کد خبر: 188579
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳

ترامپ اکنون نه تنها کلید کاخ سفید را در اختیار دارد بلکه به زودی صاحب مدل جدیدی از کادیلاک ویژه رییس جمهور آمریکا خواهد شد که به جدیدترین فناوری های ارتباطی و امنیتی مجهز میباشد.

به گزارش اخبار خودرو ، خودروهای روسای جمهور آمریکا معمولا از بالاترین سطح حفاظت در دوره خود برخوردار بوده اند و به بهانه ورود مستاجر جدید به کاخ سفید مروری بر مشهورترین کادیلاک های روسای جمهور این کشور خواهیم داشت.

باراک اوباما – کادیلاک لیموزین ۲۰۰۹

[caption id="attachment_188587" align="aligncenter" width="700"]باراک اوباما – کادیلاک لیموزین 2009 باراک اوباما – کادیلاک لیموزین ۲۰۰۹[/caption]

اتومبیل ویژه حمل و نقل چهل و چهارمین رییس جمهور آمریکا یک دستگاه کادیلاک لیموزین بود که در سال ۲۰۰۹ تولید شده و در بسیاری از سفرهای اوباما به نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفت.

این لیموزین ضد گلوله و ضد بمب به شیشه هایی به قطر ۱۳۰ میلی متر مجهز بود که فقط پنجره راننده قابلیت باز شدن داشت تا بتواند قبوض عوارض را پرداخت کند. این کادیلاک فعلا توسط ترامپ نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا اتومبیل مخصوص وی در آوریل ۲۰۱۷ آماده شود.

رونالد ریگان – کادیلاک فلیتوود ۱۹۸۴

[caption id="attachment_188586" align="aligncenter" width="700"]رونالد ریگان – کادیلاک فلیتوود 1984 رونالد ریگان – کادیلاک فلیتوود ۱۹۸۴[/caption]

رونالد ریگان دیگر رییس جمهور آمریکا بود که به کادیلاک علاقه داشت. اتومبیل چهلمین رییس جمهور آمریکا یک لیموزین بر اساس کادیلاک فلیتوود ۷۵ مدل ۱۹۸۴ بود که از نظر ضد گلوله بودن با کادیلاک اوباما و ترامپ قابل رقابت است.

این لیموزین چهار درب داشته و دیفرانسیل عقب بود. قدرت موتور ۶٫۸ لیتری V8 آن فقط ۱۴۰ اسب بخار بود که برای اتومبیلی به طول ۶۲۰۵ میلی متر و وزن ۲۱۶۱ کیلوگرم چندان زیاد به نظر نمی‌رسد.

دوایت آیزنهاور – کادیلاک الدرادو کانورتیبل ۱۹۵۳

[caption id="attachment_188585" align="aligncenter" width="700"]دوایت آیزنهاور – کادیلاک الدرادو کانورتیبل 1953 دوایت آیزنهاور – کادیلاک الدرادو کانورتیبل ۱۹۵۳[/caption]

سی و چهارمین رییس جمهور ایالات متحده شخصا یک ماشین باز حرفه ای بود و در مراسم تحلیفش نیز با اتومبیل مورد علاقه اش حاضر شد. این خودرو یک کادیلاک الدرادو مدل ۱۹۵۳ بود که نسل اول این اتومبیل استثنایی محسوب می‌گردید.

پس از آن تولید الدرادو تا ۱۰ نسل ادامه یافت و آخرین مدل کانورتیبل آن در سال ۲۰۰۲ خط تولید کادیلاک را ترک گفت. البته لازم به ذکر نیست که اتومبیل نسل دهم هیچ شباهتی با خودروی آیزنهاور نداشت.

هری ترومن – کادیلاک فلیتوود لیموزین ۱۹۴۷

[caption id="attachment_188584" align="aligncenter" width="700"]هری ترومن – کادیلاک فلیتوود لیموزین 1947 هری ترومن – کادیلاک فلیتوود لیموزین ۱۹۴۷[/caption]

کادیلاک تاریخچه درازی در سواری دادن به روسای جمهور آمریکا دارد. سی و سومین رییس جمهور ایالات متحده نیز از یک دستگاه لیموزین کادیلاک فلیتوود سری ۷۵ مدل ۱۹۴۷ برای حمل و نقل استفاده می‌کرد.

این اتومبیل که نسل سوم فلیتوود محسوب می‌شود از یک موتور V8 و حجم زیادی از تزیینات کرومی در جلوپنجره بهره می‌برد. در واقع این لیموزین قرار بود متعلق به فرانکلین روزولت باشد؛ اما مرگ وی در سال ۱۹۴۵، ترومن را وارث کادیلاک مذکور نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =