کد خبر: 187873
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱

به گفته توبیاس مورس مدیرعامل AMG، ابرخودروی مرسدس که با کد « پروژه یک » شناخته می‌شود در پاییز امسال در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده و در سال ۲۰۱۸عرضه خواهد شد.

به گزارش اخبار خودرو ، مرسدس در نمایشگاه دیترویت تایید کرد که پروژه ساخت یک سوپراسپرت ۱۰۰۰ اسب بخاری بر اساس فناوری و پیشرانه اتومبیل های فرمولا وان را در دست دارد.

[caption id="attachment_187875" align="aligncenter" width="700"]ابرخودروی آینده مرسدس بنز ابرخودروی آینده مرسدس بنز[/caption]

این هیولای جدید قرار است با محصولاتی مانند فراری لافراری، مک لارن P1، پورشه ۹۱۸ اسپایدر و محصول مشترک آستون مارتین و ردبول با نام AM-RB 001 رقابت کند.

اطلاعاتی که تاکنون درباره این اتومبیل تایید شده حاکی از آن است که انتقال نیرو به چهار چرخ بوده و محور جلو به قوای محرکه الکتریکی نیز مجهز است. احتمالا سیستم توزیع گشتاوری مشابه مدل SLS AMG در آن بکار خواهد رفت.

مورد دیگر اینکه تنها ۳۰۰ دستگاه از این سوپراسپرت تولید خواهد شد که هر کدام حدود ۲ میلیون یورو قیمت دارند. این انتظار می‌رود که تمام این ۳۰۰ دستگاه پیش از نمایشگاه فرانکفورت به فروش برسند.

برد الکتریکی مطرح شده برای اتومبیل پروژه یک ۲۵ کیلومتر خواهد بود، که با توجه به قدرت بالایی که باید تولید کند قطعا از موتور و باتری های پیشرفته ای سود می‌برد.

دیتر زیچه، مدیرعامل مرسدس بنز در اینباره اظهار کرده است : «هدف ما از شروع پروژه یک، تولید اولین خودروی مجهز به پیشرانه فرمولا وان است که مجهز حرکت در جاده را داشته باشد. و در درجه دوم نمایش اوج و قله یک اتومبیل اسپرت می‌باشد.»

تنها تصویر رسمی که فعلا از این سوپراسپرت منتشر شده به نمایشگاه CES امسال برمی‌گردد که به نظر می‌رسد بخشی از نمای پشت این اتومبیل باشد.

فرم آئرودینامیکی پیچیده سقف، بدنه ای پهن و ورودی هوا در قوس انتهایی سقف که نشان از موتور وسط بودن این خودرو دارند از جمله مطالبی است که می‌توان از این تصویر متوجه شد. شاسی خودرو نیز مانند اتومبیل های فرمولا وان مونوکوک بوده و بدنه ای از فیبرکربن بر روی آن قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =