدود ۴۵ میلیون تومان به دست مشتریان برسد. با توجه به قیمت‌هایی که پژو و ایران‌خودرو برای محصولات جدید خود در نظر گرفته‌اند، عملاً دست خیلی‌ها از خرید آنها کوتاه خواهد ماند، زیرا قدرت خرید نزدیک به ۸۰ درصد از مشتریان داخلی، با بازار زیر ۵۰ میلیون تومان تناسب دارد. همچنین از آنجا که خودروهای چینی حضور گسترده‌ای در بازه قیمتی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دارند، رقابتی نزدیک میان این چشم‌بادامی‌ها و پژوهای جدید شکل خواهد گرفت. هرچند ممکن است ابتدا پژوهای جدید بر چینی‌ها فائق بیایند، اما هیچ تضمینی بابت تداوم این برتری وجود ندارد و ممکن است چشم‌بادامی‌های زیرک بازار خودرو ایران، در ادامه به رقبایی سرسخت برای فرانسوی‌های تازه‌وارد تبدیل شوند. بدون شک، جنگ چینی‌ها و فرانسوی‌ها در بازار خودرو ایران، جنگ قیمت و آپشن خواهد بود و باید منتظر ماند و دید در نهایت کدام یک پیروز می‌شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    با این قیمت های فضایی، چینی ها برنده بازار هستند. مگر دولت ها مجدد به حمایت کورکورانه از لگن سازان برآیند و دیوار تعرفه را بلند تر کنند.
  • علی ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    تازه ارائه این محصولات در بازه قیمتی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در صورتی ممکن است که قیمت ارز تغییری نداشته باشد که این امر با توجه به ثابت بودن نسبی قیمت ارز در طول ۳ سال گذشته در شرایط افزایش شدید حجم نقدینگی تقریبا امری محال است و کم کم باید به دلار ۵ تا ۷ هزار تومانی و به تبع آن قیمت های دو برابری خودرو های فوق بیاندیشیم.سناریوی اینده این خودروها همان سناریوی لوگان می باشد.
  • پ ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    مشکل ایران خودرو فقط قیمت نیست ۲۰۰۸و۲۰۸هیچ کدام یک ماشین جادار خانوادگی نیستند و ۳۰۱یک بی کیفیتی مثل سایر تولیدات ایران هست ۵۰۸ با این قیمت در مقابل انتخاب های بازار شکست خواهد خورد فقط میمونه ۳۰۸ احتمالا اون رو هم به باد فنا خواهند داد بی عقل بودن واقعا سادست
  • مصطفی ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    هرکه عاقل باشه بجای اینکه ۱۸۵ میلیون بده از این خودروها بگیره راحت میره یه تویوتا یا ماشین کره ایی میگیره و خیال خودشو راحت میکنه.
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    کدام فرانسوی اکثر محصولاتی که اسم برده شده فقط در شرکت معظم چشم بادامی ها یعنی دانگ فنگ چین تولید میشن و فقط ارم پژو رو یدک می کشن! واقعا اگه کسی ۹۰ میلیون بده به ۲۰۰۸ که ارتفاع خورده ۲۰۶ با همون موتور از رده خارجه یا اون ۵۰۸ چینی که ۱۸۵ میلیون براش قیمت بریدند, جسارتا باید برای سلامت بودنش مورد ارزیابی عمیق روانپزشکی قرار بگیره! ایران فرغون با این قیمتها نشان میده که توبه گرگ مرگه. من که منتظرم فولکس بیاد با شرکت خصوصی تولید کنه یکی ازش بخرم به امید خدا! البته می دونم مافیای خودرو ایران اجازه نخواهد داد به قیمت مناسب.محصولات فلوکس فروش بره!
    • حافظ ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      امری مشهوده که اجازه رقابت نمیدن مسوولین ، اگه به رقابت سالم باشه نتیجه توی دنیا مشخصه و کسی پژو نمیخره به جز عده ای معدود که معیارشون برای شخص بنده نا معلوم ، پژو ٣٠٨ بود اگر اشتباه نکنم در نسخه جی تی با قیمت بنز و بی ام و سی کلاس و سری ٣ برابری میکرد حالا شما بگو چی سوار میشی حتی اگه بنز و بی ام و به اصطلاح لو اپشن باشه ؟ همینطور باقی خودرو ها به نظر من خرید یه ماشین کره ای یا ژاپنی یا حتی المانی خیلی به صرفه تر از خرید پژو با این قیمت هاست ، نیسان هوندا تویوتا فولکس واگن بنز بی ام و ، مخصوصا فولکس واگن که طیف عظیمی داره از خودرو از اقتصادی تا لوکس واقعا موندم البته مشخصه که باز مردم قربانی سود جویی مدیران دولتی شدن و این وسط مطمئنن یه لایی رفتن وگرنه پژو به هیچ عنوان برند با ارزشی نیست برای تولید در بازار ما ، ما هم که شدیم اون گاو شیرده پژو هرجا فروش نداشته باشه اینجا داره اونم چون مردم چاره ای ندارن و شده اش خالمون
  • مجتبی ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    با این قیمتها بازهم رکود بر ایرانخودرو حکمفرماست چون مردم قدرت خرید ندارند مگر دولت بتواند قیمت دلار رو پایین بیاره
  • علی ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    خدالعنت کنه کسایی که نخبگان و کاردانان خودرو رو فراری میدن و قدرتو میدن دسته یه عده .. نالایق.جوونای ما دارن طراحی بنزو میکنن تو المان بعد ما هنوز جیره خور فرانسه ایم.کسایی مثل جمشید اریارو خونه نشین میکنیم بعد یه عده بی ... میزاریم سر کار بخاطر همین پارتی بازیاو حق خوریاس که ایران از افغانستان تو چند سال اینده عقب خواهد افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

آخرین اخبار