کد خبر: 179698
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

شبکه المیادین در گزارشی به بررسی همکاری شرکت‌های خودروسازی ایران و فرانسه برای صادرات تولیداتشان به دیگر کشورهای منطقه پرداخت.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران ،شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران و فرانسه با تاسیس شرکت مشترک «ایکاپ» برای تقویت صادرات محصولات خود به بازارهای منطقه تلاش می‌کنند.
ایران و فرانسه بار دیگر در زمینه تولید خودرو همکاری می‌کنند. این شرکای قدیمی این بار بر اساس اصولی جدید و در چارچوب شرکتی مشترک به نام ایکاپ همکاری می‌کنند.
حازم کلاس خبرنگار این شبکه از تهران گزارش داد: ایکاپ، شرکت خودروسازی ایرانی-فرانسوی است که در تهران آغاز به کار کرد و ۵۰ درصد سهام آن برای شرکت ایران خودرو ایران و ۵۰ درصد متعلق به شرکت پژو سیتروئن فرانسه است.
بر اساس این گزارش، تاسیس این شرکت، راه بازگشت بزرگ‌ترین شرکت فرانسوی به بازار ایران را هموار می‌کند. این بازگشت بر اساس قواعدی جدید صورت می‌گیرد که به گفته مسئولان، ساخت خودروهای ایرانی را توسعه می‌دهد و زمینه را برای تقویت صادرات به بازارهای منطقه‌ای فراهم می‌کند.
تامین منابع مالی این قرارداد جدید بین دو شرکت ایرانی و فرانسوی از طریق بانک‌های ایرانی در چارچوب ایکاپ تامین خواهد شد که بر صادرات و تبادل تجربه و انتقال فن آوری متمرکز خواهد بود.
کارلوس تاوارس، مدیر کل پژو سیتروئن فرانسه، گفت: «ایران به اولین مرکز منطقه‌ای خودروهای پژو سیتروئن در خاورمیانه تبدیل خواهد شد و این اقدام گام به گام صورت خواهد گرفت. این قرارداد جدید بر بومی کردن تولیدات و فن آوریهای جدید در زمینه خودروسازی متمرکز خواهد بود. هدف ما بهبود کیفیت، استاندارد‌ها و بها است.»
بر این اساس، در سال نخست، ۴۰ درصد قطعات خودروهای جدید ایرانی - فرانسوی، ایرانی خواهد بود و پس از سه سال به ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت. این خودرو‌ها با موتور یورو ۵ و یورو ۶ کار خواهند کرد و مدل آن‌ها بر اساس مدل‌های جدید پژو و نیاز بازار ایران و منطقه، تعیین خواهد شد.
جدید‌ترین خودروهای پژو به زودی وارد بازار ایران خواهند شد، اما به نام ایکاپ، شرکتی که آغاز فعالیت آن بر بازار داخلی تاثیر خواهد داشت و همچنین این هدف را دنبال می‌کند که سهمی نیز در بازارهای منطقه‌ای و جهانی به خود اختصاص دهد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    بهتره عنوانی و مقاله ای با مضمون "ایکاپ، تلاشی برای چپاول ملت ایران به وسیله پژو سیتروین فرانسه و ایران خودرو و سایپا" نوشته بشه. پژو سیتروین یک زمانی پژو سیتروین بود! وقتی با ایران خودرو و سایپا این شرکت شریک شد صداقتش رو از دست داد و در شرف ورشکستگی قرار گرفت الان هم این شرکت چینی است و با قطعات بی کیفیت چین تولید می شوند. اگه قیمت سرسبدش یعنی ۵۰۸ بیشتر از ۱۰۰ میلیون باشه بقیه هم به نسبت، قطعا در ایران جایگاهی نخواهد داشت و شخصا محصولات رنو را بیشتر می پسندم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

آخرین اخبار