کد خبر: 188106
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۳

« توکیو اتو سالن » رویدادی خودرویی است که همه ساله در ماه ژانویه در مرکز ماکوهاری‌مسه در شهر چیبا برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار خودرو ، آغاز سال نوی میلادی با برخی از مهم‌ترین رویدادهای خودرویی جهان همراه است. در چند هفته اخیر شاهد معرفی خودروهای مختلفی در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس‌وگاس و نمایشگاه دیترویت بوده‌ایم. اما بد نیست بدانیم در همین ایام در ژاپن نیز یک نمایشگاه مهم خودرویی برگزار می‌شود.

« توکیو اتو سالن » رویدادی خودرویی است که همه ساله در ماه ژانویه در مرکز ماکوهاری‌مسه در شهر چیبا برگزار می‌شود.

توکیو اتو سالن یکی از قابل ملاحظه‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی برای به نمایش در آمدن خودروهای تیون‌شده است. در سال ۲۰۱۳ در این نمایشگاه ۸۰۲ خودرو به نمایش درآمد و این رقم از آن سال به بعد رو به افزایش است.

علاوه‌بر خودروهای تیون‌شده در این نمایشگاه قطعات یدکی و پکیج‌های مختلف عملکردی نیز به نمایش درمی‌آیند. توکیو اتو سالن ۲۰۱۷ از روز جمعه (۱۳ ژانویه) کار خود را آغاز کرد و تا یکشنبه ادامه داشت.

در اینجا به برخی خودروهایی که در این نمایشگاه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتند، نگاهی می‌اندازیم. با اخبار خودرو همراه باشید :

فراری ۴۸۸ GTB تیون شده توسط لیبرتی واک

رونمایی از این ماشین امر غیرمنتظره‌ای نبود اما مساله بر سر زمان آن بود. هیچ کسی‌ فکرش را نمی‌کرد رونمایی از آن این‌‌قدر طول بکشد و طرفدارانش را این همه چشم انتظار بگذارد.

[caption id="attachment_188108" align="aligncenter" width="700"]فراری ۴۸۸ GTB تیون شده توسط لیبرتی واک فراری ۴۸۸ GTB تیون شده توسط لیبرتی واک[/caption]

بله درست است، منظور ما نسخه اصلاح‌شده‌ فراری ۴۸۸ GTB است که توسط کمپانی تیونینگ لیبرتی‌واک در نمایشگاه توکیو به نمایش درآمد.

لیبرتی‌واک یک تیونر ژاپنی است که به‌خاطر استفاده از سیستم تعلیق خاص و به‌اصطلاح خواباندن خودروهای اسپرت لوکس و همچنین کیت‌های بدنه‌ عریضش شهرت دارد.

آخرین پروژه این شرکت به تیون کردن مدل ۴۸۸ GTB فراری مربوط می‌شود. این  خودرو با موتور یک میانی ۸ سیلندر، مجهز به توربوشارژرهای دوقلو است که جانشین مدل‌هایی مثل ۴۵۸ ایتالیا، F430 و ۳۶۰ مودنا به شمار می‌رود و لیبرتی نسخه‌های اصلاح‌شده‌ای از همه آنها را ارائه کرده است.

پریوس-X 

فکر کنید آخرین مدل پریوس را بردارید و به آن ظاهری مانند یک کراس‌اوور ببخشید. اگرچه ممکن است همه آن چیزهایی را که فلسفه این ماشین به شمار می‌رود، زیر سوال ببرید اما درنهایت باید اعتراف کنیم به مخلوق منحصر به‌فردی دست پیدا می‌کنید.

[caption id="attachment_188109" align="aligncenter" width="700"]پریوس-X پریوس-X[/caption]

همان‌طور که در تصویر ملاحظه می‌کنید، این خودرو که تیونینگ آن توسط کمپانی تیونینگ‌دیزر صورت گرفته است، از بالا رفتن  ۵۰ میلی‌متری گل‌گیرهای روکش پلاستیکی، رینگ‌های بزرگ‌تر با تایرهای آفرود و سپرهای بزرگ‌تر بهره می‌برد.

این ماشین که پریوس-X نام گرفته است، پیش‌تر در نمایشگاه SEMA لاس‌وگاس به نمایش درآمده بود و حالا بار دیگر در توکیو عرض‌اندام کرده است.

هنوز مشخص نیست آیا دیزر تغییرات فنی را نیز بر این ماشین اعمال کرده است یا نه، اما از تصاویر منتشر‌شده می‌توان به نصب اگزوز دوگانه‌گردی پی برد.

نسخه اولیه هوندا سیویک تایپ آر

شاید عجیب به نظر برسد اما هوندا نمایشگاه توکیو را برای معرفی نسخه اولیه سیویک تایپ آر در آسیا انتخاب کرده است. رونمایی از مدل جدید سیویک تایپ آر که با یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ شده VTEC راهی بازار خواهد شد، در توکیو با اعلام رسمی تابستان ۲۰۱۷ به‌عنوان زمان فروش سدان سیویک، هاچ‌بک و تایپ آر ساخت اروپا در ژاپن خواهد بود.

[caption id="attachment_188110" align="aligncenter" width="700"]نسخه اولیه هوندا سیویک تایپ آر نسخه اولیه هوندا سیویک تایپ آر[/caption]

تایپ آر در کنار هاچ‌بک معمول پنج‌در سیویک در کارخانه سوئیندون هوندا در بریتانیا مونتاژ خواهد شد و از همان‌جا به بازارهای جهانی ازجمله ژاپن و آمریکای شمالی فرستاده خواهد شد. از سوی دیگر سدان سیویک در کارخانه سایتما در ژاپن مونتاژ خواهد شد.

علاوه‌بر نسخه اولیه سیویک تایپ آر، هوندا در غرفه خود مدل‌های معمولی هاچ‌بک و سدان این ماشین را نیز به نمایش گذاشته است.

موگن گارو

یکی از خودروهایی که در نمایشگاه توکیوی امسال رونمایی شد، موگن گارو نام دارد که یک نسخه دستکاری‌شده از رودستر موتور میانی هوندا S660 است.

موگن که یکی از شرکت‌های جانبی هوندا به شمار می‌رود، در زمینه ساخت خودروهای مسابقه‌ای و تیونینگ فعالیت می‌کند. این شرکت هیچ جزئیاتی را در مورد گارو منتشر نکرده و ترجیح داده است رنگ رخساره این ماشین از سر درون آن خبر دهد.

[caption id="attachment_188111" align="aligncenter" width="700"]موگن گارو موگن گارو[/caption]

با بررسی گارو به نظر می‌رسد تنها قسمتی از رودستر S660 که دست‌نخورده باقی مانده، چراغ‌های جلو و عقب آن است و مابقی اجزای بیرونی آن به‌طور خاص و سفارشی ساخته شده‌اند.

احتمالا این ماشین سرعتی برق‌آسا نخواهد داشت، چون نمی‌توان از موتور ۰٫۶۶ لیتری هوندا S660 به‌رغم استفاده از توربوشاژر را چیزی فراتر از ۶۳ اسب‌بخار نیرو انتظار داشت.

کانسپت‌های TRD

بخش تولید خودروهای خاص تویوتا یا TRD بیشتر به‌خاطر تولید نسخه‌های مسابقه‌ای یا آفرود از مدل‌های مشهور تویوتا شهرت دارد. TRD مخفف عبارت «توسعه مسابقه‌ای تویوتا» است و در نتیجه چه شما یک هایلوکس تیون‌شده توسط TRD را مشاهده کنید و چه یک مدل CH-R ، می‌توانید مطمئن باشید آنها برای برخورداری از یک حضور جاده‌ای اسپرت‌تر تا حد زیادی اصلاح شده‌اند.

[caption id="attachment_188112" align="aligncenter" width="700"]کانسپت‌های TRD کانسپت‌های TRD[/caption]

امسال TRD شش مدل مختلف را در توکیو اتو سالن به نمایش گذاشت که تحت‌‌شعاع دو مدل C-HR با اسامی «اگرسیو» و «اکستریم» بودند و هر دو از کیت‌های بدنه اسپرتی، رینگ‌های سفارشی و سایر قطعات افزوده‌شده بهره می‌بردند.

کانسپت بعدی های‌ایس TRD یک مینی‌ون اسپرت است. دو خودروی دیگر TRD در این نمایشگاه نیز کانسپت ۴ ۸۶ TRD و هایلوکس روو TRD AXR2016 بودند.

کانسپت‌های سوبارو

کمپانی‌سوبارو هم دست پر در نمایشگاه توکیو حاضر شد و به معرفی کانسپت‌های مختلف خود پرداخت. کانسپت BRZ STI اسپرت توجه زیادی در توکیو اتوسالن به خود جلب کرد.

[caption id="attachment_188113" align="aligncenter" width="700"]کانسپت‌های سوبارو کانسپت‌های سوبارو[/caption]

در این خودرو برخی قطعات و ویژگی‌های مربوط به نسخه‌های BRZ سوبارو برای بازار آمریکا قابل‌ملاحظه بودند. کانسپت بعدی WRX S4 STI نام داشت که خواهرخوانده مدل پیشین به شمار می‌رود و علاوه بر ویژگی‌های ظاهری مشابه با آن از رینگ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برد.

خودروی بعدی سوبارو لوورگ STI اسپرت پرفورمنس نام داشت که یک استیشن جمع‌‌و‌‌جور با قطعات عملکردی STI ازجمله اگزوز‌های اسپرت و پکیج آیرودینامیک بود.

کانسپت دیگر در غرفه سوبارو S4 STI  اسپرت نام داشت که مانند مدل S4 STI از اصلاحاتی در قطعات سیستم تعلیق، ترمز‌ها، رینگ‌ها و کیت آیرودینامیک بهره می‌برد.

نسخه مسابقه‌ای سوئیفت

تقریبا دو هفته بعد از رونمایی از مدل جدید سوزوکی سوئیفت، طرح کانسپت مسابقه‌ای این خودرو توسط سازنده‌اش در نمایشگاه توکیو به نمایش درآمد.

[caption id="attachment_188114" align="aligncenter" width="700"]نسخه مسابقه‌ای سوئیفت نسخه مسابقه‌ای سوئیفت[/caption]

هرچند ممکن است این کانسپت هرگز به خط تولید سوزوکی نرسد اما می‌توان آن را به‌عنوان یکی از آرزوهای طرفداران سوزوکی تلقی کرد.

این ماشین که سوئیفت ریسر RS نام دارد، به پوشش تیم مسابقه‌ای سوزوکی اسکتار مجهز است. این کانسپت همچنین از رینگ‌های ۱۷ اینچی، کابین شاسی‌کشی شده و صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو بهره می‌برد.

سوزوکی در کنار این ماشین از مدل مشهور ایگنیس نیز رونمایی به‌عمل آورد. نسخه معمولی سوئیفت که چهارم ژانویه در ژاپن به نمایش درآمد، قرار است نخستین رونمایی رسمی و بین‌المللی خود را در نمایشگاه ژنو تجربه کند که ماه مارس (اسفند) برگزار می‌شود.

کانسپت‌های هوندا

یکی دیگر از خودروسازانی که در نمایشگاه توکیو شرکت کرد، هوندا بود که نسخه‌های اصلاح‌شده‌ای از محصولات خود توسط واحد ویژه هوندا اکسس را در غرفه خود به نمایش گذاشته بود.

[caption id="attachment_188115" align="aligncenter" width="694"]کانسپت‌های هوندا کانسپت‌های هوندا[/caption]

هوندا اکسس واحد جانبی در هونداست که به تیونینگ محصولات این شرکت می‌پردازد. کار این واحد شباهت زیادی به بخش TRD در تویوتا دارد. یکی از کانسپت‌های به‌نمایش درآمده هوندا در توکیو اتو سالن T880 نام داشت و به نظر می‌رسد هدف از ساخت آن ارتقای ایده وانت هوندا اکتی به سطحی بالاتر بوده است.

وزل گی‌یر کانسپت دیگر هوندا در این نمایشگاه بود که یک خودروی شاسی‌بلند به‌معنی واقعی کلمه است. دیگر کانسپت به‌نمایش‌درآمده در غرفه هوندا S660 نئو‌کلاسیک بود و نخستین‌بار سال گذشته در همین نمایشگاه به نمایش درآمد و جایزه بهترین خودروی سفارشی را به دست آورد.

 منبع : روزنامه دنیای خودرو

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

آخرین اخبار