کد خبر: 180793
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

آستون مارتین و ردبول درصدد آغاز تولید نسخه هیبریدی ابرخودروی AM-RB 001 هستند. سایت ESPN به نقل از مدیر بخش موتور اسپرت مرسدس، توتو ولف گزارش داده است که در پاسخ به این رقیب انگلیسی سوپراسپرت بعدی بنز به پیشرانه فرمولا وان مجهز خواهد شد.

به گزارش اخبار خودرو ، وی تصریح کرد البته این بدان معنی نیست که مستقیما یک پیشرانه فرمولا وان بر روی این خودرو نصب شود اما این پیشرانه کاملا بر پایه موتورهایی است که اکنون در اتومبیل های F1 مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی اظهار کرد : « این شگفت انگیز است که یک موتور فرمولا وان واقعی را روی یک اتومبیل جاده ای نصب کنیم، با این حال این دو در فناوری های بکار رفته تفاوت هایی دارند. استفاده مستقیم از موتور فرمولا وان در اتومبیل جاده ای پیچیدگی هایی فراتر از باور شما به ویژه در بخش های خنک کاری دارد.»

[caption id="attachment_180794" align="aligncenter" width="600"]مرسدس ابراتومبیل با موتور فرمولا وان تولید می‌کند مرسدس ابراتومبیل با موتور فرمولا وان تولید می‌کند[/caption]

مرسدس بنز پیش از این در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ این موضوع را تایید کرده و گفته بود این ابرخودرو که با کد R50 شناخته می‌شود یا از یک پیشرانه دو لیتری توربو فور استفاده خواهد کرد و یا یک موتور فرمولا وان.

فقط زمان می‌تواند به ما بگوید قلب تپنده این اتومبیل چه پیشرانه ای خواهد بود اما حدس جدی این است که با یک چهار چرخ متحرک، مجهر به موتور F1 با قدرت بیش از ۱۳۰۰ اسب بخار روبرو هستیم.

مراسم جشن پنجاهمین سالگرد AMG در سال آینده بهترین جایی است که انتظار می‌رود این خودرو به طور رسمی رونمایی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =