کد خبر: 188839
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

مرسدس A کلاس، B کلاس، CLA و GLA ناوگان کامپکت مرسدس بنز را تشکیل می‌دهند که حالا قرار است تا سال ۲۰۲۰ توسعه پیدا کنند.

به گزارش اخبار خودرو ، مرسدس تایید کرده است محصولات کامپکت خود را تا سال ۲۰۲۰ به پنج تا هشت مدل افزایش خواهد داد. بر طبق گزارش نشریه اتواکسپرس که تصاویر اختصاصی از برخی از این مدل ها را منتشر کرده تا قبل از پایان دهه جاری میلادی حداقل چند محصول جدید به اتومبیل های جمع و جور مرسدس افزوده خواهد شد.

این محصولات عبارتند از مدل سدان نسل جدید A کلاس، کراس اوور کاملا جدید GLB و یک هاچ بک الکتریکی که احتمالا EQA نام داشته و از زیرمجموعه الکتریکی مرسدس موسوم به EQ می‌باشد.

[caption id="attachment_188847" align="aligncenter" width="700"]خیز بلند مرسدس برای توسعه ناوگان خودروهای کامپکت خیز بلند مرسدس برای توسعه ناوگان خودروهای کامپکت[/caption]

دکتر دیتر زیچه، مدیرعامل مرسدس بنز نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود در دیترویت به توسعه اتومبیل های کوچک اشاره کرد. اتومبیل هایی که فعلا شامل A کلاس، CLA، CLA شوتینگ بریک، GLA  و B کلاس می‌شوند. البته این موارد غیر از نسخه های ارتقا یافته توسط AMG می‌باشد.

مدیران مرسدس اشاره دقیقی به جزییات سه خودروی جدید در کلاس کامپکت نکرده اند اما شواهد حاکی از آن است که مرسدس در تدارک فرستادن رقیب فولکس ای-گلف تحت برند EQA به میدان می‌باشد. دکتر جنز تیمر، مدیر بازاریابی مرسدس بیان کرده است که ما برند EQ را در تمام کلاس ها از هاچ بک کوچک تا اس یو وی بزرگ توسعه خواهیم داد.

[caption id="attachment_188845" align="aligncenter" width="656"]خیز بلند مرسدس برای توسعه ناوگان خودروهای کامپکت خیز بلند مرسدس برای توسعه ناوگان خودروهای کامپکت[/caption]

مرسدس بنز در حال حاضر ۱۰ میلیارد یورو برای تولید ۱۰ محصول الکتریکی تحت برند EQ بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ سرمایه گذاری کرده است. این شرکت اسامی که با پیشوند EQ شروع می‌شوند را در تمام کلاس های موجود خود ثبت تجاری نموده است. احتمالا اولین محصول از این خانواده همان اس یو وی کانسپتی باشد که در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی شد و به دنبال آن نسخه کوچکتر هاچ بک روانه بازار شود.

[caption id="attachment_188846" align="aligncenter" width="656"]خیز بلند مرسدس برای توسعه ناوگان خودروهای کامپکت خیز بلند مرسدس برای توسعه ناوگان خودروهای کامپکت[/caption]

EQA بر روی یک پلتفرم با قابلیت تغییر اندازه تولید خواهد شد و می‌تواند به دو موتور الکتریکی در هر محور برای ایجاد آرایش چهار چرخ متحرک مجهز شود. هرچند برای پایین آمدن قیمت نهایی و رقابتی تر شدن آن احتمالا نسخه تک موتوره آن نیز به بازار ارائه شود. هرچند حداقل برد الکتریکی که برای آن متصور هستیم ۳۱۰ مایل خواهد بود.

[caption id="attachment_188843" align="aligncenter" width="700"]خیز بلند مرسدس برای توسعه ناوگان خودروهای کامپکت خیز بلند مرسدس برای توسعه ناوگان خودروهای کامپکت[/caption]

همچنین مرسدس بنز GLB فعلا در مراحل توسعه قرار داشته و می‌تواند جایگزینی جادارتر و کاربردی تر برای بی ام و X1 باشد. این مرسدس که قرار است برای روی پلتفرم MFA2 بنز سوار شد تا سال ۲۰۱۹ در نمایندگی های این خودروساز در سراسر جهان عرضه خواهد شد. و در نهایت به مدل سدان A کلاس می‌رسیم که زودتر از دو محصول دیگر و در سال آینده ارائه خواهد شد و رقیبی برای آئودی A3 سدان می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =