کد خبر: 180509
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

نسل کاملا جدید بی ام و سری ۵ همراه با فناوری های پیشرفته تر، فضای جادارتر و بازدهی بیشتر در سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد.

به گزارش اخبار خودرو ، هفتمین نسل سری ۵ بی ام و به فناوری های خودران و هیبریدی مجهز بوده و در فوریه سال آینده در نمایندگی های فروش این خودروساز آلمانی خواهد بود. انتظار می‌رود قیمت پایه برای این محصول جدید حدود ۳۳ هزار پوند باشد که در مدل استیشن واگن احتمالا کمی افزایش خواهد داشت. اما زمان آن رسیده تا به مونیخ برویم و سری ۵ جدید را از نزدیک مشاهده کنیم.

[caption id="attachment_180515" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

نسل فعلی بی ام و سری ۵ در رقابت با جاگوار XF و مرسدس بنز E کلاس می‌باشد که نسبت به آن در راحتی و تکنولوژی دست برتر را دارند. اما نسل جدید سری ۵ وضعیت را تغییر خواهد داد چراکه از فناوری های سری ۷ سود می‌برد.

[caption id="attachment_180516" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

تغییرات از نمای جلو آغاز شده است؛ جایی که چراغ های LED جدید و باریک تر به جلوپنجره کلیوی متصل شده اند. این LED ها قادر هستند مسافتی در حدود ۵۰۰ متر را روشن کنند. سطوح بکار رفته نسبت به نسل فعلی پیچیده تر شده اند و امتداد خطوط کناری از گلگیر جلو تا چراغ های عقب موجب ایجاد فرم عضلانی در بی ام و شده است. ۲۱ رنگ برای بدنه در نظر گرفته شده و قطر رینگ ها از ۱۷ تا ۲۰ اینچ متفاوت است.

[caption id="attachment_180524" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

ولفگانگ هکر، مدیر پروژه سری ۵ در مصاحبه با مطبوعات گفته است : « هدف ما از همان آغاز این بود که ریزترین جزییات را نیز بهبود ببخشیم و اکنون می‌توانیم بگوییم هیچ چیز در این مدل مانند نسل پیشین نیست. هر خط، هر حجم و هر نقطه ای در نسل جدید سری ۵ دچار تغییر شده است. »

  [caption id="attachment_180511" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

در زیر پوسته جدید، سری ۵ از یک شاسی جدید نیز بهره می‌برد که در واقع همان نمونه بکار رفته در سری ۷ بدون هسته فیبرکربنی است. با این وجود شاسی جدید موجب کاهش ۷۰ کیلوگرمی وزن بی ام و شده است. استفاده از آلومینیوم، ترمزهای سبک تر و آلیاژ سبک رینگ ها موجب شده ۳۰ کیلوگرم دیگر از وزن خودرو کم شود. توزیع وزن در سری ۵ تقریبا ۵۰:۵۰ می‌باشد.

[caption id="attachment_180512" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

به گفته هکر اگر چشمان خود را بسته و در سوار خودرو شوید ابتدا به نظر می‌رسد سوار سری ۳ شده اید اما رانندگی آن در بزرگراه ها کاملا همانند سری ۷ می‌باشد. این همان چیزی است که ما می‌خواستیم در مدل جدید بدان برسیم. »

[caption id="attachment_180514" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

شاسی جدید بدین معنی است که ابعاد سری ۵ جدید نسبت به نسل فعلی بیشتر شده است. ۷ میلی متر در فاصله بین دو محور و ۳۶ میلی متر در طول کلی خودرو. همچنین نسل جدید ۶ میلی متر در عرض و ۲ میلی متر در ارتفاع بلندتر از سلف خود می‌باشد و حجم صندوق بار نیز با ۱۰ لیتر افزایش به ۵۳۰ لیتر رسیده است.

[caption id="attachment_180510" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

برای اولین بار بی ام و از موتور هیبریدی از ۵۳۰e استفاده کرد که حاصل تجربیات محصولات سری i بی ام و است. این پیشرانه هیبریدی حاصل ترکیب موتور ۴ سیلندر بنزینی ۲ لیتری با یک موتور الکتریکی است که روی هم رفته قدرت ۲۴۹ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر را تولید می‌کنند. بی ام و ادعا می‌کند که مصرف سوخت نسخه هیبریدی رقم شگفت انگیز ۱٫۷ لیتر در صد کیلومتر بوده و تنها ۴۶ گرم در کیلومتر دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

[caption id="attachment_180518" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

پربازده ترین مدل غیرهیبریدی سری ۵، ۵۲۰d EfficientDynamics  ادیشن می‌باشد که به یک موتور ۲ لیتری دیزل با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گیربکس ۸ دنده اتوماتیک مجهز شده است. رقم ادعایی مصرف سوخت در این مدل ۳٫۲۵ لیتر در صد کیلومتر است. نسخه استاندارد ۵۲۰d به همان موتور و یک گیربکس شش دنده دستی مجهز بوده و مصرف سوخت آن ۳٫۵ لیتر در صد کیلومتر ‌می‌باشد.

[caption id="attachment_180519" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

نسخه قوی تر دیزل ۵۳۰d است که به موتور ۳ لیتری V6 مجهز بوده، شتاب صفر تا صد آن ۵٫۷ ثانیه و مصرف سوختش ۳٫۷۵ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. این نسخه در کنار ۵۲۰d توسط سیستم ایکس درایو قابلیت چهار چرخ متحرک را دریافت می‌کنند.

[caption id="attachment_180517" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

برای خریداران موتورهای بنزینی دو آپشن در نظر گرفته شده است : ۵۳۰i با موتور ۴ سیلندر توربو به قدرت ۲۴۸ اسب بخار یا ۵۴۰i با موتور V6 توربو به قدرت ۳۳۵ اسب بخار. هر دو مدل نیز به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده اند.

[caption id="attachment_180513" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

اندکی پس از ورود سری ۵ به بازار در سال آتی، بی ام و نسخه ویژه M550i مجهز به موتور V8 4.4 لیتری ۴۵۵ اسب بخاری را عرضه خواهد کرد. بی ام و اعلام کرده این مدل با شتاب صفر تا صد ۴ ثانیه ای سه دهم ثانیه سریع تر M5 552 اسبی فعلی است.

[caption id="attachment_180520" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

ویژگی دیگری که برای اولین بار در سری ۵ بکار گرفته شده سیستم فرمان جدید آن می‌باشد که چرخ های عقب را نیز فرمان پذیر کرده و به چابکی بی ام و افزوده است. از سیستم های خودرانی که روی نسل جدید سری ۵ سوار شده می‌توان به کروز کنترل فعال و سیستم حرکت بین خطوط اشاره کرد. این سیستم خودران تا سرعت ۱۳۰ مایل بر ساعت می‌تواند کنترل فرمان، شتاب گیری و ترمز را برعهده بگیرد.

[caption id="attachment_180521" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

در بی ام و سری ۵ جدید نمایشگر ۷ اینچی با یک نمایشگر لمسی ۱۰٫۲۵ اینچی جایگزین شده که برای اولین بار در بین خودروهای تولید انبوه به اتصال وایرلس اپل کارپلی مجهز شده است. سیستم ارتباطی سرگرمی بی ام و موسوم به iDrive از طریق یک سلکتور روی کنسول وسط قابل دسترسی بوده و عملکردهایی مانند تغییر صدا و پاسخ به تماس های تلفنی را می‌توان کنترل کرد.

[caption id="attachment_180523" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

به گفته هکر امکانات زیادی برای زندگی روزمره روی این اتومبیل اضافه شده که بسیاری از آنها برای اولین بار در یک سری ۵ بکار گرفته می‌شوند. مهمترین آنها شاید دستیار پارک جدید بی ام و باشد که می‌تواند فضاهای خالی پارک را شناسایی کرده و به صورت کاملا خودکار و بدون اینکه کسی پشت فرمان باشد خودرو را در آن پارک کند. در داخل اتومبیل نیز بی ام و سیستم هات اسپات وای فای با قابلیت اتصال همزمان ۱۰ وسیله و شارژ بی سیم گوشی های هوشمند را در نظر گرفته است.

[caption id="attachment_180522" align="aligncenter" width="600"]نسل جدید بی ام و سری 5 نسل جدید بی ام و سری ۵[/caption]

برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان در پوشش داخلی سقف به طور کامل از جاذب های صدا استفاده شده و کلیه شیشه ها در همه مدل ها نیز از نوع آکوستیک هستند.

منبع : autoexpress

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    عین پراید و ۴۰۵ خودمون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =