کد خبر: 182485
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

در هفته‌ای که گذشت، مرسدس بنز از پیکاپ X کلاس در سوئد رونمایی کرد. هرچند این خودرو برپایه نیسان ناوارا ساخته شده است اما از ابعاد بزرگتری نسبت به مدل ژاپنی برخوردار است.

به گزارش اخبار خودرو ، پیکاپ مذکور یک سایز متوسط محسوب می‌شود اما مدیر ارشد اجرایی این خودروساز آلمانی بیان کرده است که ایده ساخت یک پیکاپ فول سایز، احتمالا بر اساس پلتفرم نیسان تیتان توسط مرسدس بنز دنبال می‌شود که می‌تواند رقیبی برای فورد F-150، شورلت سیلورادو و دوج‌ رم باشد.

[caption id="attachment_182489" align="aligncenter" width="600"]mercedes-benz-x-class-001-f2l8 mercedes-benz-x-class-001-f2l8[/caption]

بنابراین اکنون عدم حضور پیکاپ جدید مرسدس بنز در بازار آمریکای شمالی بیش از پیش قابل درک شده و می‌توان این‌طور استنباط کرد که آلمانی‌ها به‌ جای یک پیکاپ سایز متوسط بر روی یک محصول فول سایز در این بازار تمرکز کرده‌اند.

[caption id="attachment_182497" align="aligncenter" width="600"]nissan-titan nissan-titan[/caption]

در واقع از همان سال ۲۰۱۰ که مرسدس بنز اعلام کرد این شرکت پتانسیل ساخت یک پیکاپ را دارد، می‌شد حدس زد که یک پیکاپ متوسط بیشتر در بازارهایی مثل استرالیا خواهان دارد و تقاضای بازارهایی مثل آمریکای شمالی، مربوط به پیکاپ‌های فول‌سایز می شود.

[caption id="attachment_182496" align="aligncenter" width="600"]mercedes-benz-x-class mercedes-benz-x-class[/caption]

ولکر مورهینوگ مدیر سابق AMG و مدیر فعلی بخش ون مرسدس بنز در باره ایده ساخت X کلاس جدید می‌گوید که تنها پس از سال ۲۰۱۲ بود که شرکت به این قطعیت رسید که بر روی ساخت یک پیکاپ متوسط تمرکز کند.

«چرا ما از ابتدا آمریکای شمالی را انتخاب نکردیم؟ درست است که پیکاپ فول سایز در این منطقه بازار خوبی داشته و از تقاضای سه میلیون دستگاه در سال برخوردار است، اما باید بدانیم که تمرکز بر بازار آمریکای شمالی امکان تولید یک محصول جهانی را از ما سلب می‌کند.»

[caption id="attachment_182493" align="aligncenter" width="600"]mercedes-benz-x-class mercedes-benz-x-class[/caption] [caption id="attachment_182496" align="aligncenter" width="600"]mercedes-benz-x-class mercedes-benz-x-class[/caption]

اکنون فورد سری F به عنوان پر فروش‌ترین پیکاپ آمریکا از ابعاد بزرگتری نسبت به X کلاس تازه‌وارد یا تویوتاهای لوکس و فورد رنجر برخوردار است که مدل‌های مذکور در کلاسی جای می‌گیرند که سالانه بیش از دو میلیون دستگاه فروش می‌کند. اما مرسدس بنز معتقد است تقاضا برای پیکاپ‌های مید سایز تا سال ۲۰۲۵ رشدی تصاعدی داشته و می‌تواند با پیکاپ‌های فول سایز برابری کند.

[caption id="attachment_182492" align="aligncenter" width="600"]mercedes-benz-x-class mercedes-benz-x-class[/caption]

مورهینوگ همچنین عقیده دارد که  ۹۵ درصد از سهم سه میلیون دستگاه پیکاپ فول سایز بازار آمریکای شمالی به طور تقریبا انحصاری در اختیار سه شرکت بزرگ قرار داشته و رقابت برای ۵ درصد باقی مانده چندان عاقلانه نیست. وی می‌گوید: «این یکی از دلایلی است که ما کلاس فول سایز را انتخاب نکردیم و همچنین فعلا قصد عرضه X کلاس در بازار آمریکا را نیز نداریم. شاید در آینده اوضاع تغییر کند، اما در حال حاضر به نظر نمی‌رسد بازار آمریکا جذابیتی برای محصول جدید ما داشته باشد.»

با وجود صحبت‌های مورهینوگ اما در حال حاضر پیکاپ‌های مید سایزی مانند فورد رنجر در آمریکا عرضه می‌شوند. اما در هر صورت مشتریان آمریکای شمالی برای ورود مرسدس بنز به بازار پیکاپ‌های این کشور باید کماکان منتظر باشند.

[aparat]9hsq7[/aparat]

منبع : motoring

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =