کد خبر: 178983
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با توجه به ایمنی کم خودروهای تولیدی ۸۸ و ماقبل آن، نصب ردیاب را در کاهش سرقت خودورها بسیار موثر خواند

به گزارش اخبار خودرو به نقل از خبرگزاری میزان‌، علیرضا ساوری افزود‌: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۹۰ درصد خودروهای مسروقه مربوط به ۵ نوع خودرو به ترتیب سرقت؛ پراید، پژو۴۰۵، پرشیا، سمند و نیسان است.
وی گفت: سرقت خودروهای مذکور عمدتاَ مربوط به خودروهای ساخت۱۳۸۸ و قبل از آن است که کمترین سیستم‌ ایمنی و ضد سرقت نظیر ایموبلایزر را دارد ضمن اینکه به لحاظ فراوانی خودروهای مذکور بیشتر در معرض سرقت قرار دارند.
ساوری تصریح کرد: به لحاظ جغرافیایی استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس بیشترین فراوانی آمار سرقت خودرو را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه عنوان کرد: با توجه به ابعاد و پیچیدگی‌های جرم سرقت و بعضا سازمان یافتگی جرائم، نیازمند بهره‌گیری از ابزارها و فن آوری‌های نوین در راستای پیشگیری از جرم و کشف علمی آن هستیم.
ساوری افزود: بهره گیری از ابزار فن‌آوری نوین در کاهش و پیشگیری از سرقت خودروها با هدف کشف علمی جرم و منصرف سازی و ناتوان کردن عوامل و عناصر دخیل در سرقت خودروها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نظر دارد با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های مذکور با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و پیشرفته درباره کنترل، مهار و کاهش سرقت خودرو به ویژه کاهش سرقت‌های مربوط به خودروهای پنج گانه فوق الذکر در سطح استان‌های کشور اقدام کند.
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار کرد: بهره‌گیری از دستگاه ردیاب خودرو و نصب آن بر روی خودروهای تولیدی سال ساخت ۱۳۸۸ و قبل از آن به ویژه در گروه خودروهای پنج گانه مد نظر با اولویت و در یک زمان بندی مرحله ای وتدریجی در استان‌های تهران، البرز،‌خراسان رضوی،‌ فارس،‌اصفهان و کرمانشاه ‌به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
این مقام مسئول توضیح داد: مطابق نظریه کارشناسی اولیه مقرر شده  است نصب تراشه ردیاب خودرو در مرحله نخست بر اساس اعلام رضایت مالک خودرو و به شکل داوطلبانه بر روی خودروهای پنج گانه در استان‌های فوق الذکر صورت پذیرد.
وی در خصوص ضرورت هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها گفت: برای اجرای این طرح نیاز به هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری،‌ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ‌ناجا، وزارت صنعت و معدن و تجارت، گمرک و سازمان امور مالیاتی وجود دارد.
مدیرکل پیشگیری وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه به مالکان و دارندگان این قبیل خودروها به ویژه مدل‌های تولیدی ۸۸ و پایین تر از آن  توصیه کرد: با ارتقاء ضریب ایمنی و تجهیز خودروهای خود به لوازم ضد سرقت نظیر قفل پدال، قفل فرمان، نصب دزدگیر، تعویض قفل‌های درب‌ها و درب صندوق عقب و نظایر آن از سرقت احتمالی خودروی خود پیشگیری کنند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =