کد خبر: 185162
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

شرکت رنو با فروش ۱٫۱۹ میلیون دستگاه در ماه نوامبر در قاره سبز بهترین آمار را در بین خودروسازان اروپایی به ثبت رساند.

به گزارش اخبار خودرو ، این خودروساز در فروش محصولاتش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته که بیشتر آن را مدیون مدل هایی مثل قاجار، اسپیس و مگان می‌باشد. البته ۷٫۷ از این ۲۰ درصد نیز شامل محصولات داچیا می‌گردد که خود ۱۷ درصد افزایش فروش را تجربه کرده است.

لوکس سازان آلمانی یعنی مرسدس بنز و بی ام و با فاصله کمی از رنو در رده های بعدی قرار دارند و شرکت اسپانیایی سئات پس از آنها بیشترین فروش را به ثبت رسانده است.

[caption id="attachment_185164" align="aligncenter" width="600"]رنو صدرنشین جدول فروش خودرو در اروپا رنو صدرنشین جدول فروش خودرو در اروپا[/caption]

ناکام های بزرگ این جدول را باید گروه پژو سیتروئن، اپل، ولوو و جاگوار لندروور دانست که در ماه گذشته کاهش فروش را تجربه کرده اند. طبق آمارهای منتشر شده توسط نهادهای اقتصادی اروپا فروش خودرو در این قاره در سال جاری بدون احتساب ماه دسامبر، ۷٫۱ درصد افزایش داشته است.

حتی گروه فولکس واگن نیز در ماه نوامبر برای اولین بار پس از رسوایی دیزلی خود در سپتامبر ۲۰۱۵ شاهد رشد ۶٫۳ درصدی فروش بود.

شرکت سئات به عنوان یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن با ۲۹ درصد بیشترین رشد فروش را در اروپا تجربه کرده و پس از آن پورشه با ۲۱ درصد قرار دارد. آئودی نیز که چند ماهی است با رسوایی زیست محیطی خود درگیر است بالاخره این ماه توانسته با مدیریت این بحران به رشد ۶٫۸ درصدی دست پیدا کند.

خود شرکت فولکس واگن نیز در ماه گذشته افزایش ۰٫۸ درصدی داشته و این درحالی است که سهم این خودروساز بزرگ از بازار اروپا از ۱۲٫۳ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۱۱٫۷ درصد در سال جاری کاهش یافته است.

شاید بتوان گفت فیات کرایسلر بیشترین سود را از وضعیت فولکس در سال جاری برده است. رشد محصولات فیات در این سال ۱۱ درصد و جیپ ۸ درصد افزایش داشته است. اما وضعیت گروه دایملر هنوز بهتر است و مرسدس بنز همانند بی ام و رشدی ۱۳ درصدی و اسمارت نیز رشد ۵ درصدی داشته است.

شرکت های PSA با ۴٫۲ درصد، ولوو با ۷٫۱ درصد و جاگوار لندرور با ۸٫۹ درصد بیشترین تاثیر در کاهش آمار فروش اروپا را ثبت کرده اند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    زنده باد رنو همیشه قهرمان و پیروز در ایران و در دنیا .
  • مهدی ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    زنده باد شرکت رنو.ان شا الله که با تولید مستقل در ایران تکانی اساسی به بازار خودرو بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =