کد خبر: 185911
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

سال ۲۰۱۶ برای همه خودروها سال خوبی نبود و برخی برای همیشه از خط تولید کنار گذاشته شدند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم

اخبار خودرو - بیشتر علاقمندان دنیای خودرو به دنبال این هستند که با خودروهای جدیدی که در سال ۲۰۱۷ وارد بازار می‌شود بیشتر آشنا شوند. اما باید بدانیم سال ۲۰۱۶ برای همه خودروها سال خوبی نبود و برخی برای همیشه از خط تولید کنار گذاشته شدند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم

سیتروئن C5 – ورود به بازار در ۲۰۰۰

[caption id="attachment_185912" align="aligncenter" width="600"]سیتروئن C5 سیتروئن C5[/caption]

سیتروئن C5 در ابتدای قرن بیست و یکم معرفی شد اما تولید آن از اوایل سال جاری متوقف شده و با مدل بزرگ تر C6 جایگزین گردید. بدین ترتیب اکنون گران قیمت ترین و بزرگترین مدل سیتروئن گرند C4 پیکاسو خواهد بود.

DS 5 هیبرید – ورود به بازار در ۲۰۱۲

[caption id="attachment_185913" align="aligncenter" width="600"]DS 5 هیبرید DS 5 هیبرید[/caption]

DS 5 با پیشرانه دیزل – الکتریکی یک گونه نادر در صنعت خودرو محسوب می‌شد؛ چرا که عمده اتومبیل های هیبریدی بنزینی – الکتریکی هستند. اما به هرحال تولید این محصول تنها ۴ سال پس از عرضه آن هم با فروشی کم متوقف شد. DS وعده داده است یک اس یو وی هیبریدی را جایگزین DS 5 هیبرید خواهد کرد.

فورد کا – ورود به بازار در ۲۰۰۸

[caption id="attachment_185914" align="aligncenter" width="600"]فورد کا فورد کا[/caption]

نسل دوم فورد کا هرگز نتوانست محبوبیت نسل اول این خودروی شهری کوچک را تکرار کند. نسل اول کا ۱۲ سال در خط تولید قرار داشت و موفقیت هایی که کسب کرد قابل قیاس با نسل دوم آن نیست اما به هرحال فورد تولید آن را ۸ سال ادامه داد؛ درحالی که فیات ۵۰۰ که از قطعات مشترک با فورد کا نیز بهره می‌برد در این بخش از بازار یک تازی می‌کند. این اتومبیل کوچک سه در قرار است با فورد کا پلاس پنج در جایگزین شود.

لندروور دیفندر – ورود به بازار در ۱۹۴۸

[caption id="attachment_185915" align="aligncenter" width="600"]لندروور دیفندر لندروور دیفندر[/caption]

بی شک دراماتیک ترین خداحافظی صنعت خودرو در سالی که گذشت با لندروور دیفندر بود. اتومبیلی منحصر به فرد که در سال ۱۹۴۸ به بازار معرفی شد و یک ماراتن ۶۸ ساله را به عنوان یک نماد از اتومبیلی آفرود پشت سر گذاشت. در واقع دیفندر پیرتر از آن بود که بتواند استانداردهای ایمنی و زیست محیطی فعلی را کسب کند. البته از هم اکنون شایعاتی شنیده می‌شود که لندروور قرار است نسل جدید آن را از سال ۲۰۱۹ وارد بازار کند.

MG 6 – ورود به بازار در ۲۰۱۰

[caption id="attachment_185916" align="aligncenter" width="600"]MG 6 MG 6[/caption]

پس از اینکه کمپانی SAIC چین اقدام به خرید شرکت ورشکسته MG نمود به تولید سه مدل ۳، ۶ و GS پرداخت. اما متاسفانه حتی در خود انگلیس نیز فروش برند MG در حد انتظار ظاهر نشد و سهم کمی از بازار داشت. به همین دلیل تولید مدل MG 6 به دلیل فروش پایین و عدم تطبیق با قوانین یورو ۶ در سال ۲۰۱۶ متوقف گردید. شاید این خودرو پس از دگرگونی کامل دوباره وارد بازار شود اما زمان آن مشخص نیست.

رولزرویس فانتوم کوپه – ورود به بازار در ۲۰۰۸

[caption id="attachment_185917" align="aligncenter" width="600"]رولزرویس فانتوم کوپه رولزرویس فانتوم کوپه[/caption]

رولزرویس قصد دارد به تدریج گونه های مختلف نسل هشتم فانتوم را هرس کند تا زمانی که تولید این نسل بطور کامل متوقف شده و نسل جدید فانتوم جایگزین آن شود. امسال نیز نوبت نسخه کوپه فانتوم بود که خط تولید رولزرویس را ترک گوید. فعلا خلاء این مدل با نمونه کانورتیبل دان پر شده است.

فولکس واگن پولو WRC – ورود به بازار در ۲۰۱۶ [caption id="attachment_185936" align="aligncenter" width="600"]فولکس واگن پولو WRC فولکس واگن پولو WRC[/caption]

فولکس واگن در سال جاری یکی از بزرگترین شوک ها را به دنیای مسابقات اتومبیلرانی وارد کرد. با اینکه رویاهای این شرکت در مسابقات WRC به واقعیت بدل نشد اما به دلایل مدیریتی و احتمالا مالی تصمیم به کناره‌گیری از این مسابقات گرفت و به همین دلیل فولکس پولو WRC در کمتر از یک سال با صنعت خودرو خداحافظی کرد.

 

ساب – تاسیس در ۱۹۴۵

[caption id="attachment_185918" align="aligncenter" width="600"]ساب ساب[/caption]

شرکت ساب سوئد مدت ها بود که آینده روشنی را پیش روی خود نمی‌دید اما در سال ۲۰۱۶ مالک جدید این شرکت یعنی گروه NEVS (خودروی ملی الکتریکی سوئد) رسما اعلام کرد که دیگر از برند ساب در صنعت خودروسازی استفاده نخواهد شد. بدین ترتیب یکی از دو خودروساز معروف سوئد پس از ۷۰ سال به تاریخ پیوست.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
    کی این پراید و پژو از خط ایران خارج میشه خدا عالمه،خدا کنه روزی برسه دست از سر این بدبختا بردارن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =