کد خبر: 186948
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

برخی مواقع در آتلیه رنو در شانزلیزه پاریس، خودرویی زردرنگ و مسابقه‌ای دیده می‌شود که نظر هرکسی را به سمت خود می کشاند. رنو اسپرت R.S.01، خودرویی مسابقه‌ای است که قدرت و توانایی بالایی دارد.

به گزارش اخبار خودرو ، این ماشین اسپرت مجهز به موتور ۳٫۸ لیتری شش سیلندر است و دو توربوشارژر دارد و ۵۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۶۳۰ نیوتون‌متر تولید می کند.

قدرت این موتور از طریق یک گیربکس ۷ دنده اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این خودرو به باک ۱۵۰لیتری مجهز است و تنها ۱۱۴۵ کیلوگرم وزن دارد. در ساخت این خودرو کمپانی‌های بنامی مشارکت داشته‌اند.

مهندسی و فناروی رنو در ساخت خودروهای فرمول‌یک‌ و از طرفی مشارکت میشلن برای ساخت لاستیک و ZF برای طراحی کلاچ، باعث شده است تا امروز R.S.01 به‌عنوان یک خودروی افسانه‌ای مسابقه‌ در فهرست دستاورهای رنو شناخته شود.

[caption id="attachment_186949" align="aligncenter" width="700"]رنو اسپرت R.S.01 رنو اسپرت R.S.01[/caption]

فناوری و هماهنگی خاص قطعات این خودروی اسپرت باعث می‌شود تا امروز R.S.01 شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۲٫۵ ثانیه ثبت و به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

این خودرو از نظر ظاهری، زیبایی خاصی دارد و در قسمت جلو، بیننده را یاد مگان‌اسپرت می اندازد. طراحی رنو اسپرت R.S.01 نشان از فناوری بالای این کمپانی فرانسوی دارد و بیشتر نوعی خط‌ونشان برای رقبا به حساب می‌آید.

حال برای لمس فناوری خاص رنو نیازی نیست که حتما ملاقاتی با R.S.01 در فرانسه داشته باشید. شنیده‌ها حاکی از آن است که به‌زودی این خودروی مسابقه‌ای برای حضور در رقابتی سخت به ایران می‌آید.

نگین‌خودرو به‌عنوان نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران، R.S.01 را با همکاری مستقیم کمپانی مادر به ایران می‌آورد و برای چیدمان غرفه خود در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران استفاده می‌کند.

بی‌شک حضور این خودروهای خاص، جلوه متفاوتی به این دوره از نمایشگاه می‌دهد و از طرفی قدرت مهندسی رنو را که در عمل دیده می‌شود، به عموم ثابت می‌کند.

لازم به ذکر است که در بسیاری از مراکز فنی و تست کمپانی‌های خودروسازی، عکسبرداری از R.S.01 ممنوع است و همچنان به‌عنوان خودرویی خاص و کمیاب شناخته می‌شود. موضوع جالب‌تر این است که این خودرو تنها در ایام خاص به آتلیه رنو در شانزلیزه می‌آید و حفاظت سختی از آن می‌شود.

حال این خودروی خاص قرار است که از ۲۶ تا ۳۰ بهمن، در غرفه نگین‌خودرو حضور پیدا کند تا در کنار برادران جهش یافته اش، تکامل رنو را به رخ همگان بکشد.

رنو اسپرت R.S.01 را می‌توان از گران‌ترین خودروهای حاضر در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران معرفی کرد. زیرا بهای این خودرو حدود ۲۵۰هزار یورو تخمین زده می‌شود.

منبع : روزنامه دنیای خودرو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =