کد خبر: 184588
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

مانند سایر محصولات داچیا، داستر نیز برای سال ۲۰۱۷ مورد فیس لیفت قرار گرفته است. البته این جراحی محدودتر از سایر مدل ها بوده و گیربکس اتوماتیک جدید شاخص ترین مورد محسوب می‌شود.

به گزارش اخبار خودرو ، در داچیا داستر جدید گیربکس اتوماتیک دوکلاچه به لطف تعویض نرم و سریع یک انتخاب ارزشمند محسوب می‌شود. البته اس یو وی داچیا با توجه به قیمت پایین، فضای بار و سرنشین جادار و رانندگی محسور کننده خود نیز یک اتومبیل با ارزش خواهد بود. ولی نباید انتظار طراحی چندان پیچیده ای را داشته باشید و در مقابل این ویژگی های طرح ظاهری شاید هنوز خسته کننده به نظر برسد.

[caption id="attachment_184591" align="aligncenter" width="600"]داچیا داستر 2017 داچیا داستر ۲۰۱۷[/caption]

مانند سایر محصولات داچیا، داستر نیز برای سال ۲۰۱۷ مورد فیس لیفت قرار گرفته است. البته این جراحی محدودتر از سایر مدل ها بوده و گیربکس اتوماتیک جدید شاخص ترین مورد محسوب می‌شود.

[caption id="attachment_184592" align="aligncenter" width="600"]داچیا داستر 2017 داچیا داستر ۲۰۱۷[/caption]

استفاده از این گیربکس به گفته داچیا به این دلیل است که با فروش بیشتر و بیشتر انواع اس یو وی مشتریان این کلاس به دنبال تعویض دنده خودکار در اتومبیل هایشان هستند و داستر فقط یک اتومبیل با گیربس اتوماتیک عادی نیست. این گیربکس اتوماتیک پیچیده رنو از نوع شش دنده دوکلاچه می‌باشد.

[caption id="attachment_184589" align="aligncenter" width="600"]داچیا داستر 2017 داچیا داستر ۲۰۱۷[/caption]

این گیربکس با تعویض های نرم و سریع یک تکامل ایده‌آل برای داستر می‌باشد و در این آزمایش نیز در مسیرهای کوهستانی و حتی در شیبدارترین قسمت ها عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. این گیربکس در کنار موتور ۱۰۸ اسب بخاری دیزل زوج خوبی را تشکیل می‌دهند و هرچند اندکی پرسروصدا بوده اما به هرحال انتقال قدرت داستر را متحول کرده اند.

[caption id="attachment_184596" align="aligncenter" width="600"]داچیا داستر 2017 داچیا داستر ۲۰۱۷[/caption]

متاسفانه گیربکس اتوماتیک با آرایش چهار چرخ متحرک سازگار نیست و بنابراین فقط نسخه دیفرانسیل جلوی داستر در دسترس است. این برای کسانی که دنبال اتومبیلی همه جا رو هستند خبر بدی است اما این کراس اوور هنوز می‌تواند یک اتومبیل خانوادگی با ارزش باشد. البته گیربکس اتوماتیک فقط در تیپ های بالایی لائورت و پرستیژ و با اندکی افزایش قیمت قابل دسترسی است.

[caption id="attachment_184597" align="aligncenter" width="600"]داچیا داستر 2017 داچیا داستر ۲۰۱۷[/caption]

در کنار سانگ یانگ تیوولی که موتور قوی تری و ظاهری شیک تر اما گیربکسی تنبل تر و کندتر دارد، داستر انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. در خصوص کاربردی بودن داستر، تیوولی را مغلوب کرده و فضای بار ۴۷۵ لیتری و در صورت خواباندن ردیف دوم صندلی ها ۱۶۳۶ لیتری در اختیار می‌گذارد. این در حالی است که تیوولی با قیمت بیشتر فضای بار ۴۲۳ لیتری دارد که با خواباندن صندلی ها به ۱۱۱۵ لیتر افزایش می‌یابد.

[caption id="attachment_184601" align="aligncenter" width="600"]داچیا داستر 2017 داچیا داستر ۲۰۱۷[/caption]

همانند همیشه اگر جادار بودن را یک فاکتور مهم قلمداد کنیم داستر نسبت به بهای پرداختی خودروی با ارزشی خواهد بود. با وجود صندوق جادار اما سرنشینان عقب به لطف فضای زیاد صندلی ها احساس ناراحتی نخواهند کرد. با وجود ارتفاع بالای کف خودرو نیز می‌توان داستر را یک اتومبیل همه کاره دانست.

[caption id="attachment_184600" align="aligncenter" width="600"]داچیا داستر 2017 داچیا داستر ۲۰۱۷[/caption]

بافت زمخت و سخت پلاستیک بکار رفته در داخل شما روی نظر شما تاثیر گذاشته و با لمس آنها احساس خوشایندی به انسان دست نمی‌دهد. همانطور که گفته شد با توجه به قیمت پرداختی نمی‌توان انتظار یک اس یو وی لوکس اروپایی را داشت به خصوص که داچیا طی سالهای اخیر همواره از مد روز فاصله داشت است. یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی مجهز به هدایت ماهواره ای در کنسول وسط قرار دارد که استفاده از آن آسان بوده و با زاویه اندکی رو به راننده قرار دارد.

[caption id="attachment_184602" align="aligncenter" width="600"]داچیا داستر 2017 داچیا داستر ۲۰۱۷[/caption]

با این وجود صندلی ها هنوز راحت بوده و سواری داستر ستودنی است. با اینکه ما فقط نسخه اتوماتیک این اس یو وی را در جاده های کرواسی آزمودیم اما به نظر نمی‌رسد در گیربکس دستی نیز مشکل خاصی وجود داشته باشد. در پیچ ها خودرو اندکی تمایل به انحراف داشته و نیاز به اصلاح مداوم فرمان وجود دارد و حالتی شبیه به نسل قدیمی لندروور دیفندر به راننده دست می‌دهد. ولی به جز مواردی از این دست سواری داچیا داستر در کل قابل قبول است.

[caption id="attachment_184604" align="aligncenter" width="600"]داچیا داستر 2017 داچیا داستر ۲۰۱۷[/caption]

گیربکس دستی ارزان تر بوده و طبق گفته سازنده مصرف سوخت آن نیز اندکی کمتر است (۳٫۶ لیتر در مقابل ۳٫۷ لیتر در صد کیلومتر در گیربکس اتوماتیک). اما اگر توان پرداخت بهای بیشتر برای گیربکس اتوماتیک را دارید باید بگوییم حتما ارزش این پرداخت اضافه را داشته و داستر تبدیل به یک اس یو وی ارزشمند خواهد شد.

مشخصات فنی داچیا داستر ۲۰۱۷ (تیپ پرستیژ)

پیشرانه : ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر توربودیزل

آرایش انتقال قدرت : دیفرانسیل جلو

قدرت/گشتاور : ۱۰۸ اسب بخار/ ۲۶۰ نیوتن متر

شتاب صفر تا صد : ۱۱٫۹ ثانیه

حداکثر سرعت : ۱۷۰ کیلومتر در ساعت

قیمت : ۱۵۹۹۵ پوند

منبع : autoexpress

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
    رانندگی محسور کننده ؟ منظورتون حتما مسحور کننده هست دیگه!
  • آروین ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
    این هم شد اس یو وی؟ موتور ۱/۵ لیتری با ۱۰۸ اسب بخار؟؟ حالا دلم میخواد یکی بیاد کامنت بزاره از خودروهای بی هویت چینی بهتره
    • محمد ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      1
      صد در صد یک داستر از کل تولیدات خودروهای بنجل و بی کیفیت سطل آشغال چینی بهتر است .
    • بابک ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
      نه چینی ها بهترن از رنو. شک نکن. تو درست میگی.
  • ایرانی ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
    هم قیمتش گران است و هم ظاهرش بد قیافه است و هم کیفیتش پایین است
  • محمد تقی قره سوفلو ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
    سلام هر چه باشد باز هم برند اروپا در دراز مدت حتما ن از چینی ها بالا است با کلاس....
  • مسعود ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
    موتور دیزل گشتاور بالایی تولید میکنه به حجم موتورش نگاه نکنید مشخصات کامل موتور دیزل داستر را مطالعه کنید ضمنا موتور دیزلی خودروها وارد ایران نمیشه
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    داستر ۲۰۱۷ که به ایران وارد شده موتور بنزینی با حجم ۲۰۰۰ وقدرت۱۳۵ اسب بخار ودنده اتوماتیک ۴ سرعته رنوست وبا مشخصات این مقاله فرق میکند جدای اینکه دودیفرانسیل باسیستم دو دیفرانسیل ودارای سیستم پایداری الکترونیکی پیشرفته وکنترل هرز گردی است که بسیاری از خودروهای زیر ۲۰۰ میلیون فاقد ان هستند ضمن اینکه ۴ ستاره ایمنی اروپا روهم دارد ،این مقاله ناقص وفقط یک ترجمه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =