کد خبر: 179426
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

لکسوس UX کانسپت یک اس یو وی کامپکت از یک برند شناخته شده لوکس است که عمدتا برای مصارف شهری تولید خواهد شد.

به گزارش اخبار خودرو ، لکسوس با این کانسپت دو دسته را مخاطب خود قرار داده است. اول جوانان و دوم کسانی که دنبال اتومبیل های شیک برای استفاده درون شهری هستند. گفتنی UX در مرکز طراحی ED2 در جنوب فرانسه طراحی شده است.

[caption id="attachment_179428" align="aligncenter" width="600"]لکسوس UX کانسپت لکسوس UX کانسپت[/caption]

سیمون هامفری، رییس این مرکز طراحی در این باره توضیح داده است : « سخت ترین چالش در طراحی یک کانسپت این است که در عین جدید و بدیع بودن اصالت خود را نیز حفظ کند تا هم مشتریان و هم خودروساز راضی باشند.

[caption id="attachment_179427" align="aligncenter" width="600"]لکسوس UX کانسپت لکسوس UX کانسپت[/caption]

UX با داشتن ویژگی های طراحی لکسوس در کنار مشخصه های ابتکاری هر دو فاکتور را دارا می‌باشد. بر خلاف اس یو وی های سنتی در UX فاصله کف تا زمین نسبتا کم بوده و خصوصیات رانندگی آن بیشتر کوپه است تا شاسی بلند. این بدان دلیل است که هدف اصلی در طراحی این کانسپت تولید یک خودروی لذتبخش برای رانندگی شهری بوده است نه یک آفرود بیابانگرد.

[caption id="attachment_179429" align="aligncenter" width="600"]لکسوس UX کانسپت لکسوس UX کانسپت[/caption]

خطوط کاملا تیز در عقب، کاپوت کشیده جلو، گلگیرهای برآمده نوید یک رانندگی اسپرت را ‌می‌دهند. انتخاب رنگ نقره ای نیز موجب شده تا این خطوط و حجم ها خیلی بارزتر باشند. کابین UX‌ یکی از بخش‌هایی است که تفاوت‌های گسترده‌ای با نمونه‌های متداول دارد.

[caption id="attachment_179431" align="aligncenter" width="600"]لکسوس UX کانسپت لکسوس UX کانسپت[/caption]

لکسوس در طراحی این بخش از تار عنکبوت و همچنین توسعه‌ی رابط کاربری اپلیکیشن‌ها بهره برده است. لکسوس که کابین UX را رابط کاربری انسان و ماشین نامیده است، از تمام توان خود استفاده کرده است تا در عین تولید محیطی متفاوت، تجربه‌ی راحتی را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد.

[caption id="attachment_179430" align="aligncenter" width="600"]لکسوس UX کانسپت لکسوس UX کانسپت[/caption]

با این که لکسوس هنوز صحبتی از نسخه‌ی نهایی و زمان عرضه‌ی UX‌ به بازار به میان نیاورده است، اما احتمال می‌رود نسخه‌ی نهایی این خودرو البته با طراحی به مراتب ساده‌تر، بر پایه‌ی تویوتا C-HR عرضه شود.

منبع : motortrend

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =